نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
توطئه داخلی برای پس گرفتن دو طلای پارالمپیک ایران/ ایران/ دو ایرانی شرایط جسمانی سالمی داشته‌اند!
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برخی عوامل داخلی با ارسال اسناد و مدارکی به کمیته بین‌المللی پارالمپیک اطلاعاتی در مورد احتمال تخلف دو ورزشکار حاضر در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو را گزارش کرده‌اند!

اقدامی که عوامل داخلی در برخی فدراسیون‌های ورزشی انجام داده‌اند و اسناد و مدارک تخلفات احتمالی را به نهادهای بین‌المللی ارسال می‌کردند، سراغ یک فدراسیون حاضر در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک آمده تا این فدراسیون در خطر برخورد انضباطی از کمیته بین‌المللی پارالمپیک و تعلیق قرار بگیرد.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از سوم تا چهاردهم شهریورماه به میزبانی توکیو برگزار شد و کاروان ورزش ایران با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز در رده سیزدهم جدول رده بندی توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

با گذشت بیش از یک ماه از پایان این رویداد، برخی عوامل داخلی اسناد و مدارکی مبنی بر تخلف دو ورزشکار شرکت کننده در این رویداد را برای کمیته بین‌المللی پارالمپیک ارسال و تاکید کرده‌اند که این دو ملی پوش و فدراسیون آنها واقعیت را بیان نکرده‌اند.

 این دو ورزشکار که از جمله مدال‌آوران طلای کاروان ورزش ایران بوده‌اند، از سوی این افراد مورد اتهام هستند که در مورد میزان معلولیت و مشکل جسمانی خود واقعیت را نگفته‌اند و با شرایطی متفاوت از دیگران در این رقابت حضور داشته‌اند و به مدال طلا رسیده‌اند.

پس از ارسال اسناد و مدارک توسط برخی عوامل داخلی، کمیته بین‌المللی پارالمپیک در نامه‌ای به همتایان ایرانی خود خواستار ارائه توضیحات در این مورد شده‌اند که پاسخی برای این درخواست آماده و ارسال شده است.

با این حال عواملی که اسناد و مدارک ابتدایی را برای کمیته بین‌المللی پارالمپیک ارسال کرده بودند برای بار دوم مدارکی را به این کمیته ارسال کرده‌اند که تایید می‌کند این دو ورزشکار شرایط جسمانی سالمی داشته‌اند و نباید در بازی‌های پارالمپیک شرکت می‌کردند.

هر چند کمیته بین‌المللی پارالمپیک هنوز واکنشی به این تخلف احتمالی و نحوه برخورد با دو ورزشکار به طور رسمی نداشته است اما پیگیری‌ها نشان داد در صورت قطعی شدن این تخلف فدراسیون مربوطه با خطر تعلیق مواجه خواهد شد و مدال طلای دو ورزشکار نیز از آنها گرفته می‌شود.

البته مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون مربوطه در تلاش هستند تا با ارائه اسناد و مدارک لازم، کمیته بین‌المللی پارالمپیک را قانع کنند که تخلفی در این مورد صورت نگرفته است.

واکنش سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو، هرگونه تخلف ورزشکاران ایران در این رقابت‌ها را رد و تأکید کرد: اگر تخلفی هم صورت گرفته، باید پزشکان کلاس‌بند بین‌المللی پاسخ‌گو باشند، نه کمیته ملی پارالمپیک.

هادی رضایی درباره اینکه گفته شده‌ دو ورزشکار ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با شرایط جسمانی سالم حضور پیدا کرده‌اند، گفت: وقتی ورزشکاری توسط پزشکان کلاس‌بند بین‌المللی برای شرکت در رویداد مهمی مانند پارالمپیک مورد تأیید قرار می‌گیرند، آن‌هم نه یک بار بلکه دو بار در کشورهای مختلف، این مسئله دیگر ربطی به کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون مربوطه ندارد که بخواهند مورد اتهام قرار بگیرند.

او گفت: هر ورزشکاری که بخواهد در یک رویداد مهم حضور پیدا کند، باید توسط پزشکان کلاس‌بند بین‌المللی که مورد تأیید IPC (کمیته بین‌المللی پارالمپیک) هستند، در دو مرحله و توسط دو گروه پزشک از کشورها مختلف مورد ارزیابی و تست قرار بگیرند و سپس اجازه شرکت در مسابقات به آنها داده می‌شود؛ بنابراین حتی اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد، این مسئله ارتباطی به کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون مربوطه ندارد و باید با پزشکان متخصص کلاس‌بند که مورد تأیید کمیته بین‌المللی پارالمپیک هستند، برخورد شود.

رضایی افزود: مگر ورزشکاران اعزامی توسط پزشکان ایرانی کلاس‌بندی شده‌اند که کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه پاسخ‌گو باشد. تمام ورزشکاران اعزامی توسط افراد متخصصی که مورد اعتماد IPC هستند، کلاس‌بندی و شرایط حضورشان در مسابقات بین‌المللی فراهم می‌شود.

او در واکنش به اینکه گفته می‌شود برخی عوامل داخلی اسناد و مدارکی مبنی بر تخلف دو ورزشکار شرکت‌کننده در پارالمپیک توکیو را برای کمیته بین‌المللی ارسال و تأکید کرده‌اند که این افراد واقعیت را درخصوص معلولیت و شرایط جسمانی خود نگفته‌اند و از شرایط جسمانی سالمی برخوردار هستند به ایسنا گفت: باید بگویم که این دو ورزشکار برای دریافت کلاس‌بندی بین‌المللی خود یک بار در مسابقات بین‌المللی ترکیه و بار دیگر در آذربایجان توسط پزشکان متخصص کمیته بین‌المللی پارالمپیک کلاس‌بندی و مورد تأیید قرار گرفته‌اند و مشکلی برای حضور در پارالمپیک نداشته‌اند؛ بنابراین هیچ تخلفی که موجب تعلیق کمیته ملی پارالمپیک یا فدراسیون مربوطه شود، رخ نداده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    ظاهرا  ارسال اسناد و مدارک توسط برخی عوامل داخلی حتی به دروغ و جعلی در ورزش ایران، عادی و تبدیل به یک روال شده است. در آینده شاهد شاهکارهای بیشتری خواهیم بود.
  • شمسعلی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    استقلال و در رأس اون جناب خطیر سالهای گذشته بدعت بدی رو پایه گذاری کردن و سعی کردن با ارسال گزارشات غلط به باشگاه النصر از حضور پرسپولیس در فینال واقعی آسیا که حسرتشو دارن جلوگیری کنن که البته بار کج به منزل نرسید . هر چند این گزارشات کجدار و مریض به خارج راه بجایی نمی‌بره ولی مشکلاتی رو برای ورزش کشور ایجاد می‌کنه
    • عَکادمی کیا IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      یاد آکادمی کیا افتادم البته دوست عزیز و قهرمان !! خطیر که کاری نکرد اماقبل از ماجرای پرسپولیس اون دوستان فدراسیون و وزارتی که پرونده در دست برای حمایت از پرسپولیس و سلاخی استقلال به دادگاه کاس رفتن تا برنده شدن پرسپولیس بدون بازی رو در رو مقابل استقلال رو در سوپرجام به سمع و نظر مقامات فیفا برسونن رو باید خیانت و بدعت دانست هرچند که بعیده این چیزها رو درک کنید
  • صمدقلی US ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    اون موقعی که برخی ها این بدعت را گذاشتند و برای عقده های شخصی عامدانه اطلاعات غلط به النصر دادند که مجر به شکایت این تیم از پرسپولیس شد و شماها بخاطر عرق و علاقه ای که به استقلال داشتید و دشمنی با پرسپولیس براشون کف زدید و هیچ کس بخاطر حکومتی بودن ااستقلال جرات پیگیری موضوع را پیدا نکرد تا پرسپولیس طبق معمول به تنهایی مبارزه کند باید فکر اینجا را می کردید که این بدعت اگر پایه ریزی بشود و با متخلفان برخوردی نشود یکروزی گریبان خودتان را خواهد گرفت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی