یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
۱ |
۵
پرافتخارترین‌ها در مقابل هم/ آبی‌ترین دربی آسیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال و الهلال هر دو از پرافتخارترین تیم‌های کشور خود و البته قاره آسیا هستند.

الهلال سه بار و استقلال دو بار قهرمان آسیا شده اند و جدال این دو تیم که به نوعی آبی ترین دربی آسیاست، همواره حساسیت و جذابیت‌های زیادی داشته است. در تاریخ تقابل‌های دو تیم استقلال ۵ بار و الهلال ۴ بار برنده شده اند و الهلال یکبار در فینال جام باشگاههای آسیا استقلال را در ضربات پنالتی برد که این شاید تلخ ترین باخت استقلال به رقیب عربستانی باشد.

استقلال در آسیا دو قهرمانی، دو نایب قهرمانی و سه عنوان سومی دارد هر چند که روی یکی از این عنوان‌های سومی حرف و حدیث‌هایی وجود دارد اما بهر حال استقلال در آسیا همچنان پرافتخار ترین تیم ایران است هر چند که در مسابقات داخلی این عنوان را پرسپولیس با تعداد زیاد جامهای قهرمانی در اختیار دارد.

استقلال و الهلال هیچ کدام در ماههای اخیر شرایط چندان خوبی نداشته اند و حتی الهلال در لیگ عربستان شروعی ناامید کننده داشت. استقلال پارسال در لیگ سوم شد و در جام حذفی هم تا فینال رفت و آنجا به فولاد باخت و حالا پیروزی بر الهلال می‌تواند حلاوت خاصی برای هواداران این تیم داشته باشد. از طرفی الهلال در مرحله قبلی لیگ قهرمانان آسیا به استقلال تاجیکستان ۴ بر یک باخت و به زحمت صعود کرد. با تمام این اوصاف الهلال همیشه خطرناک است و استقلال برای بردن این تیم باید یکی از بهترین و کم اشتباه ترین بازیهای خود را به معرض نمایش بگذارد.

ختم کلام این که آبی ترین دربی آسیا را تیمی می‌برد که هم دفاع بهتری داشته باشد و هم قدر فرصتها را بداند. البته این احتمال را هم باید در نظر گرفت که شاید کار به ضربات پنالتی بکشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • mohammad.4444 IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    خب واقعا بازی خیلی سختیه امیدوارم استقلال برنده بازی باشد..الهلال تیم‌ پر مهره ای است،نقطه‌‌ قوت اصلی این تیم مدافعین کناری هستند که ارسال‌های تند و تیز و دقیقی روی دروازه حریف دارند که درون محوطه جریمه بازیکنان قدبلند و هد زن مثل گومیس و مارگا فرصت طلب حضور دارند خط دفاع استقلال خیلی باید هوشیار باشد،ولی بزرگترین نقطه ضعف الهلال گلر این تیم است که هم روی توپ های هوایی ضعف دارد هم بازی با پای ضعیفی دارد و هم با خط دفاعی بسیار ناهماهنگ‌ عمل می کند جایی که بازیکنان شوتزن و سرعتی استقلال می‌توانند دروازه او را تهدید کنند..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی