پیش‌بازی پاری‌سن‌ژرمن - منچسترسیتی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم‌های متمول پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی امشب در دومین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه پارک‌دوپرنس شهر پاریس، تیم‌هایی در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت که این روزها بیشتر با پولدار بودن‌شان معروف هستند تا افتخارات‌شان. دیدار پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی به نوعی جنگ بر سر صدرنشینی گروه A ا

پاری‌سن‌ژرمن؛ پرستاره و پرحاشیه؟

چند پادشاه در یک اقلیم! روزی که لیونل مسی به پاریس آمد هواداران این تیم ذوق‌زده شدند و خیابان‌های پایتخت فرانسه مملو از مردمی بود که با اشتیاق به استقبال فوق‌ستاره آرژانتینی می‌رفتند. اما سلطنت مسی در پاریس با حواشی هم همراه خواهد شد. مسی، نیمار، امباپه، راموس و چندین ستاره دیگر در یک تیم هستند و به نوعی می‌توان گفت چند پادشاه در یک اقلیم حضور دارند. اولین جرقه ناراحتی مسی از تعویضش توسط مائوریسیو پوچتینو بود. حالا مربی آرژانتینی باید این‌همه ستاره را مدیریت کند تا بتواند در میادین بزرگ‌تر به موفقیت برسد. بعد از ۸ برد در ۸ هفته نخست لیگ یک فرانسه، اولین نبرد بزرگ‌شان در لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی خواهد بود. پاریسی‌ها مقابل بروژ متوقف شدند و اگر مثل آن بازی فرصت‌سوزی کنند، بدجور تنبیه خواهند شد. حضور چند ستاره در یک تیم به منزله موفقیت نیست و سال‌های قبل هم تیم‌های دیگری با بهترین کادر بازیکن ناکام شده‌اند. باید دید در اولین چالش بزرگ، پوچ و شاگردانش مقابل تیم گواردیولا چه خواهند کرد.

منچسترسیتی؛ سیتیزن‌ها برمی‌گردند

بهترین برد در بهترین زمان. منچسترسیتی چند روز پیش نه تنها از چلسی انتقام باخت‌های قبلی را گرفت، بلکه نشان داد در بهترین زمان ممکن آماده شده. سیتی نمایش‌های ضعیف قبلی را جبران کرد و با تسلط بر یکی از بهترین تیم‌های فعلی انگلیس و اروپا خودش را دوباره در کورس قهرمانی لیگ برتر قرار داد. پپ گواردیولا و شاگردانش هنوز هم حسرت فینال فصل قبل لیگ قهرمانان را می‌خورند و حالا باید کلی تلاش کنند تا دوباره به آن جایگاه برسند. ۶ گل در اولین بازی مقابل لایپزیش نشان داد با توپ‌پر وارد لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند. برای آن‌ها هم نبرد با پاری‌سن‌ژرمن اولین چالش مهم خواهد بود. اگرچه پپ فصل پیش نشان داده مبارزه کردن با این رقیب و ستاره‌هایش را خوب بلد نیست. فعلاً کمی خوش‌شانسی آورده که لیونل مسی شاگرد سابقش آنچنان که باید و شاید آماده نیست و در ترکیب تیم جدیدش جا نیفتاده. این بهترین فرصت برای ۶ امتیازی شدن در گروه و فاصله گرفتن در صدر جدول با نزدیک‌ترین رقیب است.

آخرین جدال
مِی ۲۰۲۱ در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی با ۲ گل پاری‌سن‌ژرمن را شکست داد و فینالیست شد. محرز هردو گل سیتی را زد.

آمار بازی
۰) دیدار پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی نبرد تیم‌های پرآوازه‌ای است که هیچ جامی در لیگ قهرمانان اروپا نبرده‌اند. در ۲ فصل اخیر هردو فینالیست شده‌اند، اما رؤیای قهرمانی را بایرن‌مونیخ و چلسی از آن‌ها گرفتند.
۵) پاری‌سن‌ژرمن در ۵ دیدار قبلی مقابل منچسترسیتی هیچ بردی نداشته. سیتیزن‌ها ۳ بازی را برده‌اند و ۲ بازی هم مساوی شده. فصل قبل هم در مرحله نیمه‌نهایی منچسترسیتی با شکست این حریف در هردو بازی رفت و برگشت فینالیست شد.
۳) پاریسی‌ها با وجود این که فصل قبل تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش رفتند، در خانه آمار ضعیفی داشتند. این تیم در ۶ بازی خانگی ۳ مرتبه مقابل منچستریونایتد، منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ شکست خورد.
۲۵) پاری‌سن‌ژرمن در ۲۵ دیدار مقابل تیم‌های انگلیسی به ۷ برد رسیده، ۸ بازی‌اش مساوی شده و ۱۰ بازی را باخته.
۱۲) منچسترسیتی در ۱۲ دیدار مقابل تیم‌های فرانسوی ۶ برد داشته، در ۲ بازی به تساوی رسیده و ۳ بازی را باخته.
۶) پاری‌سن‌ژرمن ۶ بازی آخر خانگی‌اش در تمامی رقابت‌ها را برده. آخرین تیمی که در پارک‌دوپرنس پیروز شده، منچسترسیتی در لیگ قهرمانان فصل قبل بوده.
۱۲۰) لیونل مسی با ۱۲۰ گل زده دومین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است. فوق‌ستاره آرژانتینی امیدوار است در سال‌های آتی فاصله‌اش با رونالدوی ۱۳۵ گله را کمتر کند.

مصدومان و محرومان
سرخیو راموس و مارکو وراتی هنوز مصدوم هستند و نمی‌توانند پاری‌سن‌ژرمن را همراهی کنند. پس از دوری از ۲ بازی، لیونل مسی به تمرین پاری‌سن‌ژرمن برگشته و به احتمال زیاد امشب بازی خواهد کرد. آنخل دی‌ماریا هم پس از دریافت کارت قرمز در دیدار فصل گذشته مقابل منچسترسیتی ۳ بازی محروم شد و بازی این فصل مقابل همان حریف را از دست داد. ایلکای گوندوغان و اولکساندر زینچنکو مصدومان منچسترسیتی هستند که البته احتمال رسیدن‌شان به این بازی وجود دارد. بنژامن مندی هم که فعلاً در زندان است!

ترکیب احتمالی دو تیم
پاری‌سن‌ژرمن:
ناواس، حکیمی، مارکینیوس، کیمپمبه، دیالو، اِررا، پاردس، گِیه، مسی، نیمار و امباپه
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، دیاس، کانسلو، دبروینه، رودری، گوندوغان، محرز، استرلینگ و تورس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی