وقتی الهلال ستاره سوم را از استقلال گرفت/ سه بازیکنی که پنالتی را هدر دادند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار استقلال و الهلال یادآور بازی است که می‌توانست سومین عنوان قهرمانی آسیا را برای آبی پوشان فوتبال ایران به ارمغان بیارود.

استقلال و الهلال در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که استقلال دو بار در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ و الهلال سه بار در سال‌های ۱۹۹۱، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۹ قهرمان آسیا شده اند.

جالب اینکه یکی از قهرمانی‌های این تیم عربستانی با پیروزی مقابل استقلال حاصل شده است.

فینال فصل ۱۹۹۱ در حالی در دوحه برگزار شد که شاگردان زنده یاد منصور پورحیدری در دوره قبل به قهرمانی آسیا رسیده بودند و در این دوره نیز به فینال رسیدند و امیدوار بودند تا در قهرمانی پیاپی دبل کنند.

در آن مسابقه استقلال در دقیقه ۵۸ با گل امیر هاشمی مقدم از الهلال پیش افتاد اما تیم عربستانی در دقیقه ۷۳ بازی را به تساوی کشاند تا بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد و سرنوشت این فینال در ضربه‌های پنالتی مشخص شود. 

در پنالتی‌ها صادق ورمزیار و مهدی فنونی‌زاده توپ‌های خود را گل کردند اما رضا حسن‌زاده، عباس سرخاب و صمد مرفاوی در پنالتی‌ها ناکام ماندند تا استقلال در گام آخر جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را چهار بر سه واگذار کند و الهلال نخستین قهرمانی‌اش در آسیا را جشن بگیرد.

استقلال و الهلال در همان دوره اولین دیدارشان مقابل هم را در مرحله گروهی را برگزار کردند که یک بر صفر به سود سعودی‌ها به پایان رسید. 

این دو تیم تاکنون ۱۱ بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند که استقلال پنج و الهلال چهار بار پیروز شده‌اند و دو بار هم بازی دو تیم به تساوی کشیده است. 

آبی پوشان ایران در این بازی‌ها ۱۱ و آبی پوشان عربستان ۱۰ بار گلزنی کرده‌اند. 

با اینکه آخرین بازی دو تیم که در سوم اردیبهشت ۹۸ برگزار شد با پیروزی یک بر صفر به سود تیم عربستانی به پایان رسید اما نتیجه چهار تقابل اخیر استقلال و الهلال با ۳ پیروزی برای استقلال و یک پیروزی برای الهلال همراه بوده که این نشان دهنده رقابت شدید و نزدیک این دو تیم بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    کاش همون دو تا قبلی رو فیفا به رسمیت شناخته بود سومیش پیشکش! کسی نمیدونه چرا فیفا فقط ذوب آهن، سپاهان و پرسپولیس رو تنها فینالیست‌های ایرانی آسیا قلمداد کرده؟ بنظرم به خاطر هردمبیلی مسابقه بوده انگار دیدن خبری از ژاپن ، کره، عربستان و حتی امارات و قطر و باشگاههای پر قدرتشون نیس و بجاش هاپوئل ماپوئل هس، قبل از ۲۰۰۳ باشگاههای آسیا رو تاییدش نکردن
    • تاج IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      شما بیسوادی به خدا مرد حسابی دو بار قهرمانی به کنار فینال اسیا رو هم دو بار دیدیم شما تو نایب قهرمانی هم تازه برابر شدی با سرورت استقلال
  • شمسعلی NL ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    البته خوب الهلال بوده اگه استقلال مانند دوبار قبلی با هامنمن لبنان یا چلیتاپاتای اندونزی یا سونگور سریلانکا و بلاخره یک تیم در پیت بازی میکرد آلان سیاره ی سوم هم روی پیراهنشان بود ولی بد شانسی آوردن که با الهلال بازی کردن و دیگه اینبار شانس با آنها یار نبود و آلان هم ۱۰ سال است که در حسرت جام داخلی هستند
  • شیشتایی آسیا DE ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    آخرین باری که استقلال قهرمان تورنمنت چهارجانبه آسیا شد سوت هنوز اختراع نشده بود داور با دستهاش سوت میزد.....از اون زمان تا الان استقلال در کف فینال آسیاس
  • آبی قدیمی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    نمیدونم چرا این دو ستاره و دو قهرمانی استقلال تو آسیا باعث سوزش و اذیت بعضی ها میشه... پس لابد ستاره سوم رو بگیریم بعضیها دق میکنن...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی