نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
برادران فوتبالیست هم‌تیمی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

برای فوتبالیست‌های حرفه‌ای لذت بسیاری دارد که برادرشان هم راه خودشان را برود، اما اگر هم‌تیمی شوند این لذت دوچندان خواهد شد.

وقتی لوکاس و تئو هرناندس در خیابان‌های مارسی فوتبال بازی می‌کردند، فکرش را نمی‌کردند روزی برسد که هردو هم‌زمان در ترکیب تیم ملی فرانسه به میدان بروند، اما این اتفاق در لیگ ملت‌های اروپا رخ داد و آن‌ها هم به جمع برادران هم‌تیمی اضافه شدند.

در ادامه برادرانی که زمانی در یک تیم ملی یا باشگاهی کنار یکدیگر بازی کرده‌اند را مرور خواهیم کرد.

برادران هرناندس

در لیگ ملت‌های اروپا و دیدار مقابل بلژیک، لوکاس و تئو هردو به میدان رفتند. لوکاس بعد از این بازی گفت: «لحظه‌ای افتخار آمیز است و از این که کنار برادرم بازی می‌کنم، لذت می‌برم. وقتی جوان هستید می‌توانید تصور کنید که با هم به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی کنید، اما بازی کردن برای تیم ملی در کنار هم رؤیاست.» تئو که سابقه ملی خیلی کمتری نسبت به برادر یک سال بزرگ‌تر از خودش لوکاس دارد تازه ملی‌پوش شده و اولین گل ملی‌اش را هم مقابل بلژیک زد. او در فینال لیگ ملت‌های اروپا هم زمینه‌ساز گل قهرمانی فرانسه شد. تئو و لوکاس زمانی در رده باشگاهی هم هردو در اتلتیکو بازی می‌کردند، اما مسیرهای متفاوتی را در پیش گرفتند و حالا تئو بازیکن میلان است، در حالی که لوکاس در بایرن‌مونیخ توپ می‌زند.

برادران هرناندس

برادران آزار

نکته جالب دیدار بلژیک و فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا حضور برادران در لیست دو تیم بود. بلژیکی‌ها هم در ترکیب‌شان از حضور ادن آزار بهره بردند و این مرتبه تورگان آزار مصدوم بود تا نتواند بازی کند. اما مدتی است که تورگان از زیر سایه ادن بیرون آمده و تبدیل به یک ستاره شده. تورگان زمانی در چلسی حضور داشت، اما بازی نمی‌کرد و ادن ستاره تیم بود. حالا که ادن بازیکن رئال‌مادرید است، تورگان هم در ترکیب دورتموند می‌درخشد. تورگان در یورو ۲۰۲۰ گل زیبا و حساسی را وارد دروازه پرتغال کرد. این دو برابر مجموعاً بیش از ۱۵۰ بازی ملی برای بلژیک انجام داده‌اند.

برادران آزار

برادران لوکاکو

این دو برادر در یورو ۲۰۱۶ در تیم ملی بلژیک هم‌تیمی بوده‌اند، با این حال روملو خیلی از جردن مطرح‌تر است. جردن که در اندرلخت، اوستنده، لاتزیو و آنتورپ بازی کرده و حالا بازیکن تیم ایتالیایی است، فقط ۸ بازی ملی دارد، اما روملو که در تیم‌های مطرحی مثل چلسی، وست‌برومویچ، اورتون، منچستریونایتد و اینتر حضور داشته و این فصل به تیم لندنیِ چلسی برگشته. تعداد بازی‌های روملو برای شیاطین‌سرخ اروپا به طرز قابل‌توجهی از برادرش بیشتر است. او ۱۰۱ بازی ملی دارد. روملو و جردن هردو در آکادمی اندرلخت حضور داشته‌اند.

برادران لوکاکو

برادران توره

یحیی و کولو توره بخشی از نسل طلایی فوتبال ساحل‌عاج بودند. یحیی ۱۰۱ مرتبه و کولو ۱۲۰ مرتبه برای فیل‌ها به میدان رفته‌اند. هردو فوتبال‌شان را در رده باشگاهی در تیم میموساس ساحل‌عاج شروع کردند، اما یحیی زودتر به اروپا رفت و در تیم‌هایی مثل بِوِرن، متالور، المپیاکوس، موناکو، بارسلونا و منچسترسیتی بازی کردن در چین به کارش خاتمه داد. کولو هم یک سال بعد از یحیی راهی آرسنال شد و در منچسترسیتی، لیورپول و سلتیک هم به میدان رفت. دوران حضورشان در منچسترسیتی همزمان نبود و کولو قبل از حضور یحیی تیم را ترک کرد.

برادران توره

برادران نویل

دو برادر از نسل کلاس ۹۲ منچستریونایتد. گری و فیل نویل هردو در آکادمی شیاطین‌سرخ رشد کردند و به تیمی رسیدند که ستاره‌هایی همچون دیوید بکام، پل اسکولز و رایان گیگز را داشت. آن‌ها تا سال ۲۰۰۵ که فیل تیم را ترک کرد و راهی اورتون شد همبازی بودند. گری سال ۱۹۹۵ و فیل سال ۱۹۹۶ به تیم ملی انگلیس هم رسیدند. گری ۶۰۲ مرتبه پیراهن منچستریونایتد را برتن کرد و فیل در ۳۸۶ بازی برای این تیم به میدان رفت، یعنی روی‌هم رفته نزدیک به ۱۰۰۰ بازی برای شیاطین‌سرخ انجام داده‌اند که آماری شگفت‌انگیز است.

برادران نویل

برادران دی‌بوئر

از مطرح‌ترین برادران فوتبالیست که دوقلو هم هستند. فرانک و رونالدو که بازی‌های ملی زیادی هم برای هلند انجام داده‌اند. فرانک ۱۱۲ بازی با پیراهن نارنجی انجام داده و رونالد ۶۷ بازی. در جام‌های جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ هردوی آن‌ها در تیم ملی هلند حضور داشتند. آن‌ها در رده باشگاهی برخی اوقات با یکدیگر نقل مکان می‌کردند. در آژاکس، بارسلونا، رنجرز و تیم‌های قطری الریان و الشمال هم‌تیمی بوده‌اند. فرانک برای گالاتاسرای هم بازی کرده و رونالد پیراهن توئنه را هم پوشیده است. در حالی که فرانک مربی تیم‌های آژاکس، اینتر، کریستال‌پالاس، آتلانتایونایتد و تیم ملی هلند شد، رونالد در قطر دستیار بوده و حالا فعالیتی به‌عنوان مربی ندارد.

برادران دی‌بوئر

برادران لادروپ

میکائیل و برایان لادروپ هرگز با هم در رده باشگاهی هم‌تیمی نبودند، اما هردو برای بروندبی و آژاکس بازی کردند. این دو برادر در تیم‌های بزرگی حضور داشته‌اند. میکائیل در لاتزیو، یوونتوس، بارسلونا، رئال‌مادرید و ویسل‌کوبه هم بازی کرد. او یکی از یاغی‌های ال‌کلاسیکو به شمار می‌رفت. برایان در بایر اوردینگن، بایرن‌مونیخ، فیورنتینا، میلان، رنجرز، چلسی و کپنهاگن هم حضور داشت. میکائیل ۵ سال از برایان بزرگ‌تر بود و وجه مشتری که داشتند این بود که هردو در آژاکس به پایان کارشان رسیدند. وجه مشترک‌شان تیم ملی دانمارک بود که میکائیل ۱۰۴ مرتبه و برایان ۸۲ مرتبه پیراهنش را پوشید. در قهرمانی تاریخی یورو ۱۹۹۲ میکائیل حضور نداشت، اما برایان بازیکن دانمارک بود.

برادران لادروپ

برادران کومان

سرمربی فعلی بارسلونا در فوتبال از برادر بزرگ‌ترین مطرح‌تر شد. هردو فوتبال‌شان را در خرونینگن شروع کردند، اما رونالد به آژاکس رفت و سپس راهی آیندهوون، بارسلونا و فاینورد شد. او از ستاره‌های کاتالان‌ها به شمار می‌رفت. اروین هم راهی آیندهوون شد، اما قبل از رونالد. او که ۲ سال از رونالد بزرگ‌تر است در مشلن هم بازی کرده و بعد از آن به آیندهوون و خرونینگن برگشته. نکته جالب این که هردو برادر بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۴ پیراهن نارنجی را برتن کردند. رونالد ۷۸ بازی ملی دارد و اروین ۳۱ بازی. در یورو ۱۹۸۸ با هلند قهرمان شدند و در جام‌جهانی ۱۹۹۰ هم در کنار هم حضور داشتند.

برادران کومان

برادران چارلتون

دو برادری که در رده باشگاهی هیچ‌وقت کنار هم بازی نکردند، اما از بازیکنان تیم ملی انگلیس قهرمان جام‌جهانی ۱۹۶۶ بودند. بابی که ۲ سال از جک کوچک‌تر است در منچستریونایتد اسطوره شد و از برترین بازیکنان تاریخ شیاطین‌سرخ است. با این حال چند سال آخر فوتبالش را در تیم‌های نه‌چندان مطرحی بازی کرد. اما جک در لیدزیونایتد فوتبالش را شروع و تمام کرد و از بازیکنان تک‌باشگاهی تاریخ است. اسطوره لیدزیونایتد سال ۲۰۲۰ در ۸۵ سالگی درگذشت. بابی مهاجم بود و در ۱۰۶ بازی برای سه‌شیر به میدان رفت و جک که مدافع بود در ۳۵ بازی پیراهن انگلیس را پوشید.

برادران چارلتون

برادران میلیتو

دیگو و گابریل میلیتو با این که در کوپا آمریکای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ کنار هم بازی کردند، در جام‌جهانی نتوانستند هم‌تیمی باشند برای این که گابی دعوت نشد. در رده باشگاهی هم فقط یک سال در ساراگوسا هم‌تیمی بودند و در دیگر سال‌ها مسیرهای متفاوتی را رفتند. از ابتدا دیگو فوتبالش را در راسینگ آغاز کرد و به تیم‌های جنوا، ساراگوسا و اینتر رفت تا در نهایت در راسینگ به پایان کارش برسد. گابریل از ایندیپندنته شروع کرد و به ساراگوسا رفت، سپس راهی بارسلونا شد و در ایندیپندنته به پایان کارش رسید. این دو برادر در لیگ آرژانتین مقابل هم بازی کرده‌اند.

برادران میلیتو

برادران دوس‌سانتوس

ستاره‌های مکزیکی که هردو در بارسلونا بازی کرده‌اند و در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ و جام‌جهانی ۲۰۱۸ پیراهن تیم ملی مکزیک را پوشیدند. پدر آن‌ها زیزینیو فوتبالیست برزیلی بود که تابستان امسال درگذشت. او در مکزیک فوتبال بازی می‌کرد و پسرهایش در این کشور متولد و بزرگ شدند. جیووانی سال ۲۰۰۸ بارسا را ترک کرد و به تاتنهام رفت. او پس از مدتی حضور در لالیگای اسپانیا راهی لس‌آنجلس گلکسی شد و بعد از بازی در آمِریکای مکزیک حالا تیمی ندارد. جاناتان هم سال ۲۰۱۴ از بارسا به ویارئال و سپس لس‌آنجلس گلکسی رفت. او هنوز در تیم آمریکایی حضور دارد. در ویارئال و گلکسی این دو برادر هم‌تیمی بوده‌اند.

برادران دوس‌سانتوس

برادران آلتینتوپ

این دو برادر ترکیه‌ای‌الاصل متولد گلزن‌کرشن آلمان هم دوقلو هستند. حلیل و حمیت آلتینتوپ از تیم واتن‌شاید کارشان را آغاز کردند و سال ۲۰۰۳ حلیل به کایزرسلاترین رفت و حمیت به شالکه. با این حال یک سال و قبل از این که حمیت به بایرن‌مونیخ برود در شالکه هم‌تیمی شدند. حمیت دوران بهتری داشت و به رئال‌مادرید هم رسید. او در گالاتاسرای و دارمشتات هم بازی کرد. اما حلیل بعد از شالکه راهی فرانکفورت، ترابزون‌اسپور و اسلاویاپراگ شد. هردوی آن‌ها با وجود این که می‌توانستند برای آلمان بازی کنند، تصمیم گرفتند پیراهن ترکیه را بپوشند.

برادران آلتینتوپ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجی طبرستانی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    جالب بود .سپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاس
  • نادی ال جفت IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    عزیزم بواتنگ‌ها رو نگفتی اینزاگی‌ها! رومنیگه‌ها! فنونی‌زاده‌ها!!!!!!!!!!!!
  • گ IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    برادران فنونی زاده یادتون رفت خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی