نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کریستوفر نت
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سپاهان در حالی یک دروازه‌بان خارجی را به خدمت گرفته که تاکنون چهار دروازه‌بان خارجی در تاریخ باشگاه خود داشته است.

سپاهان پس از جدایی سید پیام نیازمند به دنبال دروازه‌بان مطمئنی بود تا او را جایگزین دروازه‌بان سابق و ملی پوشش کند. آنها در ابتدا نیما میرزازاد دروازه‌بان فصل گذشته نساجی را به خدمت گرفتند و در ادامه مذاکراتی را با محمد رشید مظاهری دروازه‌بان سابق استقلال داشتند که بنابر گفته محرم نویدکیا با او به توافق نرسیدند.

در این بین و پس از اخباری که مبنی بر مذاکره اصفهانی‌ها با بوژیدار رادوشویچ دروازه‌بان دوم پرسپولیس مطرح شده بود، سپاهان کریستوفر نت دروازه‌بان ۳۱ ساله اتریشی را جذب کرده که سابقه حضور در تیم‌های استریا وین، لوستناو، اف سی واکر اتریش، هافنهایم آلمان و پانتلیکوس یونان را در کارنامه خود دارد. اما سپاهان پیش از این هم دروازه‌بان‌های خارجی داشته که مهم ترین شان آرمناک پطروسیان است.

این دروازه بان خارجی دیگر در فوتبال ایران تکرار نمی شود؟

این گلر ارمنستانی بیشترین دوران فوتبال خود را در سپاهان سپری کرد و در ۱۵۵ مسابقه، بازی‌های درخشانی از خود در این تیم به جا گذاشت و به یکی از ارکان اصلی سپاهان تبدیل شده بود. او به همراه این تیم به مقام قهرمانی در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی رسید، در لیگ برتر ۸۱–۱۳۸۰ در سپاهان به مدت بیش از دو ماه (از ۲۷ آبان تا ۷ بهمن ۱۳۸۰) و ۷۰۴ دقیقه هیچ گلی دریافت نکرد و از آن زمان تا دی ماه ۱۳۹۶ نزدیک به ۱۶ سال رکورددار طولانی‌ترین زمان گل نخوردن در لیگ برتر فوتبال ایران نیز بود و همچنان هم از جایگاه ویژه ای نزد هواداران سپاهان برخوردار است و آنها معتقدند هیچ گلری جای او را در این تیم نمی‌گیرد. لی اولیویرا دروازه‌بان برزیلی بود که در لیگ شانزدهم در ۳۷ بازی برای سپاهان به میدان رفت.

ابراهیم عالمه دروازه‌بان فعلی تیم ملی سوریه که در این فصل هم نامش به عنوان یکی از گزینه های حضور درون دروازه سپاهان تبدیل شده بود هم در لیگ هفدهم در ۱۴ بازی برای سپاهان به میدان رفت تا سومین دروازه‌بان خارجی این تیم باشد و حالا کریستوفر کنت هم چهارمین گلر خارجی سپاهانی هاست که باید دید چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مازیار پرسپولیسی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    بدون اغراق آرمناک بهترین دروازه بان تاریخ لیگ برتر ایران بود
  • لنگ مافیایی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    کمیل سوسکو راازقلم انداختی دروازه بان فوق العاده ای بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی