لیونل مسی
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیونل مسی ستاره سابق بارسلونا و فعلی پاری‌سن‌ژرمن، علاوه بر دو هم‌تیمی‌اش یکی از بازیکنان تیم فوتبال رئال مادرید را هم لایق کسب توپ طلا می‌داند.

در بخشی از مصاحبه اختصاصی نشریه فرانس فوتبال با لیونل مسی ستاره آرژانتینی درباره گزینه‌هایی که از نگاه او شایسته کسب توپ طلای فرانس فوتبال هستند صحبت کرده که یکی از آنها هم از رئال مادرید است.

ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن که بسیاری از رسانه‌ها او را مدعی اصلی کسب توپ طلا می‌دانند، درباره دیگر مدعیان جایزه‌ای که او تا کنون شش بار موفق به دریافت آن شده است، گفت: «مسلماً در تیم من بازیکنانی هستند که به آنها رأی می‌دهم، مثل نیمار و امباپه. پس از آنها بازیکنان دیگری در سطح بالا هستند که فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند مانند روبرت لواندوفسکی و کریم بنزما که آنها هم در یک سال اخیر عالی کار کرده‌اند. انتخاب برنده کار سختی است، چون که شما به‌عنوان یک بازیکن در رده انفرادی باید در سطحی بسیار بالا بازی کرده باشید که بتوانید توپ طلا را کسب کنید. در نهایت فاکتورهای زیادی هستند که در تعیین برنده تأثیرگذارند، مانند قهرمانی در لیگ قهرمانان، کوپا آمریکا یا جام ملت‌های اروپا. من فکر می‌کنم، بردن جام‌های مهم شانس شما را افزایش می‌دهد.»

مسی در بخشی دیگر از مصاحبه‌اش با فرانس فوتبال درباره جدایی غیرمنتظره‌اش از بارسلونا صحبت کرد. او در پاسخ به این سؤال که آیا تصور می‌کرد که این چنین از تیم سابقش جدا شود، اظهار داشت‌: «راستش را بخواهید، خیر، مطلقاً انتظارش را نداشتم. من (بعد از تعطیلات تابستانی) به بارسلونا برگشتم تا خودم را برای شروع فصل جدید آماده کنیم. من فکر می‌کردم که می‌آیم تا قرارداد جدیدم را امضا کنم و بلافاصله پس از آن هم تمریناتم را آغاز کنم. فکر می‌کردم همه چیز آماده شده و من فقط باید قراردادم را امضا کنم، اما به من گفتند که امکانش وجود ندارد که با من قرارداد ببندند، اینکه نمی‌توانند مرا نگه دارند و باید دنبال تیمی جدید باشم چون بارسا منابع مالی کافی برای تمدید قرارداد ندارد. این اتفاق برنامه‌های مرا تغییر داد. بارسلونا با یک بیانیه اعلام کرد که من دیگر در این تیم نخواهم ماند و از همان زمان من شروع به پرسیدن این سؤال از خودم کردم که حالا چطور باید این مقطع را پشت سر بگذارم. من باید به دنبال تیمی جدید می‌گشتم تا دوران بازی‌ام را ادامه دهم. خوشبختانه از جانب چند باشگاه مختلف با من تماس گرفته شد و یکی از آنها هم پاری‌سن‌ژرمن بود.»

لیونل مسی، نیمار، کیلیان امباپه و اشرف حکیمی؛ پاری‌سن‌ژرمن - منچسترسیتی

مسی افزود: «از همان روز اول حضورم در اینجا، رفتار همه با من بسیار خوب بود و نشان دادند که واقعاً می‌خواهند من اینجا حضور داشته باشند و مراقبم هستند. من از آنها تشکر می‌کنم، چون از حضور در این تیم بسیار خوشحالم. من پیشنهادهای دیگری هم داشتم، اما باید اعتراف کنم وقتی که از پاری‌سن‌ژرمن پیشنهاد دریافت کردم، خیلی سریع با این باشگاه به توافق رسیدم. آنها شروع به مذاکره کردند و این کار آسانی نبود، چون در عرض مدتی کوتاه همه چیز باید انجام می‌شد در واقع تا یک شب بعد از آغاز مذاکرات.»

کاپیتان تیم ملی آرژانتین تأکید کرد: «با توجه به شرایط، تکمیل مراحل انتقالم خیلی سخت بود. مسلماً پروژه پی‌اس‌جی و جاه‌طلبی این باشگاه مرا ترغیب کرد. بازیکنان این تیم و گروهی که تشکیل داده‌اند نیز انگیزه‌بخش بود. همه این عوامل راه انتقال مرا هموار کردند. حضور تعدادی از دوستانم در رختکن این تیم یکی از نکات مهم در تصمیم‌گیری برای پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن بود. به همین دلیل هم من خیلی سریع در تیم جا افتادم ضمن اینکه بسیاری از بازیکنان تیم هم مانند من به زبان اسپانیولی صحبت می‌کنند.»

دیگر موضوعی که مسی درباره آن صحبت کرد آینده هم‌تیمی اسپانیایی‌اش کیلیان امباپه بود، که شایعه جدایی‌اش از پاری‌سن‌ژرمن برای پیوستن به رئال مادرید در آخرین روزهای بازار نقل و انتقالات تابستان امسال شنیده می‌شد. مسی در این خصوص هم اظهار داشت: «راستش من هنوز آنقدر امباپه را نمی‌شناسم که بخواهم درباره این موضوع صحبت و اظهارنظر کنم. من هم مثل سایرین منتظرم بودم ببینم چه می‌شود. در نهایت خوشحالم که او در کنار ما ماند. ماندن او به ما برای رسیدن به اهداف‌مان کمک می‌کند.»

مسی در پایان به مقایسه لالیگا اسپانیا و لیگ ۱ فرانسه پرداخت و تأکید کرد: «لیگ یک فرانسه نسبت به لالیگا فیزیکی‌تر است. تیم‌های لوشامپیونه به نظر من قوی‌تر هستند و رقابت‌ تیم‌ها نزدیک‌تر است. به همین دلیل هم تیم‌ها جای زیادی برای لغزش و اشتباه ندارند. لیگ قهرمانان؟ بردن این جام رؤیای همه اعضای تیم ماست. من هم واقعاً دوست دارم یک بار دیگر قهرمان این جام شوم. فکر می‌کنم که تیم می‌تواند قهرمان اروپا شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    دوستان امباپه ملیت اسپانیایی گرفته بازی فینال جاو فرانسه بازی میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی