نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دیوید تیلور
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

دیوید تیلور کشتی‌گیر مطرح آمریکایی و رقیب بزرگ حسن یزدانی که به لقب «مرد جادویی» دست پیدا کرده است، سال‌ها برای رسیدن به قهرمانی المپیک تلاش کرد و سرانجام در توکیو ۲۰۲۰ به این رؤیا رسید.

نام دیوید تیلور یکی از هیجان‌انگیزترین نام‌ها در کشتی آزاد است. تیلور که در سال ۲۰۱۸ در وزن ۸۶ کیلوگرم قهرمان جهان شده بود در سال ۲۰۱۹ مجبور شد به دلیل آسیب دیدگی در زانویش به مدت یک سال از میادین دور باشد اما بعد از بهبودی به روزهای اوجش برگشت. تیلور بعد از اینکه در دور مقدماتی المپیک پان‌آمریکا در کانادا به مدال طلا دست پیدا کرد، موفق شد در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم با شکست حسن یزدانی به مدال طلا دست پیدا کند.

نکاتی جالب در مورد این کشتی‌گیر معروف و خبرساز را در ادامه می‌خوانید.

عشق زندگی روی تشک کشتی

دیوید تیلور، همسرش کندرا را در محیطی کاملاً منحصر به فرد ملاقات کرد؛ بر روی تشک کشتی. این زوج که آن زمان ۱۰ ساله بودند در مسابقات ملی در رنو نوادا به مصاف هم رفتند. تیلور برنده شد و آن‌ها بعد از گذشت ۲۰ سال هنوز با یکدیگر هستند. تیلور موفقیت‌هایش را مدیون همسرش می‌داند. در مورد همسرش کندرا می‌گوید: «او دائماً سعی می‌کند به من کمک کند، راهنمایی‌ام می‌کند، و هر موقع تمرکزم را از دست می‌دهم کمکم می‌کند تا دوباره متمرکز شوم. بدون همسرم هیچ کاری نمی‌توانستم انجام بدهم. همیشه من را در اولویت قرار می‌دهد و من واقعاً نمی‌توانم آنطور که باید از او تشکر کنم جز اینکه هر روز او را در آغوش بگیرم و از ته قلبم بگویم دوستت دارم.»

احتمالاً عشق دیوید و کندرا از نوع عشق در نگاه اول بوده چون دیوید هنوز هم برگه پیروزی آن زمانش را نگه داشته است.

دیوید تیلور همسرش کندرا

دیوید تیلور همسرش کندرا

دیوید تیلور و فرزند دخترش

مرد جادویی؛ نام مستعار تیلور

جامعه کشتی آزاد دوست دارد به ستاره‌های برترش نام‌های مستعار مناسب بدهد. عبدالرشید سعدالله‌اف ملقب به «تانک روسی» است و حس یزدانی «بی‌باک» یا «پلنگ». نام مستعار تیلور هم «مرد جادویی» است که از شخصیت یک راننده در فیلمی کمدی به نام «شب‌های تالادگا: تصنیف ریکی رابی» برگرفته شده است.

تیلور سال‌هاست که این لقب را دارد، در ابتدا در دانشگاه پن‌استیت و بعد هم وقتی کشتی‌گیر حرفه‌ای شد و پیروزی‌های شگفت‌انگیزی به‌دست آورد. توانایی بسیار زیادش در مبارزات و یا به عبارتی جادو کردنش در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۸ بیشتر از هر زمان دیگری بر همه ثابت شد، او که خیلی زود تسلیم یزدانی شده بود به بازی برگشت و پیروزی را به‌دست آورد.

دیوید تیلور

رؤیاپردازی

زمانی که تیلور ۸ سال داشت اهداف زندگی‌اش را روی کاغذی نوشت و یکی از اهدافش گرفتن مدال طلای المپیک در کشتی بود. در ۲۰ سالگی بارها می‌توانست این رؤیا را به حقیقت برساند اما دائماً به موانعی برمی‌خورد. در آزمایشات تیمی مسابقات قهرمانی جهانی در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در وزن ۷۴ کیلوگرم به مقام‌های دوم و سوم دست پیدا می‌کرد، قهرمانی این وزن متعلق به جردن باروز بود. در سال ۲۰۱۶ هم اوضاع به این شکل پیش می‌رفت و در مقابل کایل دیک شکست خورد و در سال ۲۰۱۷ در مقابل دارنده مدال برنز المپیک جیدن کاکس مغلوب شد.

اما تیلور استقامت کرد و در ۲۷ سالگی و با بالا بردن تعداد نفرات در هر وزن از ۸ به ۱۰، به تیم اول راه پیدا کرد و در مسابقات جهانی شرکت کرد. او در مصاحبه‌ای با نشریه «کلرادو اسپرینگز گزت» میگوید: «وقتی بچه بودم همیشه رؤیاهای بزرگ داشتم و در کل رؤیاپرداز بودم. هروقت شرایط سخت می‌شد به رؤیاهایم پناه می‌بردم. همیشه می‌خواستم بهترین باشم.»

تجسم کردن برای تیلور نقش مهمی دارد و هنوز هم رؤیاهایش را روی صفحه گوشی یادداشت می‌کند. او حالا قهرمان المپیک است و یکی دیگر از رؤیاهایش را تیک زده است.

دیوید تیلور

دیوید تیلور

غلبه بر ضعف؛ ذهن‌تان را قوی کنید

تیلور با اندام ورزشکاری و عضله‌های برآمده‌اش کاملاً شبیه به قهرمانان کشتی است. اما همیشه اینطوری نبود. در نوجوانی کشتی‌های خوبی می‌گرفت و رکوردهای خوبی هم ثبت می‌کرد اما پیروزی‌هایش را به خاطر تکنیک بالایش به‌دست می‌آورد و قدرت بالایی نداشت. می‌گوید: «من همیشه از لحاظ مهارت در کشتی بااستعداد بودم اما هرگز قوی نبودم. در تمام زندگی‌ام ضعیف بودم. نمی‌توانستم پاهای حریف را بگیرم و به داخل بکشم.»

ساعت‌ها در باشگاه بر روی قدرت بدنی کار می‌کرد اما مربی تأثیرگذارش آقای کیسی کانینگام به او آموزش داد که چطور با قدرت ذهنی بر ضعف جسمانی غلبه کند و باعث شد تا تیلور اینگونه شکست‌ناپذیر شود. در واقع مربی به او یاد داد که چطور هنگام شکست در یک راند یا مواجه شدن با حریف قدر تسلیم نشود.

تیلور هم چنین فلسفه‌ای را به شاگردانش می‌آموزد و به آنها می‌گوید: «اولین تمرین شما این است که ذهن‌تان را قوی کنید، اگر این کار را انجام بدهید می‌توانم تمام تکنیک‌هایی که برای موفقیت لازم است را به شما بیاموزم.» همین مورد باعث شد تا تیلور تا این اندازه برجسته و شایسته باشد.

دیوید تیلور

تیلور در دنیای تجارت

ممکن است که تیلور یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های کشتی در جهان باشد اما زندگی‌اش محدود به کشتی نیست. او در کنار تمرین برای به‌دست آوردن مقام‌های متعدد، به نسل بعدی کشتی‌گیران آموزش می‌دهد، کمپانی تولید لباس کشتی دارد و به همسرش در اداره فروشگاه آبمیوه فروشی کمک می‌کند.

در مورد کارهایش می‌گوید: «من کارهای زیادی غیر از کشتی انجام می‌دهم. خیلی از آدم‌ها دوست دارند هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر به صورت روتین کار کنند اما من اینگونه نیستم. مدلم در کشتی گرفتن همان مدلی است که دلم می‌خواهد زندگی‌ام را به پیش ببرم؛ تهاجمی. وقتی روی تشک هستم از هر موقعیتی برای کسب امتیاز بهره می‌برم و اصلاً محافظه‌کار نیستم. من فوق‌العاده منظم هستم. همچنین این توانایی را دارم که حریف را در موقعیت‌هایی قرار بدهم که آمادگی‌اش را ندارد. در زمینه کاری هم دقیقاً همین سبک را در پیش گرفته‌ام.»

تیلور در دنیای تجارت هم حریفی چغر و بد بدن است و کسی یارای مقابله با او را ندارد.

دیوید تیلور

نبرد دیوید تیلور با حسن یزدانی

دیوید تیلور رقیب بزرگ حسن یزدانی کشتی‌گیر مطرح ایرانی به شمار می‌رود و همیشه مبارزه این دو ورزشکار برتر دسته ۸۶ کیلوگرم کشتی جهان حساس و نفسگیر بوده، چرا که تیلور بارها برای یزدانی کری خوانده است. اولین مبارزه‌شان سال ۲۰۱۷ در جام‌جهانی در شهر کرمانشاه ایران بود که تیلور موفق شد پس از برتری ۸-۴ در نهایت یزدانی را ضربه‌فنی کند. دومین نبرد در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ در شهر بوداپست مجارستان بود که باز هم حسن مقابل دیوید ۱۱-۶ مغلوب شد. سومین و حساس‌ترین نبرد را باز هم کشتی‌گیر آمریکایی از یزدانی ۴-۳ برد. این مرتبه برتری تیلور مقابل یزدانی او را به مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو رساند. در نهایت طلسم تیلور برای یزدانی در مسابقات جهانی کشتی آزاد در شهر اُسلو نروژ شکست. یزدانی موفق شد ۶-۲ تیلور را ببرد و مدال طلا را بر گردن بیاویزد.

با این وجود هنوز هم دیوید تیلور در شبکه‌های اجتماعی برای حسن یزدانی کری می‌خواند و منتظر مبارزه دیگری است.

دیوید تیلور - حسن یزدانی

دیوید تیلور - حسن یزدانی

دیوید تیلور - حسن یزدانی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • Mostafa IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    تو امریکا کیف کن ما رو که تحریم کردید زور شما زیاده
    • زنده‌باد سیستان IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      نوزده نفر دیسلایک کردن؟ نوزده تا طرفدار امریکا؟ با وطن فروش؟ یا بیگانه پرست؟ چون حقیقت رو گفتی مصطفی دیسلایک زیاد خوردی. متاسفانه ایرانی بیگانه پرست و غریبه پرست توی ایران زیاده. من به شخصه فقط کشتی گیرای ایرانی رو دوس دارم چون واقعا از نظر من یکی از بهترینای جهان هستن.
    • مصطفی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      حکایت دوستی آمریکا با مردم ایران حکایت دوستی خاله خرسه است میگه با نظام مشکل دارم ولی مردم ایران رو به خاک سیاه نشونده. تا الان هزار میلیارد دلار به اقتصاد ایران خسارت زده. ولی باز یه عده میپرستنش و میگن تقصیر خودمونه. :)))))
    • حقیقت تلخه IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      مصطفی جان اونایی که می پرستنش بچه هاشون رو فرستادن اونجا مثلاً دانش بنیان کار کنن وگرنه مردم عادی درگیر پیدا کردن پول در کشوری ثروتمند هستن چون پدر و مادرهای همون بچه ها، کشور رو به خاک سیاه نشوندن‌ تا بچه هاشون شرکت چند میلیاردی دانش بنیان تأسیس کنن
  • ع.شرقی NL ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    آمریکا شورای شهر نداره؟ که بعد از گرفتن مدال بازنشسته بشن برن شواری شهر مشغول بشن؟
  • Samurai IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    چه قد جالب...!
  • مرتضی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    سلام یکی از دوستان فرمود امریکا شورای شهر ندارد منظورش اقای دبیر بود که خیلی بجا هست مصاحبه ایشان را گوش کردم یک قسمتش عالی بود و درد کشتی گیران را مطرح کرد قسمت دومش رفت تو فاز مداحی و حرف هایی که برازنده یک رییس فدراسیون کشتی نبود و کلا" بساط را پهن کرد برای بعدش در سیاست که برازنده یک قهرمان کشتی نیست مثال اینکه داری تخصصی در رابطه با جت بحث میکنی یکباره بری تو بحث مثلا" میوه فروشی البته میوه فروشی و دیگر مشاغل شریفی هست اما هر کسی در رابطه با تخصص خودش حرف بزند و ذکر مصیبت نخواند۱۰
  • م IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    شیر مادر نون پدرانش حلالش.اینا فقط کشتی گیرن نمی دونن پهلوانی یعنی چه.کشتی گیرای ما پهلوانان.بی ادعا هستند.کار دبیر درسته خیلی خوب کا ری کرد از امام زمان گفت ما همه سرباز امام زمانیم.
  • ارمین IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    المپیک توکیو حسن یزدانی قهرمان شد دانشمند!
    • یه دوچرخه سوار IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      اون ریو بود پروفسور
  • فهیم IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    آقای دیوید تیلور حق شما هست که قهرمان باشی چون خیلی زحمت کشیدی و کشتیگیره بسیار خوبی هستی واما در ایران کشتیگیرها هم قهرمانن هم پهلوان ،مابه شما بخاطر زحماتتون احترام میزاریم اما این رو بدونید که دولت شما نفرت انگیزترین دولت جهان است چه دموکرات چه جمهوریخواه وباعث ننگ تمام ورزشکارانش هست
    • ف دال IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      درود؛ الآن دیدگاه شما رو مطالعه فرمود و فهمید که دولت‌شون -خواه دموکرات و خواه جمهوری‌خواه- نفرت‌انگیزترین دولت جهان است و بفرموده سرکار می‌بایست باعث ننگ تمام ورزشکارانش (از جمله خودش، تیلور) باشد. چون خیلی تأثیرگذار بود، رفت که با خودش خلوت و به کارهای بد دولت نفرت‌انگیزش بیشتر فکر کنه! / شکرت آخدا؛ عجب خلق خجسته‌ای رو گرد آوردی تو این مملکت گربه‌نما..
  • فهیم IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    هیچ وقت برای یک ایرانی کری نخون چون نمیدونی بعدش چه اتفاقی میفته حتما دماغت و به خاک میماله ایرانی یعنی غیرت،کشتی گیر ایرانی جز قهرمانی یه حسن دیگه هم داره بهش میگن پهلوانی برو در موردش تحقیق کن از تختی کشتی گیر ایرانی شروع کن
  • مهدی US ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    به قول وزیر امور خارجه تون جواد ظریف که می گفت: "ما خودمون انتخاب کردیم که اینجور زندگی کنیم" بنابراین جای اعتراض نیست. وقتی می گید مرگ بر آمریکا و پرچمشو آتیش می زنید و دیپلماتهاش رو گروگان می گیرید پای لرزش هم بشینید
    • xxx IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      الان این حرف شما چی کار به ورزش اون کشور داره
  • مهدی IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    آقا آرمیت خوبی؟توی توکیو‌حسن یزداتی قهرمان شد؟ داداش تلویزیون شما فینال رو بر عکس نشون داده شاید.تیلور برد یزدانی رو داتشمند!!! خخخ۹خخخ
  • فرزاد IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    یزدانی پلنگ مازندران هست.تیلور باید باز هم خاک بشی رو دشک .هیچ وقت حسن یزدانی ...پلنگ ایران باز هم تو رو به زانو در میاره....سوادکوه سوادکوه.سیمرغ مازندران مازندران
  • ثامر IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    حریفه قابل احترام. مرد جادویی
  • ایرانی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    باذکرپهلوانی یاعلی بردبااولادعلی خواهشا بگوبادل صاف یاعلی اعتقاد
  • کیوان IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    به عنوان یه هموطن دور از تعصبات میهنی باید پذیرفت تیلور هنوز یه سروگردن از یزدانی بالاتر هس از لحاظ فن و تکنیک،یزدانی تو این کشتکی خیلی بسته کشتی گرفت اگر محافظه کاری نمیکرد و کشتی فنی میگرفت قطعا باز تیلور برنده میشد
    • رهگذر IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      کاملا درسته. باید اون کشتی رو 100 بار دید تا بشه تمام ریزه کاریاشو دراورد و فهمید که دلیل باخت تیلور و برد حسن چی بود. گرچه ما از خدامونه حسن ازین به بعد همیشه تیلورو بقیرو ببره و فقط طلا بیاره.
  • مهرداد IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    کمی مهربان باشیم اولش دم دبیر گرم کارش درسته دوما تیلورورزشکاره اونم مثل خیلی از ورزشکارای دنیابرای نام کشورش کشتی میگیره کری خوندن خوبه ولی تنفرنه دولتمردان امریکاکثیفترین موجودات زنده هستن ولی مردم امریکاجداازدولت هستن حتی خیلی از امریکا ییها به قانون ترامپ علیه ورود ابرانی ها به امریکااعتراض کردن
  • A IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    آدم به این گلی چرا وقتی که با دولتشون مشکل دارین عقده هاتونو سر بدبخت خالی میکنین
  • بیژن IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    من فکر میکنم آمریکا ئیها علم بدنسازی و تغذیه وعلم آماده سازی ذهنی و روحی ورزشکاران نشون ازماجلوترن.وحرفه ائی تر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی