حسن یزدانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پدر قهرمان طلایی دسته ۸۶کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان گفت: حسن تا روزی که توان داشته باشد برای کشورش افتخار می‌آفریند و دست از کشتی گرفتن نمی‌کشد.

محمدرضامدنی؛ علی اعظم یزدانی پدر حسن یزدانی قهرمان دلاور کشتی آزاد کشورمان در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره قهرمانی حسن یزدانی در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ اسلو نروژ و آینده فرزندش در کشتی آزاد کشورمان و همچنین اتفاقاتی که ظرف این مدت رخ داده است حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

ظاهراً از زمان قهرمانی حسن یزدانی، شهر جویبار یکسره بیدار است؟

بله! این لطف خدا بود که این اتفاق بزرگ برای کشتی ایران و البته شهر جویبار رخ داد. در این مدت ازدحام جمعیت اطراف منزل ما و البته خیابان‌های شهر اینقدر زیاد بود که ما شرمنده مردم می‌شدیم. مردم خوب جویبار و استان مازندران که چه عرض کنم، لابلای جمعیت می‌بینم که مردم از شهرهای دور خودشان را به اینجا رسانده اند تا با حسن دیدار کنند و به او تبریک بگویند. از کل کشور افرادی در جویبار هستند که باورتان نمی‌شود. می‌خواهم از طریق خبر ورزشی بگویم که من به این همه شور و شوق ملت ایران افتخار می‌کنم و دست تک تک کسانی که به جویبار آمده اند را می‌بوسم.

حرف‌های پدر حسن یزدانی؛ از واکنش به احتمال خداحافظی حسن تا استقبال تاریخی در جویبار/ شکست تیلور به دل یک ملت چسبید

پدر چنین قهرمانی بودن چه احساسی دارد؟

نمی‌توانم آن را توصیف کنم. حس شادی زیادی دارم. خوشحالم که فرزندم پرچم کشورمان را برای چندمین بار به اهتزاز درآورد. البته این بار تفاوت ویژه ای داشت و آن این بود که حریف سرسختش را شکست داد. حریفی را شکست داد که چند بار حسن را مغلوب کرده بود. شکست دادن حریف آمریکایی طعم شیرینی برای مردم ایران داشت که من به عنوان پدر حسن به این موضوع افتخار می‌کنم. با چشم می‌بینم که شکست تیلور چقدر به دل ملت ایران چسبیده است.

شما غیر از حسن سه پسر دیگر هم دارید. چرا آنها در کشتی موفق نشدند؟

شرایط حسن و عشق و علاقه اش به کشتی با بقیه آنها فرق داشت. پسر بزرگ من هم کشتی گیر بود اما او دوست داشت ره صد ساله را یک شبه برود. پسر بزرگم که از حسن بزرگتر است می‌خواست ظرف یک سال همه قهرمانی‌ها را به دست بیاورد اما حسن اینگونه نبود و کم کم خودش را به این جایی رساند که مایه افتخار ایران و ایرانی شده است.

شما در آخرین صحبتی که با خبر ورزشی، پس از المپیک داشتید گفتید حسن در نظر داشت با کسب طلای المپیک از کشتی کناره‌گیری کند اما شکست در فینال المپیک انگیزه‌هایش برای ادامه این ورزش افزایش داد تا بماند و باز هم طلا بیاورد. حالا چه حسی دارید که او به این زودی به حرفش عمل کرد؟

حسن قول داد و این قول به مردم ایران بود. خوشحالم که پسرم مقابل مردم کشورش سربلند شد. او در المپیک هم تلاشش را کرد ولی صلاح و خواست خدا چیز دیگری بود. حالا هم می‌ماند و تا روزی که بتواند، باز هم طلا می‌گیرد و برای ایران و ایرانی افتخار می‌آفریند تا پرچم ایران بالاتر از هر پرچمی‌به اهتزاز دربیاید.

حرف‌های پدر حسن یزدانی؛ از واکنش به احتمال خداحافظی حسن تا استقبال تاریخی در جویبار/ شکست تیلور به دل یک ملت چسبید

زاکانی شهردار تهران گفته باید یک میدان به نام قهرمان کشتی کشورمان تغییر کند. شما به عنوان پدر حسن یزدانی چه احساسی از این بابت دارید؟

باعث افتخار من است که شهردار پایتخت کشور چنین محبتی را نسبت به حسن و البته همه قهرمانان افتخارآفرین کشورمان نشان می‌دهد. اینها همه باعث افتخار ماست و امیدوارم استحقاق چنین توجهی را داشته باشیم. باز هم از همه مردم خوب کشورم تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم حسن توانسته باشد مردم کشورش را شاد کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • MAMALI IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    حسن نابغه کشتی ما و جهانه ولی بهتره که اجازه بدیم مثل کاری رو که تا الان کرده رو ادامه بده ( صعود راه موفقیت رو پله پله طی کردن ) درسته با نام گذاری ایشون روی یک میدان ازش تقدیر میکنیم ولی بنظر من این کار باید چند سال دیگر انجام بشه مطمعنا این اتفاق میوفته ( نام گذاری یک مکان بنام حسن یزدانی ) ولی نباید عجولانه و از روی احساس کاری کنیم که قهرمانون از مسیر اصلیش دور بشه . زنده باد قهرمان و پهلوان خوش اخلاقمون حسن آقای یزدانی ، ما دوست داریم
  • امیر علی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    پهلوون ایران حسن یزدانی،دوستت داریم.
  • یاسین محمدپور IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    من نمیدونم حسن جون منه فقط.
  • جویباری ریکا IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    حسن آقا یزدانی عشق یه ملته،فقط بزاریم بیشتر از خیلیا که حتی ارزش ندارن بهشون بگیم آدم و با وجود داشتن خیلی از امکانات دارن به ملت تحمیل میکنن که خوبن! ایرانیا خیلی باهوشه می‌دونن که اصیل کیه.
  • تواب IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    درودت باد حسن جان نمیدانی وقتی تیلور را شکست دادی آنقدر خوشحال بودم که وقتی خانمم فیلم شادی بعد قهرمانیتو بهم نشون داد شمردم تا ۲۵ بار فقط کف دست خودمو بوسیدم و این بوسه ها همه از ته دل برگونه تو بود...دوست دارم از نزدیک پیشانیتو ببوسم
  • ابوالفضل IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    خدا قوت به همه‌ی کشتی گیرهای عزیز کشورمون ایران.
  • ناشناس IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    حسن دوست داشتنی پهلوون عزیز و با اخلاق خیلی دوست داریم تو بهترینی
  • سعیبد ازمیانه IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    حسن بردانی یک نابغه کشتی است امیدوارم دولت بهش از نظر مادی هم کمک کنه که رندگی اش تامین بشه حجب حیای حسن یزدانی واقعا ستودنی است باتشکر از ؟؟خیر ورزشی توی این ۱۵روز خبرنگااران وررشی واقعا کم نگذاشتن۱۳د زحمت کشیدند دست همه شما را مبوسم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی