دستیاران خارجی در استقلال/ مربی‌های آلمانی جای خود را به پین ایتالیایی دادند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی ایتالیایی استقلال در حالی کارش را در این تیم آغاز کرده که آبی پوشان پایتخت در سال‌های اخیر با دستیاران خارجی مختلفی کار کرده‌اند.

گابریله پین که قبل از بازی با الهلال عربستان به اردوی استقلال اضافه شد، حالا در تمرینات این تیم حضور دارد تا به کمک فرهاد مجیدی، آبی ها را برای شروع لیگ بیست و یکم آماده کند.

او که سابقه حضور در کادر فنی تیم ملی ایتالیا را نیز در کارنامه اش دارد، در شرایطی به کادر فنی استقلال پیوسته که مربیان ایرانی این تیم در سالهای قبل نیز از مربیان خارجی مختلفی روی نیمکت شان بهره برده اند.

صمد مرفاوی وقتی در لیگ نهم سرمربی استقلال شد، اریش روته مولر را به عنوان دستیارش انتخاب کرد. مربی آلمانی که ابتدا برای تدریس مربیگری به فوتبال ایران آمد و بعد دستیار علی دایی در تیم ملی ایران شد اما در ادامه به استقلال پیوست و در لیگ دهم نیز کنار پرویز مظلومی در این تیم بود.

مظلومی در لیگ یازدهم از یک مربی آلمانی دیگر به نام یورگن گده بهره برد. مربی که سابقه سرمربیگری در پرسپولیس و تیم‌ ملی امید را در کارنامه اش داشت و حتی در کادرفنی تیم ملی بزرگسالان نیز فعالیت کرده بود و با فوتبال ایران حسابی آشنا بود. گده بعد از مدتی از استقلال جدا شد و به ذوب آهن رفت.

پس از آن استقلالی ها به دنبال یک مربی آلمانی دیگر به نام میشائل هانکه بهره برد که قبل از آن دستیار اوتمار هیتسفلد در بایرن مونیخ بود و حتی این شایعه مطرح شد که قرار است به عنوان جانشین مظلومی انتخاب شود که این اتفاق نیفتاد.

پس از رفتن مظلومی، علیرضا منصوریان سرمربی استقلال شد و او که سابقه همکاری با کارلوس کی روش در تیم ملی را داشت، میک مک درموت دستیار ایرلندی و سابق کی روش را به کادرفنی استقلال اضافه کرد.

با رفتن منصوریان از استقلال، مک درموت به عنوان سرمربی موقت استقلال انتخاب شد و حتی در یک بازی هم هدایت این تیم را بر عهده داشت اما در ادامه وینفرد شفر آلمانی جای او را گرفت تا باز هم استقلالی ها سراغ یک مربی آلمانی رفته باشند.

نکته جالب در این میان این است که اولین سرمربی خارجی استقلال در لیگ برتر هم رولاند کخ آلمانی در لیگ دوم حرفه ای هدایت این تیم را بر عهده داشت.

با این حال مجیدی این رویه را تغییر داده و از یک مربی از کشور چکمه ای اروپا کنار او بهره می برد و باید دید همکاری پین با مجیدی و استقلال چه سرانجامی خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی