نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اختلال یادگیری خواندن، ریاضی و نوشتن- درمان اختلالات یادگیری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

واژه اختلال یادگیری به کودکانی اطلاق می‌شود که به صورت معناداری در زمینه تحصیلی با توجه به سن، هوشبهر و آموزش‌های ارائه‌شده از کودکان همسن خود پایین‌تر عمل می‌کنند.

اختلال یادگیری طیف گسترده ای از مشکلات و ناتوانی های یادگیری را شامل می شود که کودکان را در درک کلامی، مفاهیم نوشتاری و محاسبات ریاضی و خواندن دچار اختلال می کند. این اختلال یک اختلال عصب شناختی می باشد که در پروسه پردازش اطلاعات بینایی و شنیداری کودک اثرگذار بوده و روند یادگیری موثر را مختل می کند. مرکز اختلال یادگیری دکتر صابر با دو شعبه فعال در غرب و شرق تهران در زمینه تشخیص و درمان اختلالات یادگیری در کودکان به صورت تخصصی فعالیت می نماید. امکانات گسترده این مرکز در زمینه تشخیص و درمان اختلال یادگیری موجب تشخیص به هنگام مشکلات کودکان و تدوین برنامه دقیق درمانی در جهت برطرف کردن مشکلات کودکان گردیده است.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران و مرکز توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد ) با شماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

اختلال یادگیری چیست

واژه اختلال یادگیری به کودکانی اطلاق می شود که به صورت معناداری در زمینه تحصیلی با توجه به سن ، هوشبهر و آموزش های ارائه شده از کودکان همسن خود پایین تر عمل می کنند و به صورت مداوم در فعالیت های درسی خود با شکست رو به رو می شوند. این کودکان ظاهری عادی داشته و از نظر هوشی بهنجار می باشند. اختلالات یادگیری از ناتوانی کودک در درک و پردازش صحیح اطلاعات پیرامونش نشات می گیرد و مرتبط با نحوه آموزش یا نقص در آموزش نمی باشد.

اختلال یادگیری خواندن، ریاضی و نوشتن- درمان اختلالات یادگیری

تشخیص اختلال یادگیری

به صورت معمول اختلال یادگیری در کودکان در سنین پیش دبستانی و پایه های اول و دوم دبستان توسط آموزگاران شناسایی و ارجاع داده می شوند. علایمی نظیر فرار کودک از انجام تکالیف، بی حوصلگی در کلاس، ناتوانی در درک حروف و اعداد والدین را به سمت بررسی های تشخیصی سوق می دهد. برای تشخیص دقیق اختلال یادگیری و علل آن باید به متخصص تشخیص اختلال یادگیری مراجعه نمود. دکتر صابر به عنوان متخصص اختلال یادگیری با انجام تست های تشخیصی و ارزیابی های مختلف نوع اختلال و عوامل درگیر کننده را شناسایی نموده و شما را در جهت درمان صحیح راهنمایی می نماید.

دکتر اختلال یادگیری

برای تشخیص اختلال یادگیری، مراجعه به یک متخصص ارگو تراپیست بهترین گزینه می باشد. دکتر اختلال یادگیری در جلسه ارزیابی، مهارت های مختلف کودک از قبیل توانانیی گوش دادن، دقت بینایی، حافظه ، سطح توجه کودک و مهارت های پردازش اطلاعات و... را بررسی می کند و با استفاده از تاریخچه رشد روانی -حرکتی کودک که توسط پرسش نامه از والدین بدست می آورد، تشخیص اختلال یادگیری را مشخص می کند. در مواردی علاوه بر ارزیابی بالینی نیاز به انجام تست های تشخیصی مکمل برای بررسی هوشبهر کودک یا وضعیت ادراک بینایی میباشد که در صورت نیاز دکتر کودک را به بخش تست ارجاع می دهد.

مرکز درمان اختلال یادگیری

در مرکز اختلال یادگیری دکتر صابر پس از تشخیص، برنامه درمانی مدونی توسط متخصصین مرکز جهت درمان کودکان اختلال یادگیری تدوین می گردد. مرکز اختلال یادگیری غرب و شرق تهران با تجهیزات پیشرفته درمانی نظیر سنسوری روم، اتاق تاریک، اتاق شنیداری، بخش آموزش تخصصی و... در زمینه درمان اختلالات یادگیری پیشرو میباشد. حضور متخصصین مختلف نظیر کاردرمانان،گفتاردرمانان و روانشناسان کودک به صورت یک تیم حرفه ای این امکان را برای مرکز فراهم نموده تا بتوانند کاملترین برنامه درمان را برای کودکان با اختلال یادگیری ارائه نمایند.

تشخیص و درمان اختلال خواندن چیست

دیسلکسیا یا اختلال خواندن به اختلال در درک و پردازش کلامی اطلاعات گفته می شود که موجب ناتوانی کودک در خواندن و درک صحیح دستور زبان و گرامر می شود. این کودکان در خواندن کلمات و حروفی که چندین بار دیده اند دچار مشکل هستند و حتی در صورت خواندن متن در درک مطلب پایینی برخوردار می با شند. در این اختلال مشکلات ادراک بینایی، توجه بینایی، حافظه بینایی نقش اساسی را ایفا می کنند . تمرینات اتاق تاریک در زمینه بهبود مهارت های ادراکی کودکان موجب بهبود چشمگیری در توانایی های خواندن این کودکان می گردد.

تشخیص و درمان اختلال نوشتن چیست

اختلال نوشتن (دیسگرفیا) این اختلال موجب مشکلات در نحوه نوشتن صحیح کلمات، مشکلات دیکته نویسی، بدخط و ناخوانا نویسی می گردد. تمرینات کاردرمانی دست در زمینه تقویت مهارت های ریز انگشتی، هماهنگی حرکتی موجب بهبود دست نویسی کودکان می گردد. همچنین بهبود مهارت های شنیداری کودک در حیطه تمییز شنیدای و دقت شنیداری باعث بهبود دیکته نویسی کودکان می شود.

اختلال یادگیری خواندن، ریاضی و نوشتن- درمان اختلالات یادگیری

تشخیص و درمان اختلال ریاضی چیست

اختلال یادگیری ریاضی یا دیسکلکولیا به ناتوانی کودک در انجام محاسبات ریاضی، درک و شناخت اعداد و مفاهیم ریاضی و حل مسئله گفته می شود. کودکان با مشکلات ریاضی در ادراک فضایی، جهت یابی و تشخیص اشکال از زمینه دچار اختلال هستند. تمرینات درکی- حرکتی در کاردرمانی به همراه تمرینات اتاق تاریک در زمینه ادراک بینایی می تواند در درمان اختلال ریاضی موثر باشد.

مرکز کاردرمانی اختلال یادگیری در شرق و غرب تهران

مرکز کاردرمانی اختلال یادگیری دکتر صابر با دو شعبه فعال در شرق و غرب تهران و با امکانات پیشرفته و روز دنیا در حیطه درمان اختلالات یادگیری به عنوان یکی از مراکز شناخته شده در حیطه اختلالات یادگیری کودکان در تهران فعالیت می نماید. سابقه بالای 16 سال در حیطه درمان این کودکان و رضایت مراجعین از نتایج فعالیت حرفه ای و تیمی در این مرکز می باشد.

مرکز گفتاردرمانی اختلال یادگیری در شرق و غرب تهران

از دیگر امکانات مرکز اختلال یادگیری دکتر صابر بخش گفتاردرمانی مرکز می باشد که در کنار اتاق شنیداری در پرورش مهارت های توجه شنیداری، حافظه شنیداری و تمییز شنیداری و بالا رفتن درک کلامی کودکان، بهبود درک مطلب و بهبود اختلالات خواندن و نوشتن در کودکان اختلال یادگیری کمک می کند.

مرکز اختلال یادگیری دکتر صابر تمامی نیاز های کودکان اختلال یادگیری از تست های تشخیصی تا امکانانت درمانی و خدمات کمک آموزشی تحصیلی را در کنار دیگر فراهم نموده است تا بتواند به بهترین نتیجه درمانی در کودکان اختلال یادگیری دست یابد. خدمات توانبخشی داخل منزل یکی از خدمات تکمیلی مرکز می باشد که برای کودکانی که توانایی مراجعه به کلینیک را ندارند ارائه می گردد و موجب پیشرفت چشمگیری در روند درمان کودک می شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی