نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
پرسپولیس از رکورد سپاهان عبور کرد/ پرسپولیس در آسیا هم پوکر کرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری مقابل استقلال تاجیکستان یک پوکردر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان خلق کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری یک بر صفر مقابل استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با احتساب عملکردش در شکل و شمایل قبلی این مسابقات که به نام جام باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شد، برای هشتمین بار موفق به صعود به مرحله یک چهارم شد.

پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا در فصل‌های ۹۷-۱۹۹۶، ۹۸-۱۹۹۷، ۲۰۰۰-۱۹۹۹ و ۲۰۰۱-۲۰۰۰ توانست به جمع هشت تیم برتر آسیا برسد. البته در آن سال‌ها مرحله یک چهارم نهایی به شکل گروهی برگزار می شد و سرخ‌پوشان در هر چهار دوره حضور خود در جمع ۸ تیم برتر آسیا، موفق به راهیابی به مرحله نیمه نهایی شدند. هرچند به جز فصل ۹۸-۱۹۹۷ که با باخت در دیدار قبل از فینال و رده‌بندی نتوانستند به رتبه‌ای بهتر از چهارمی برسند، در ۳ دوره دیگر با وجود باخت در نیمه نهایی، با بردن دیدار رده‌بندی رتبه سوم را کسب کردند.

برد برابر استقلال تاجیکستان سبب شد سرخ‌پوشان در دهمین دوره حضور خود در فرمت جدید لیگ قهرمانان، برای چهارمین بار موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی شوند و از رکورد سپاهان که ۳ بار به این مرحله راه یافته است، عبور کنند. 

زردپوشان اصفهانی در سال های ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ توانستند به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یابند و پرسپولیس که در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به این مرحله رسیده است، اکنون برای چهارمین بار بازی در یک چهارم نهایی فرمت  فعلی لیگ قهرمانان را تجربه می کند.

سرخ‌پوشان که در چهار فصل اخیر ۳ بار به نیمه نهایی رسیده اند در صورت برتری در مرحله بعدی می‌توانند این رکورد را به چهار حضور در نیمه نهایی در پنج سال برسانند.

همچنین سرخ‌پوشان در این ده دوره در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۹ در مرحله گروهی از دور مسابقات کنار رفتند. سال ۲۰۱۷ با شکست مقابل الهلال در نیمه نهایی از صعود به فینال بازماندند و در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ هم در فینال برابر کاشیما آنتلرز ژاپن و اولسان هیوندای کره‌جنوبی شکست خوردند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آذرخش IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    منتظر رکورد شکنیهای سپاهان با مدیریت ساکت و رهبری محرم باشید
    • منصور گلات 77 از بوشهر IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      سلام،شتر در خواب بیند پنبه دانه. گهی لف لف خورد گه دانه دانه،،،یادتون رفته میگفتین سپاهان حالا حالا ها قهرمانه....ورق برگشت و پرسپولیس ایرانی.....حالا حالا ها قهرمانی انشاالله....
  • لنگی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    بااین همه ادعا بااین همه حمایت ازوزیرورزش تاصداسیماورسانه ها میگندازرکوردسپاهان گذشت اگه فجر سپاسی یاملوان به جاپرسپولیس بودندانقدرحمایت میشدخیلی سال پیش رکوردمیزدقهرمانی آسیام داشت
    • میلاد IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      اره ن اینکه شما همش دارین تو یک هشتم و گروهی هر سال جام میبرین بالای سر
  • بهار IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    تیم پیروزی تا صد سال دیگه هم نمیتونه رکورد حضور سپاهان کبیر توی جام باشگاه‌های جهان رو بشکنه. فقط سپاهان طلایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی