رونمایی از خرید جنجالی پرسپولیس در دوشنبه
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از اردوی پرسپولیس در تاجیکستان خبر می‌رسد که رضا اسدی خرید جدید این تیم در بازی با استقلال دوشنبه در ترکیب اصلی تیمش به میدان خواهد رفت.

 احمد نوراللهی بهترین هافبک فصل گذشته سرخپوشان از پرسپولیس جدا شد و به فوتبال امارات کوچ کرد. کمال کامیابی نیا نیز مصدوم شده و مدت هاست دور از میادین فوتبال به سر می برد. آخرین خبرها نیز حکایت ازآن دارد که این هافبک دفاعی با تجربه پرسپولیس پس از تمدید ۳ ساله قراردادش در امارات مشغول فیزیوتراپی و درمان خود است!

در چنین شرایطی میلاد سرلک هافبک دفاعی ملی پوش پرسپولیس تنها بازیکن قابل تکیه یحیی گل محمدی در این پُست محسوب می شود و خیلی ها کنجکاوند که بدانند زوج او در دیدار حساس با استقلال تاجیکستان چه کسی خواهد بود.

شنیده ها حکایت از آن دارد که رضا اسدی چندان از لحاظ جسمانی آماده نیست و دیرتر از بقیه هم به تمرینات پرسپولیس اضافه شد.

با این وجود به دلایلی یحیی گل محمدی تصمیم گرفته است از اسدی به عنوان زوج میلاد سرلک در خط میانی دیدار با استقلال تاجیکستان استفاده کند.

عمده وظیفه هافبک های دفاعی مخرب در قدم اول خنثی کردن حملات حریف است. رضا اسدی نیز هافبکی است که قد و قامت بلندی داشته و می تواند روی توپ های هوایی مؤثر واقع شود. او قادر است در فاز دفاعی و روی ضربات ایستگاهی و کرنر هجومی جلو بکشد، سر بزند و دروازه حریف را تهدید یا حتی باز کند.

رضا اسدی در تخریب بازی تیم حریف نیز تبحر دارد و یحیی گل محمدی معتقد است این بازیکن به درد دیدار با استقلال تاجیکستان می خورد که هافبک و مهاجمان سرعتی و تند و تیزی دارد.

فراموش نباید کرد استقلال تاجیکستان در دیدارهای مرحله مقدماتی بیشتر روی ضدحملات گل می زد و حالا هم همین تاکتیک را در مقابل پرسپولیس در دستور کار خود دارد.

برای خنثی کردن چنین تاکتیکی رضا اسدی از نظر یحیی گل محمدی می تواند بهترین گزینه باشد.

البته همان طور که اشاره شد اسدی تازه وارد هنوز به آمادگی صد درصد نرسیده است اما می تواند در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان برود.

همچنین بد نیست یادآوری کنیم؛ احسان پهلوان و رضا دهقانی خرید جدید پرسپولیس نیز می توانند در خط میانی و به عنوان هافبک دفاعی کنار میلاد سرلک بازی کنند اما ترجیح فعلی سرمربی قرمزها، رضا اسدی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی