اسپانیا - فرانسه (فینال لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۱)
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در دیدار فینال لیگ ملت‌های اروپای ۲۰۲۱، فرانسه موفق شد کامبک بزند و با شکست ۲-۱ اسپانیا برای اولین مرتبه به قهرمانی این تورنمنت رسید.

دیدار فینال لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ در ورزشگاه سن‌سیروی شهر میلان بین تیم‌های ملی اسپانیا و فرانسه برگزار شد که خروس‌ها این بازی را ۲-۱ بردند تا اولین قهرمانی‌شان را جشن بگیرند.

بازی با پرس فرانسوی‌ها شروع شد و حتی فرصت‌هایی هم از تحت‌فشار گذاشتن اسپانیا به‌دست آوردند، با این حال کم‌کم نبرد دو تیم به تعادل کشیده شد و کمتر موقعیتی دیدیم تا تساوی بدون‌گل نتیجه پایانی نیمه نخست باشد.

اسپانیا - فرانسه (فینال لیگ ملت‌های اروپا 2021)

در نیمه دوم در حالی که بازی پایاپای پیش می‌رفت، دقیقه ۶۴ شوت تئو هرناندس به تیر دروازه اسپانیا برخورد کرد، اما ثانیه‌هایی بعد در ضدحمله اویارسابال بود که با شوت زمینی و دقیق پای چپ گل نخست بازی را به ثمر برساند و ماتادورها پیش بیفتند.

شادی گل اویارسابال؛ اسپانیا - فرانسه (فینال لیگ ملت‌های اروپا 2021)

اما خیلی طول نکشید که فرانسه گل تساوی را بزند. دقیقه ۶۶ شوت پای راست مواج بنزما را هرچه سیمون تلاش کرد نتوانست مهار کند و به گوشه بالای دروازه اسپانیا رفت.

شادی گل بنزما؛ اسپانیا - فرانسه (فینال لیگ ملت‌های اروپا 2021)

دقیقه ۸۰ باز هم فرانسه بود که به گل دوم رسید تا مثل بازی قبلی بازگشت‌شان را کامل کنند. امیاپه با سیمون تک‌به‌تک شد و توپ را از زیر دستان سنگربان اسپانیا تبدیل به گل کرد. 

شادی گل امباپه؛ اسپانیا - فرانسه (فینال لیگ ملت‌های اروپا 2021)

شاگردان دشان از گل برتری‌شان محافظت کردند و در نهایت قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا را برای نخستین مرتبه جشن گرفتند. این اولین قهرمانی فرانسه در اروپا بعد از ۲۱ سال بود.

کیلیان امباپه و کریم بنزما؛ جشن قهرمانی فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا 2021

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی US ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    شکست اسپانیا ماحصل حماقت و لجبازی انریکه مربی اسپانیا است. در تمام طول بازی اسپانیا بر بازی تسلط داشت و موقعیتهای زیادی ایجاد کرد که لوریس دروازه بان فرانسه آنها را دفع کرد. از آن طرف فرانسه روی معدود شوتهای در چارچوب خود دو گل زد که روی هر دو گل اشتباه محرز اونای سیمون دروازه بان اسپانیا که به اشتباه جلو کشیده بود باعث خوردن این گلها شد. دروازه بان آماده ای مثل دخیا که این روزها در منچستر فوق العاده کار می کنه باید روی نیمکت بشینه و یه دروازه بان ضعیف مثل سیمون باید تو دروازه وایسه. انریکه نشون داده که بسیار یکدنده و لجباز و خود رای هست و نظراتش در خیلی از موارد اشتباهه. ضمن اینکه اسپانیا گلزن شش دانگ نداشت و تنها گلزن شش دانگشون موراتا رو هم انریکه استفاده نکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی