نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بارسلونا، رئال‌مادرید، یوونتوس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یوفا اعلام کرد علیه ۳ باشگاهی که همچنان به برگزاری رقابت‌های موسوم به سوپرلیگ اروپا متعهد هستند، اقدام قانونی انجام نخواهد داد.

بهار گذشته بود که ۱۲ باشگاه اروپایی شامل یوونتوس، میلان، اینتر، بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکومادرید، آرسنال، چلسی، لیورپول، تاتنهام، منچستریونایتد و منچسترسیتی راه‌اندازی تورنمنتی جدید موسوم به سوپرلیگ اروپا را اعلام کردند، اما تنها ۴۸ ساعت بعد و با تهدیدهایی که از سوی فیفا و یوفا مطرح شد و واکنش شدید هواداران فوتبال در سراسر دنیا، ۹ باشگاه از حضور در این رقابت ها انصراف دادند و تنها ۳ باشگاه یوونتوس، بارسلونا و رئال‌مادرید همچنان به برگزاری این رقابت‌ها تاکید کردند.

پس از آن بود که یوفا اعلام کرد قطعا علیه  این ۳ باشگاه دست به اقدام قانونی خواهد زد و جریمه‌هایی هم برای ۹ باشگاه دیگر در نظر گرفت، از جمله پرداخت ۱۵ میلیون یورو برای کمک به فوتبال پایه. اما ۳ باشگاه یوونتوس،بارسا و رئال اعلام کردند که شکایت یوفا مغایر با قانون رقابت‌های اروپاست و اکنون اتحادیه فوتبال اروپا قصد ندارد شکایت از این ۳ باشگاه را پیگیری کند زیرا آن را برخلاف منافع خود و اتحادیه‌های عضو یوفا می‌داند.

ضمن اینکه جریمه‌های در نظر گرفته شده برای ۹ باشگاه دیگر هم بخشیده شد و نیازی به پرداخت آن‌ها وجود ندارد. اما یوفا تاکید کرد که هر اقدامی که برای جلوگیری از تکرار دوباره این اتفاق و تشکیل احتمالی لیگی خارج از قوانین این اتحادیه انجام خواهد داد و حق شکایت دوباره را برای خود محفوظ می‌داند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی