نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
بارسلونا - بایرن‌مونیخ
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شکست بارسلونا مقابل بایرن‌مونیخ یک باخت معمولی نبود، چرا که نشان داد کاتالان‌ها در لیگ قهرمانان اروپا هیچ حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

شکست ۳-۰ بارسلونا مقابل بایرن‌مونیخ در نوکمپ قابل پیش‌بینی بود؟ رونالد کومان که پس از باخت در اولین بازی در لیگ قهرمانان اروپا اعتراف کرد فاصله دو تیم همین تعداد گل بوده است. اما این برای بارسا فقط یک شکست نبود، پیکان انتقادات به سمت رونالد کومان و تیمش نشانه رفته، چرا که علاوه بر شکست، هیچ نکته مثبتی در بازی‌شان دیده نشد.

محافظه‌کار

رونالد کومان در بازی اول لیگ قهرمانان یک پیام واضح داشت، آن‌هم این بود که تیمش کیفیت ندارد، ترسو است و محافظه‌کارانه بازی می‌کند. در واقع باید بگوییم که بارسلونا می‌خواهد در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم‌هایی مثل بایرن‌مونیخ، چلسی یا پاری‌سن‌ژرمن به همان روشی بازی کند که در لالیگا و در ورزشگاه نوکمپ به مصاف تیم‌هایی مثل الچه، ختافه یا آلاوس می‌رود.

کاتالان‌ها مقابل بایرن کاملاً عقب نشسته بودند و هیچ فضایی برای ضربه زدن به دروازه حریف پیدا نمی‌کردند. علاوه بر این که گل نزدن، حتی یک ضربه‌شان هم درون چارچوب مهمان آلمانی نبود.

خوش‌شانس

بایرنی‌ها با این که تیم برتر میدان بودند، اما برای زدن گل نخست کمی هم شانس آوردند. شوت توماس مولر به اریک گارسیا برخورد کرد تا به کمانه کردن به درون دروازه برود. با این وجود نمی‌توانیم بگوییم تیمی که موقعیت‌های خطرناک پرشماری داشته و ۷ ضربه هم درون چارچوب زده، در کسب پیروزی خوش‌شانس بوده. آن‌ها فقط با دردسر کمتری به گل نخست رسیدند.

ناامیدی

مدت‌ها بود که ندیده بودیم بارسلونا در یک بازی تا این حد دفاع کند. هیچ‌کس نمی‌تواند کومان را برای این که مقابل یک تیم هجومی تیمش را دفاعی چیده سرزنش کند، اما تاکتیک‌های تیم او واقعاً باعث رنجش هواداران بارسا شده است. ناامیدی در چهره تیم او موج می‌زند و گویی از ابتدا برای شکست خوردن وارد میدان شده بودند. این موارد برای هواداران قابل باور نیست.

رونالد کومان؛ بارسلونا - بایرن‌مونیخ

ناشناس

فرنکی دی‌یونگ یکی از بدترین بازیکنان بارسلونا در نبرد با بایرن بود. او پاس‌های اشتباه بسیاری داشت و حتی نتوانست کمک کند تیمش از زیر فشار بیرون بیاید. در دقایقی که کاملاً نیاز بود او بازی‌سازی کند و تیمش را از مخمصه نجات دهد، به بدترین شکل ممکن بازی کرد. او مثل یک غریبه در ترکیب بارسلونا بود.

نکته باارزش

با وجود این که تجربه ندارند، ولی این که در سخت‌ترین لحظات کومان تصمیم گرفت بازیکنان جوانی مثل گاوی ۱۷ ساله و دمیر ۱۸ ساله را به میدان بفرستد، ارزشمند است. شاید خیلی‌ها بگویند بارسلونا تیمی نیست که در حساس‌ترین بازی و وقتی نیاز به کامبک دارد چنین ریسکی بکند، ولی شاید کومان می‌دانست تیمش به بازی برنمی‌گردد و می‌خواست تجربه بازیکن‌های جوانش را بالاتر ببرد. آینده از آن آن‌هاست.

درخشان

روبرت لواندوفسکی مثل همیشه. ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ دست از گلزنی نمی‌کشد. عطش او با ۲ گل در نوکمپ فروکش کرد. ۶ بازی در فصل جدید و ۱۰ گل زده نشان می‌دهد او چه اشتیاقی دارد باز هم رکورد بزند. تعداد گل‌های لِوا در لیگ قهرمانان اروپا به عدد ۷۵ رسید و این عدد بالاتر و بالاتر هم خواهد رفت.

روبرت لواندوفسکی؛ بارسلونا - بایرن‌مونیخ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی