نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
خداداد افشاریان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: ما هیچ مشکلی برای استفاده کمک داور ویدئویی نداریم و اگر AFC داور اعزام کند از VAR آنلاین استفاده خواهیم کرد.

خداداد افشاریان درباره استفاده از VAR در بازی با کره جنوبی اظهار داشت: ما در بازی با کره جنوبی VAR خواهیم داشت و اگر AFC داور اعزام کند ما VAR آنلاین خواهیم داشت و اگر داوری اعزام نشود به صورت آفلاین در بازی با کره خواهیم داشتیم. ما در حال حاضر آماده استفاده از VAR هستیم و هیچ مشکلی نداریم و در حال حاضر توپ در زمین AFC است. آنلاین به این صورت است که اتفاقات بازی را همان لحظه داور بررسی می‌کند و تصمیم نهایی گرفته می‌شود. در صورت آفلاین هم بررسی‌های صحنه‌های بازی صورت می‌گیرد و ضبط می‌شود، ولی هیچ تصمیم آنی و فوری گرفته نمی‌شود. 

وی که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه قراردادی که ما با شرکت بلژیکی بستیم، ولی ظاهراً شرکتی که AFC کار می‌کند یک شرکت دیگر است و این مشکل حقوقی است که باید بین فیفا و AFC حل شود. ما ان‌شاءالله بتوانیم با همین تیم VAR بلژیکی می‌توانیم بازی‌های لیگ را هم برگزار کنیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که «در لیگ برتر هم می‌توانیم از VAR استفاده کنیم؟»، گفت: اصلاً به هیچ وجه نمی‌توانیم استفاده کنیم. فقط در بازی‌هایی که به فیفا گزارش داده‌ایم و با این شرکت قرارداد داریم می‌توانیم از VAR  استفاده کنیم.  یک پروسه قانونی وجود دارد و فقط طبق آن قراردادی که با این شرکت و فیفا بسته شده است می‌توانیم اجرا کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی