نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
مدودوف – جوکوویچ، فرصتی برای تاریخ‌سازی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هم جوکوویچ و هم مدودوف این شانس را دارند که در فینال پرهیجان اوپن آمریکا رکوردهایی خاص را به نام خود ثبت کنند

دانیل مدودوف یکشنبه در فینال تنیس اپن آمریکا مقابل نوواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان قرار می‌گیرد و هدفش این است که جلوی نابغه صربستانی را در راه کسب بیست و یکمین قهرمانی در گرنداسلم‌ها بگیرد، اتفاقی که یک رکورد تاریخی را به نام جوکوویچ رقم خواهد زد.

جوکوویچ در نیمه نهایی در یک دیدار جذاب موفق شد در ۵ ست مقابل الکساندر زورف آلمانی به برتری برسد و حالا فقط یک برد با قرار دادن نام خودش بالاتر از راجر فدرر و رافائل نادال، دو رقیب قدیمی خود قرار دارد تا به تنهایی تبدیل به پرافتخارترین تنیس باز مرد تاریخ شود.

جوکوویچ بعد از برد مرحله نیمه نهایی در نیویورک گفت: «قلب، جان و بدن و سرم را برای رسیدن به هدفم در میدان می‌گذارم. می‌خواهم در مسابقه فینال طوری ظاهر شوم که انگار آخرین مسابقه عمر ورزشی‌ام است.»

نوله مقابل زورف ۲۴ ساله انتقام گرفت چرا که حریف آلمانی او را در راه کسب مدال طلای تنیس المپیک ناکام گذاشته بود، مدالی که می‌توانست جوکوویچ را به یک رکورد خاص دیگر یعنی کسب گلدن‌اسلم برساند، عنوانی که به کسی اهدا می‌شود که در هر چهار گرند اسلم سال و همچنین مسابقات المپیک در یک سال تقویمی رسیده باشد.

البته تنیس‌باز صربستانی هنوز این شانس را دارد که علاوه بر تبدیل شدن به اولین تنیس بازی که در یک سال هر چهار گرند اسلم را فتح می‌کند دارد، عنوانی که راد لیور استرالیایی در سال ۱۹۶۹ به دست آورد و بعد از او هیچ تنیس باز مردی نتوانسته این افتخار را تکرار کند.

این سی و یکمین حضور جوکوویچ در فینال گرنداسلم‌ها است که از این نظر با راجر فدرر برابری می‌کند و این شانس را دارد که برای چهارمین بار قهرمانی در گرنداسلم آمریکا را نیز تجربه کند.

اما در مسیر رسیدن به این عنوان، او حریف سرسختی مثل مدودوف دارد که مرد شماره دو تنیس جان است و در نیمه نهایی نیز با اقتدار مقابل حریف کانادایی خود فلیکس الیسیمه به برتری رسید. مدودوف ۲۵ ساله در مسیر رسیدن به فینال این رقابت‌ها فقط یک ست را شکست خورد تا برای سومین بار حضور در فینال گرنداسلم را تجربه کند.

مدودوف همچنین اولین تنیس‌باز مرد روس است که توانسته برای دومین بار به فینال اپن آمریکا برسد. او سال ۲۰۱۹ در فینالی تماشایی که پنج ست طول کشید در نهایت مغلوب رافائل نادال شد. او امیدوار است که در سومین تلاش خود در فینال گرنداسلم‌ها بالاخره به اولین قهرمانی این رقابتهای ارزشمند دست پیدا کند و البته انتقام شکست خود مقابل جوکویچ در اپن استرالیا که در همین سال میلادی صورت گرفت را نیز بگیرد.

جوکوویچ در مجموع نبردهای رو در رو با مدودوف ۵-۳ جلو است اما تنیس باز روس در سه بازی از پنج رویارویی اخیر خود مقابل جوکوویچ، برنده بوده است. یکشنبه شب فرصت تاریخ سازی هم برای جوکوویچ و هم برای مدودوف مهیاست و نیویورک می‌تواند شبی تاریخی را در تنیس تجربه کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی