شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
۰ |
۳
ضیا عربشاهی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فوتبالست های زیادی در دهه ۶۰ و درزمان جنگ به جبهه ها اعزام می شدند و در کنار دیگر مردم ایران از کیان این و مرز و بوم دفاع می کردند

سه دهه از پایان جنگ ایران و عراق گذشته است و ما الان در روزهایی هستیم که هفته دفاع مقدس نامیده می شود. هفته دفاع مقدس برای ایرانی های متولد اوایل دهه ۵۰ و قبل از آن پر از خاطره است. خاطراتی که دهه ۶۰مردم ایران را به خود اختصاص داده است و در آن سالها در همه جای جای ایران به آن فکر می شد. در روزهای جنگ ایران و عراق نشریات ورزشی به همراه چند نشریه محدود به فیلم و سینما و برگزاری جشنواره های فیلم فجر تنها دریچه های مردم ایران به فکر کردن به مسائلی به جز جنگ بودند.مسائلی که در صفحات دو جریده معتبر کیهان ورزشی و دنیای ورزشی آن سالها نیز به کرات دیده می شد و مسائل ورزشی گره خورده بود به جنگ و خبرنگاران ورزشی آن سالها ناگزیر به پرداختن به آن در صفحات داخلی مجله ها می شدند.

در تصویر منتشر شده در نشریه دنیای ورزش آن سالها و در مهرماه سال ۶۰ مطلبی دیده می شود که در آن به اعزام مرحوم مجید سبزی و ضیا عربشاهی دو هافبک پرسپولیس به جبهه های جنگ بعد از ملغی شدن بخشودگی متولدین ۱۳۳۷ و قبل از آن اشاره شده است.

عکس| اعزام دو پرسپولیسی به جبهه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی