نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
سانتیاگ برنابئو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئال‌مادرید بعد از ۵۶۰ روز به سانتیاگو برنابئو برمی‌گردد، اما پروژه نوسازی این ورزشگاه تا چند ماه دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

یکم مارس ۲۰۲۰ آخرین روزی بود که رئال‌مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئویی که آن زمان مملو از تماشاگر بود به میدان رفت. نبرد ال‌کلاسیکو مقابل بارسلونا که با گل‌های وینیسیوس و ماریانو آن را ۲ بر صفر بردند.

حالا یک سال و نیم (دقیقاً ۵۶۰ روز) از آن روز گذشته و رئالی‌ها آماده هستند تا دوباره به سانتیاگو برنابئویی برگردند که شکل و شمایل جدیدی پیدا کرده است. شاگردان کارلو آنچلوتی امشب در حالی در برنابئو مقابل سلتاویگو قرار خواهند گرفت که هنوز هم عملیات بازسازی ورزشگاه ادامه دارد و کامل نشده. قرار است بعد از کامل شدن پروژه، سانتیاگو برنابئو تبدیل به یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های جهان شود.

هفته گذشته شاهد سرعت بخشیدن به برخی از بخش‌های پروژه بودیم تا برنابئو برای بازی این هفته آماده شود و تیم بتواند مقابل ۲۵ هزار هوادار از مهمان خودش پذیرایی کند.

یک پروژه بزرگ

برخی از مزایای ورزشگاه جدید هستند که فعلاً هواداران نمی‌توانند آن‌ها را ببینند، مثل سقف و زمین جمع‌شونده. با این حال فعلاً سقف قدیمی برچیده شده و برج‌های B و C هم خراب شده‌اند تا برای آن‌ها جایگزین در نظر گرفته شود.

این یک پروژه بسیار بزرگ بود، چرا که بیش از ۲۰۰۰ تن تیر و بَست در موقعیت خودشان قرار گرفته‌اند. وزن فولادی که برای سانتیاگو برنابئوی جدید در نظر گرفته شده با وزن برج ایفل برابری می‌کند. همچنین به وزن بیرونی ورزشگاه به ۳۳۱۷۰ تن اضافه شده که معادل وزن یک هواپیمای ایرباس ۳۸۰ است.

سانتیاگو برنابئوی جدید

دسترسی

مسئولان و تیم‌ها می‌توانند از طریق گیت‌های شماره‌های ۵۷ و ۵۹ به ورزشگاه دسترسی داشته باشند. در حالی که اتوبوس تیم‌ها از گیت‌های شماره‌های ۶۳ و ۵۵ استفاده خواهند کرد. ورود هواداران به ورزشگاه هم از طریق گیت‌هایی که باشگاه انتخاب می‌کند، انجام می‌پذیرد. اگرچه در نزدیکی ورودی‌ها همچنان کارگران مشغول کارند، ولی ایمنی تضمین شده است.

چمن جدید

خامه روی کیک سانتیاگو برنابئوی جدید، زمین جدید این ورزشگاه است که توسط شرکت «تاپیس ورده» تهیه شده، شرکتی که چمن بسیاری از ورزشگاه‌های تیم‌های مطرح قاره اروپا را هم تهیه می‌کند. اصل چمن این ورزشگاه هم توسط شرکت فرانسوی «گرس نچرال» نصب شده که البته تا وقتی ورزشگاه به طور کامل بازگشایی نشده، مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

پیش‌بینی شده پروژه ورزشگاه جدید سانتیاگو برنابئو تا انتهای این فصل به پایان برسد و برخی از موارد مثل همین زمین چمن از ابتدای فصل بعد به بهره‌برداری برسد.

سانتیاگو برنابئوی جدید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • وحید US ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    اااا میگم یجا دیدمشا این ازادیه خودمونه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی