نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اسکوچیچ و یحیی گل محمدی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برنامه ریزی بد ای اف سی باعث ایجاد حاشیه قبل از دو دیدار حساس ملی شد

پرسپولیس به عنوان تنها نماینده ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید در عربستان با الهلال روبرو شود. میزبانی تیم عربستانی جدا از اینکه شرایط را به سود این تیم خواهد کرد باعث خواهد شد تا در تقویم فشرده کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک سفر کمتر رفته و خستگی کمتری را احساس کند و این اتفاق به ضرر تیم پرسپولیس است. در این بین دو  بازی تیم ملی مقابل امارات و کره جنوبی و فرصت کوتاه تا دیدار مهم سرخ‌ها در یک چهارم نهایی، برای تیم گل‌محمدی دردسرساز شد. سرخپوشان در شرایطی باید ۲۴ مهر به مصاف الهلال بروند که تیم ملی ۱۵ مهر به مصاف امارات رفت و روز ۲۰ مهر در تهران باید از کره جنوبی پذیرایی کند. قطعا بازیکنانی که از پرسپولیس در تیم ملی حضور دارند کار سختی برای آمادگی و  رسیدن به بازی مقابل الهلال خواهند داشت. در لیست جدید تیم ملی از پرسپولیس، وحید امیری، میلاد سرلک و مهدی ترابی دعوت شدند. در این بین امیری به صورت کامل جلوی امارات بازی کرد و به احتمال فراوان مقابل کره هم از ابتدا بازی خواهد کرد. سرلک و ترابی هم با وجود نیمکت نشینی مقابل امارات، شانس بازی کردن مقابل کره جنوبی را  دارند.

یک روز از دست می رود

مشخص نیست ملی پوشان پرسپولیس چگونه در این مدت زمان کم باید ریکاوری انجام دهند، به ریاض سفر کنند و مهیای دیدار حساس مقابل الهلال شوند! ملی پوشان پرسپولیس بعد از بازی ۲۰ مهر مقابل کره جنوبی ،  ۲۱ مهر ریکاوری می‌کنند و همان روز هم راهی عربستان خواهند شد. پرسپولیس  به دلیل  سفر به عربستان یک روز را از دست خواهد داد و تمرین خوبی نمی تواند انجام دهد. آنها همچنین یک روز را به خاطر مشخص شدن نتیجه تست کرونا و در قرنطینه بودن از دست می‌دهد و عملا فقط یکی دو جلسه تمرین مفید خواهد داشت و این موضوع به نگرانی اصلی یحیی گل محمدی هم تبدیل شده است.

انتقاد پرسپولیسی ها از اسکوچیچ

بعد از  اعلام لیست تیم ملی هواداران پرسپولیس به انتقاد از سرمربی تیم ملی پرداختند. آنها معتقدند به دلیل شرایط حساس پرسپولیس و اینکه این تیم تنها نماینده باقی مانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می آید اسکوچیچ می توانست یک یا دو بازیکن پرسپولیس را خط بزند تا نفرات کمتری از این تیم مجبور به ترک تمرینات باشند. هواداران پرسپولیس معتقدند هیچکس به فکر تیمشان نیست و انگار نه انگار که آن ها نماینده فوتبال ایران هستند. لازم به ذکر است چندی قبل و بعد از لغو سوپرجام هم ، همچنین هواداران پرسپولیس وقتی متوجه شدند اسکوچیچ خواستار لغو این بازی شد به سرمربی تیم ملی انتقاد کردند.

درخواست غیرمنطقی

هرچند پرسپولیسی ها برای صحت ادعای خود اخباری را مثال می زنند ولی همه می دانند او گلر چهارم تیم ملی بود و عملا غیبت او به روند تمرینات تیم ملی آسیبی نمی زد. ولی بازیکنی مثل ترابی و سرلک جزو مهره های تاثیرگذار تیم ملی هستند و هر لحظه ممکن است به حضور آن ها نیاز شود. در اینکه پرسپولیس نماینده ایران است و باید حمایت شود؛ شکی نیست ولی خود پرسپولیسی ها هم می دانند که دیدار سه شنبه تیم ملی مقابل کره می تواند کلید صعود ما به جام جهانی باشد و طبیعی است که سرمربی تیم ملی اجازه خروج دو بازیکن خود را ندهد. در اینجا سوالی که پیش می آید این است که اگر جای گل محمدی و اسکوچیچ عوض می شد آیا یحیی حاضر به همکاری با دراگان می شد؟

برنامه ریزی غیرحرفه ای AFC 

همه این حواشی به وجود آمده در درجه اول به برنامه ریزی غلط و غیرحرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا برمی گردد. اینکه درست در اوج برگزاری بازی های ملی چرا باید مراحل حذفی و حساس لیگ قهرمانان برگزار شود؛ سوالی است که مدیران AFC باید به آن پاسخ دهند...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پارسه IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    پرسپولیسی های عزیز به هوش باشید. جریان کثیفی که از انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ناراحته و تا الان از هیچ حاشیه سازی و سیاه نمایی درباره کادر فنی تیم ملی مضایقه نکرده، بعد از نتایج خوب تیم ملی هیچ بهانه ای برای حمله به اسکوچیچ و کادرش نداره. به همین دلیل داره بین طرفداران پرسپولیس که قطعا بزرگترین گروه حامی تیم ملی هستد با کادر فنی تیم ملی شکاف ایجاد میکنه.خواهش میکنم به هوش باشید و به یه عده خبردلار اجازه موش دواندن ندید.
  • هوادار تیم ملی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    اگر پرسپولیس سه بازیکن تو تیم ملی داره الهلال 6 یا 7 بازیکن ملی پوش داره این حرف ها مسخره هست
  • آریا IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    شکست سنگینی در انتظار پرسپولیس در مقابل غول فوتبال عربستان خواهد بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی