نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
فریده شجاعی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

همسر منصور پورحیدری هم از شرایط استقلال ناراحت است چون جدا از بحث منصورخان فقید، خانم دکتر فریده شجاعی خودش هم یکی از پیشکسوتان این باشگاه محسوب می‌شود.

مهدی همدانی؛ استقلال روزهای تلخ و سختی را سپری می‌کند. ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا، بالا گرفتن مجدد آتش اختلاف میان فرهاد مجیدی با کادر مدیریتی، عدم رضایت هواداران از وضعیت موجود و البته شکل یارگیری که اصلاً باعث خرسندی چهره‌های قدیمی استقلال و تعداد قابل ملاحظه‌ای از طرفداران این تیم نشده است. پیرامون شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت با خانم دکتر پای گفت‌وگو نشستیم و ایشان در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی به نکات بسیار مهمی اشاره کرد که از نظرتان می‌گذرد:

*واقعیت امر این است که الهلال عربستان بازیکنان گران‌قیمت فراوانی داشت و نمی‌توان این مسئله را کتمان کرد که پول بسیار زیادی برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا خرج کرده است ولی دست استقلال خالی بود. البته در چنین دیدارهایی فاکتور شانس هم فوق‌العاده مهم است که متأسفانه استقلال در بازی با الهلال از آن بی‌بهره بود.

*واقعاً تلخ است ولی ناکامی مقابل الهلال آرزوی قهرمانی ما در این فصل لیگ قهرمانان آسیا را بر باد داد تا همچنان منتظر کسب  ستاره سوم باشیم. امیدوارم بالاخره روزی برسد تا این آرزوی همیشگی منصور پورحیدری عزیز توسط استقلالی‌ها به واقعیت بدل شود.

*در مورد امور فنی استقلال ترجیح می‌دهم دخالت نکنم ولی به نظرم مشکل این تیم فرهاد مجیدی نیست بلکه مشکل اساسی استقلال اساساً مدیریتی است نه فنی؛ من معتقدم بر خلاف مواردی که مطرح می‌شود، اتفاقا پول خوبی وارد سیستم استقلال می‌شود ولی ارقام وارد شده به نظرم به درستی مدیریت نمی‌شود و همین مسئله بر مشکلات مالی باشگاه می‌افزاید.

خوشحالم همسرم روزهای تلخ استقلال را ندید/ اگر زنده بود دوباره سرطان می گرفت!/ کارد به استخوان پسرم رسیده ...

*متأسفانه این روزها بحث تقابل محمود فکری با فرهاد مجیدی را در رسانه‌ها می‌بینم و فوق‌العاده ناراحت می‌شوم که چرا دو نفر از بهترین شاگردان منصور پورحیدری که برای استقلال نیز زحمات زیادی کشیده‌اند، این گونه برابر یکدیگر ایستاده‌اند. چقدر خوب که پورحیدری دعوای شاگردانش را  نمی‌بیند. در دوران منصور هم مشکلات زیاد بود ولی رفاقت و یکدلی داخل مجموعه موج می‌زد از بازیکنان گرفته تا مربیان و مدیران. دقیقاً به همین خاطر بود که قهرمان آسیا شدیم. منصور به معنای واقعی کلمه عاشق استقلال بود و به خاطر همین عشق حتی قید سرمربیگری در تیم ملی را هم زد. او یک بار در خرداد سال ۸۱ برای این که استقلال موفق شود، اصلاً از سرمربیگری این تیم استعفا داد. عشق یعنی همین. گفتن چنین جمله‌ای واقعاً برایم دشوار است ولی اگر پورحیدری این روزهای  استقلال را می‌دید دوباره سرطان گرفت!

*عواطف و احساسات هواداران استقلال را درک می‌کنم ولی این عزیزان باید مراقب باشند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند. به نظرم باید از شیوه‌های منطقی‌ترین برای بیان ناراحتی خود استفاده کرد و این بحث تجمع و اعتراضات صورت خوشی ندارد. در دوران قبل از انقلاب که من خودم عضو باشگاه تاج (استقلال) بودم، یک عده می‌گفتند باشگاه شما تیم حکومتی است چون تیمسار خسروانی بالای سر آن است اما واقعاً این چنین نبود. همان طور که در آن زمان تاج (استقلال) حکومتی نبود، الان هم نمی‌توانم بپذیرم که طی چهار سال گذشته پرسپولیس زیر چتر حمایت یک حامل وزیر ورزش قرار داشته است. مطمئن باشید یک وزیر هیچ وقت این گونه با اعتبار خودش بازی نمی‌کند.

*پسرم علی واقعا فوتبالی است و اگر آنالیزور می‌شد، قطعاً می‌توانست در بهترین تیم‌های ایرانی کار کند. این بچه پس از فوت پدرش رفتار نامناسب مدیران باشگاه استقلال در ادوار مختلف را با خانواده ما دید اما سکوت کرد و حرفی نزد. حتی به طور جدی پیگیر  بود و از من درخواست کرد تا به حرمت منصور و هواداران استقلال، از این باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت نکنم اما کار به جایی رسید که کارد به استخوانش رسیده و در گفتگو با خبرورزشی که چند روز قبل انجام داد، به شدت از مدیران باشگاه استقلال انتقاد کرد. واقعاً بحث پول نیست بلکه حرفمان، اعتباری است که باشگاه باید برای یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های خود قائل می‌شد. من واقعاً به داشتن چنین پسری افتخار می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    خدابیامرزه منصور خان، رفت و لشگرکشی مجازی آقایون و فحاشی به پیشکسوت ها رو ندید.
  • عادل IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    خداوند متعال بیامرزد مرحوم پورحیدری ومرحوم حجازی و کسانی که برای استقلال قهرمان آسیا زحمت کشیدند افرادی مانند مرحوم غلام حسین مظلومی، مرحوم رضا احدی که هم دوران بازیگری وهم دوران مربیگری زحمات زیادی کشیدند خانم دکتر فریده شجاعی همسر محترم ابر مرد تاریخ باشگاه استقلال همانطور که مستحضرید مدیران نالایق که دراین چندسال توسط سلطانی فر ونوچه هایش انتخاب گردیده اند که فقط باعث تضعیف استقلال شده اند منصوریان، شفر، استراماچونی، وحالا هم فرهاد راسوزاندند بخدا همه این عزیزان میتوانستند اس کبیر را به ستاره سوم، چهارم ویا پنجم برسونند اما چه کنیم حسادت آدمها کوردل مانند سلطانی فر ونوچه هایش قسم خورده تا استقلال نابود نکنند دست بردار نیستند درزمان منصوریان با پنجره‌ای بسته پرسپولیس را ۳به ۲باتعدادی جوان گمنام شکست داد درزمان شفر واسترا ماچونی که ۲مربی کاربلد بودند به طرق مختلف چوب لای چرخ استقلال گذاشته اند وحالا هم فرهاد بنده خدا که میلیاردرها تومان ازجیبش خرج کرد ازگروه مرگ صعود کرد، اما ۸بازیکن تاثیر گذار راتمدید نکردند و روحیه آنها را خراب کردند حالا هم چندروزه برعلیه شاه فرهاد هستند
  • لنگ حکومتی حقیر IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    خانم فریده شجاعی اگر شجاعت داشتی و آزاده بودی واقعیت ها را می گفتی از وزیری می گفتی که هرساله حداقل ۲۰ بازیکن استقلال را فراری داد از وزیری می گفتی که تحمل سرمربی خارجی و موفق در استقلال را نداشت و او را نیز فراری داد از وزیری می گفتی که مدیرعاملان نادان و ناتوان و منفعل و پوسیده و ... را در استقلال پست و مقام داد از وزیری می گفتی که درست در مواقع حساس جفتک اندازی کرد و آرامش و ثبات را از استقلال گرفت بله با مافیای حکومتی لنگی درافتادن تاوان دارد و ممکن است از قافله عقب مانید پس از حقیقت فرار کنید و دروغی با نام لنگ حکومتی نیست تحویل مردم دهید
  • صادی ایذه خوزستان IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    خدایی من خودم یادمه ..پرسپولیسی هستم ولی آدم باید انصاف داشته باشه یادمه پورحیدری با ایران قهرمان بازی های آسیایی 98بوسان شد استقلال بعد از جریانات بازی با سایپا وارد بحران شد ومنصورخان پورحیدری از تیم ملی استعفا داد واومد سرمربی استقلال شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی