نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۲۲
مهدی قایدی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مهدی قایدی فصل جدیدی را در فوتبال تجربه می کند. او چند هفته ای است که به تیم شباب الاهلی پیوسته و به لطف ارایه بازی های خوب برای این تیم به جادوگر جدید فوتبال امارات شهرت پیدا کرده است.

مهدی قایدی هر چند برای ورود به ترکیب اصلی تیم ملی کار سختی را پیش رو دارد و  بازیکنان با کیفیت در فاز تهاجمی همانند دیگر خطوط پرترافیک است. بعد از بازی با کره جنوبی فرصت کوتاهی دست داد تا با باشوی فوتبال ایران گفتگو کنیم. ماحصل صحبت های او را به اتفاق می خوانیم:

مهدی به عنوان اولین سوال؛ بسیاری می‌گفتند بهتر بود مهدی قایدی فوتبال را در خارج از کشور از یک تیم اروپایی شروع می کرد. نظر خودت در این باره چیست؟

خب من بازیکن باشگاه استقلال بودم و در جدایی ام باید منافع باشگاه استقلال هم لحاظ می شد و خوشحالم که حضورم در باشگاه شباب الاهلی موجب شد که باشگاه استقلال هم به درآمد خوبی دست پیدا کند. البته پیشنهاداتی از باشگاه های اروپایی هم داشتم که به نظر آنها نتواستند درخواست های مالی باشگاه استقلال را بر آورده کنند. حضورم در تیم شباب الاهلی موجب می شود با فضای فوتبال در خارج از کشور آشنا شوم. در اینصورت حضور در یک تیم اروپایی برایم تازگی نخواهد داشت و راحت تر کار خواهم کرد. فرصت وجود دارد و حتما تلاش خواهم کرد با بالا بردن کیفیت بازی ام روزی به یک تیم خوب اروپایی ملحق شوم. باز تکرار می کنم خودم هم دوست داشتم این اتفاق رخ دهد اما بازیکن باشگاه بودم و باشگاه برایم تصمیم گرفت. البته از این موضوع ناراحت نیستم چون باشگاه استقلال حق بزرگی به گردن من دارد.

ظاهرا فرهاد مجیدی با جدایی تو مخالف بود...

طبیعتا سرمربی هر تیمی دوست دارد بازیکنانش برای فصل جدید حفظ شوند. اما موقعیت خوبی برای جدایی ام از باشگاه استقلال به وجود آمد که هم من سود می بردم و هم باشگاه استقلال و بعد از صحبت های صورت گرفته تصمیم گرفتیم این جابجایی انجام شود. بعد از سال ها بازی در استقلال و تجربیات خوبی که به دست آورده بودم نوبت این بود به یک تیم خارجی ملحق شوم. و شاید این فرصتی که اکنون مهیا شده بود در آینده مهیا نمی شد. از سویی من و حتما همه بر این عقیده اند فوتبال یک بازی تیمی است و هیچ تیمی به یک بازیکن متکی نیست. استقلال در فصل پیش رو با درایت فرهاد مجیدی و تلاش مدیریت و هم چنین بازیکنان به نتایج بهتری دست پیدا خواهد کرد. اگر چه در فصل جدید در کنار آبی ها نیستم اما روح و دلم در استقلال است و برای موفقیت استقلال دعا می کنم.

نشد که بعد از بازی با الهلال به اردوی تیم شباب الاهلی ملحق شوی؟

من مشکلی با این موضوع نداشتم و حتی دوست داشتم در این بازی به میدان بروم اما باشگاه شباب الاهلی تاکید کرد که باید از ابتدای بازی ها در اردوی تیم حضور داشته باشم. به نظرم اتفاقات گذشته نباید برجسته شود و باید برای موفقیت در آینده برنامه ریزی کنیم. به اعتقاد من هم فرهاد مجیدی و هم باشگاه استقلال به این نتیجه رسیده اند که چه عواملی در گذشته باعث از دست رفتن جام ها شده است. یک برنامه ریزی خوب برای آینده و حمایت از کادر فنی و هم چنین پرداخت به موقع دستمزدها روزهای خوب را به استقلال برخواهد گرداند.

راستی صحبت از حضورت در تیم الغرافه بود. تیمی که رهبری آن برعهده استراماچونی است. مربی ای که خیلی دوستش داری...

الغرافه هم من را می خواست و این به خاطر اعتقادی بود که استراماچونی به سبک بازی من داشت خصوصا که با شیخ می توانستم دوباره همبازی شوم. اما احساس در فوتبال جایگاهی ندارد و از آنجایی که استراتژی باشگاه این بود که به تیم شباب الاهلی ملحق شوم این کار را انجام دادم و از این انتخاب خوشحال هستم. تیم شباب الاهلی و تماشاگرانش را دوست دارم. آنها خیلی به من لطف دارند.

در نیمه دوم بازی با شارجه غوغا کردی تا جایی که گزارشگر تلویزیون به تو گفت جادوگر جدید. لقبی که پیش تر به علی کریمی داده بودند.

خب این لطف گزارشگر به من بود. از اینکه با علی کریمی مقایسه شدم چرا دروغ خوشحال شدم اما خودم را در حد و اندازه های علی کریمی نمی دانم. علی کریمی در فوتبال ما یکی بود و دیگر تکرار نمی شود. او به معنی واقعی کلمه یک بزرگ و یک جادوگر در فوتبال بود و به شخصه ایشان را دوست دارم و هر جایی که هست برایش آرزوی موفقیت می کنم.

در مورد احمد نورالهی چند باری شایعه شده است که مهدی علی (سرمربی) از عملکرد او راضی نیست و باشگاه در پی خارج کردن نامش از لیست شباب الاهلی است...

این باور کردنی نیست. بازیکنی که یکی از مردان اصلی اسکوچیچ بشمار می رود حتما بازیکن با کیفیتی است. بهتر است در مورد خبری که خودتان می گویید شایعه بیشتر از این صحبت نکنیم.

در بازی با کره جنوبی فرصت کمی برای بازی پیدا کردی.

خب من اشتیاق حضور در ترکیب ثابت تیم ملی را دارم و شک ندارم اگر فرصت بیشتری برای بازی برابر کره جنوبی پیدا می کردم به تیم ملی در مسیر برد کمک می کردم اما نظر سرمربی این بود که در دقیقه ۹۰ به میدان بروم که این برایم قابل احترام است. صادقانه جو خوبی در اردوی تیم ملی وجود دارد. برای ما موفقیت تیم ملی مهمتر از بازی کردن است اما دروغ هم نمی گویم در تمرین تلاش می کنم و منتظر یک فرصت هستم تا دقایق بیشتری برای تیم ملی بازی کنم و وقتی به میدان می روم روی روند بازی تاثیر بگذارم تا در نهایت به جایگاه بهتری در تیم ملی از نظر فنی دست پیدا کنم.

و نتیجه ای که در بازی با کره جنوبی رقم خورد...

خب کره ای ها آمده بودند که با شکست ما در تهران به سه امتیاز بازی دست پیدا کنند و به صدر جدول بروند. در نیمه اول پرس در دستور کار آنها قرار داشت و این کار را برای ما به منظور گردش توپ سخت کرده بود و ما چاره ای نداشتیم که برای شکستن پرس به بازی و پاس های بلند روی بیاوریم. اما در نیمه دوم خسته شدند و این فرصت خوبی به ما داد که جلو بکشیم و موقعیت ایجاد کنیم. دیدید جدا از گلی که زدیم دوبار توپ ما به تیرک دروازه خورد. اگر یکی از این توپ ها تبدیل به گل می شد ما برنده از زمین خارج می شدیم. باز جای شکرش باقی است به یک امتیاز بازی دست پیدا کردیم و هم چنان در صدر جدول قرار داریم.

آیا نقدهایی که به تیم ملی می شود را قبول داری؟

همیشه در مورد همه تیم ها نقد وجود دارد حتی اگر در ۱۱ بازی گذشته نباخته باشی و در ۱۰ بازی برنده شده باشی. این خاصیت فوتبال است و نباید ما را ناراحت کند و باید به مسیری که انتخاب کرده ایم ادامه دهیم. تیم ملی فوتبال ایران بدون ایراد نیست همان طور که می شود بهترین تیم فوتبال باشگاهی جهان و حتی بهترین تیم ملی جهان را هم نقد کرد. برخی از این نقدها هم سازنده است اما ما با تلاش به تمرینات خود در تیم ملی ادامه می دهیم و هدفمان این است به عنوان تیم نخست گروه A به جام جهانی صعود کنیم. من به شخصه نقدها را می خوانم و اگر درست باشد از آن درس می گیرم و اگر اشتباه باشد از آن می گذرم و درصدد پاسخگویی بر نمی آیم چون این چالش ممکن است من را از مسیری که در آن قرار گرفته ام خارج و من را به عقب براند. عملکرد تیم ملی با توجه به ۱۰ برد و یک مساوی در ۱۱ بازی گذشته قابل دفاع و تحسین است. با همه نقدهایی که به آن می شود و طبعا ایراداتی که تیم ملی دارد.

و حرف آخر...

تشکر می کنم از همه مربیانی که در باشگاه استقلال و در تیم هایی که در گذشته در آن حضور داشتم برایم زحمت کشیدند. امیدوارم پیشرفت بیشتری را در فوتبال تجربه کنم تا به نوعی پاسخ زحمات آنها را داده باشم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    وقتی نقد هست به عملکرد تیم ملی همه باید بگن تا سرمربی فکر نکنه از همه بیشتر میفهمه، بفهمه که بالاتر از اون هم هستن که میفهمن. و اینطوری ساده نگیره قضیه رو. در زمان کیروش واقعا عملکرد تیم ملی نقدی نداشت، ولی به سیستم دفاع تیمی و ضد حمله کیروش جناب پروفسسوران نقد داشتن که باز نمیشد به حسابش اورد چون سیستم انتخابی سرمربی اون بود و صد البته داشت همیشه نتیجه میگیرفت. بدون گل خورده و بردهای پیاپی و به زانو در اوردن بزرگان فوتبال (البته به غیراز چند بازی). اما سیستم اسکوچیچ درسته دست خودشه ولی متاسفانه نقص داره و باید بهش گوشزد کرد.
    • علی احمدی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      خیلی فوتبال بلدی ،یه چوب خشک وشرایط خوب به دیت هرکسی بدن بعد۷سال درخت تنومند ازش میسازه،کیروش بهتربن بازیکنان وامکانات و...‌..اونوقت میشه سیستم بازی تیم رو بگید چی بود ،غیراز اینکه دفاع مطلق ودلخوشی به ضد حمله،،نه عزیزم کیروش هیچ کارخلصی در فوتبال نکرد جز اوردن دو رگه ها وایرانبهای شاغل در لیگهای دیگه والسلام
  • شمسعلی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    این حرفتم در مورد پنجعلی کریمی سلطانِ استخراج بیت کوین در لواسانات نشان از شکسته نفسی و ادب بالاته و گرنه تکنیک سرعت و هوش توووووروووووووو کسی در اسیا نداره و نخواهد داشتتت
    • حبیب IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      خواب دیدی خیر باشه . بی نظیر تو آسیا . هههه. با ۴ تا دریبل مقابل یه تیم درپیت . هر کی از راه میرسه و دو تا دریبل میزنه میچسبوننش به علی کریمی . اخه بازیکنی که تو اوج فوتبالش بهترین پیشنهادش یه تیم درجه ۲ عربی هستش رو با فوتبالیستی که نظیرش تو آسیا نیومده مقایسه میکنین. هر وقت رفت توی یه تیم درجه ۲ اروپایی دو نفر رو دریبل زد اونوقت ادعا کنین
  • شمسعلی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    قاااایدی رو بزور بردیییم استقلال ولی از اولش معلوم بود دلش با استقلال نیس و تعلق خاطر به حریف داره . هر کسی کو دور ماند از اصل خویش. باز جوید روزگار وصل خویش
    • امین IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      اول هیچ کس رو به زور نمیشه ببری تو هیچ تیمی دوم یه بار دیگه با دقت بخون بخاطر منفعت خودش وباشگاه استقلال رفت الاهلی وگرنه از اروپا هم درخواست داشته. خودت بزار جای باشوی فوتبال ملی واستقلال چیکار میکردی. با چندر قاز نسبت به الاهلی میموندی. نگوووو میموندم که اصلا باورم نمیشه.
  • عقاب تیز بین IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    افرین بر مهدی قایدی که هم تیمی خودشو با این که قبلا باهم رقیب بودن و نفروخت ایولله داداش موفق باشی مهدی جان
  • اورست IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    همه باشگاه های ایرانی این طورین پول مهم تره ترابی اروپا نرفت که پول گیر باشگاهش بیاد تو هم همین طور تفاوت ما با ژاپن اینه که اونا با التماس درخواست خودشون مجانی بازیکناشونو در اختیار لالیگا میزارن و از این کار خوش حال هستن و الان دارن ثمرشو می بینن بازیکنای با کیفیت اروپایی... ماهم لورکوزن و آژاکس و تیمای بزرگ منت سر باشگاهامون می زارن پول خوب هم پیشنهاد میدن اما باشگاه های بخیل لنگ و کیسه به خاطر پول پیشتر عربا استعداد سوزی می کنن که و تازه برعکس سعی می کنن لژیونر از اروپا برگردونن ایران که به اصطلاح برا هم کری بخوونن و در نهایت آیندش میشه امثال مهدی خانی و کریمی و .... که همشون از برگشتن به لیگ یه درد نخور ایران پشیمون شدن
    • حسین IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      ترابی رو از قطر دیپورت کردن. چطور می خواست بره اروپا؟
    • اورست IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      اون موقع که از هلند پیشنهاد داشت چی زمانی که از ترکیه پیشنهاد داشت چی؟
  • حسین IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    آفرین پسر استقلالی، میبینم پخت تر شدی حتی به حریف هم احترام میزاری ومثل بعضی ها بی احترامی نمیکنی، گلی به جمالت که انقد بامعرفتی
  • جان فدا IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    اقای قایدی با سن کم وهوش بالایی که درفوتبال دارد در مصاحبه خیلی سنجیده وبا درک درست از واقعیتها سخن گفت.برای ایشان ارزوی موفقیت دارم.
  • متخصص چهارجانبه IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    هرکی از کیسه میره یه خورده شخصیت پیدا میکنه بنده خدا تا موقعی که پیراهن آبی حمومیه کیسه تنش بود فقط برا سلامتی ورزش میکرد حالا که جدا شده فهمیده تو چه تیم بی ریشه ای بوده چون تیم کیسه فقط دعوا جنجال بازیکن سالاری مطرحه وگرنه بازیکن خوب و با اخلاقی باشی پیشرفت نمیکنی اونجا
    • لنگ IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      عروس آسیا از کی حرف میزنن؟
  • حمید IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    من تا حالا بازیکن باشخصیت تو تیم کیسه ندیدم
  • عبدالرحمن IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    اولا حرف منطقی بزنید اگه کیروش هیچی به فوتبال ما نداد کی به فوتبال ما اعتبار داد قبل از کیروش سه بار به جام جهانی رفته بودیم یکی زمان قدیم که در آسیا همش قهرمان مبشدیم اما یک بار رفتیم جام جهانی با اون همه ستاره دانایی فرد و حسن روشن و یک بار دیگه با استرالیا با معجزه ای که یکبار اتفاق میافته استرالیا از اول بازی تا آخر بازی سر دروازه ایران بود واگه منصف باشیم ما باید ده بر هیچ میباختیم اما بودن عابدزاده و شانس داشتن بازی مساوی شد و رفتیم جام جهانی قبلش به بحرین و ژاپن باختیم با سوم با برانکو و ستاره هایی مثل کریمی مهدویکیا باقری دایی و غیره و با همگروهی با قطر و ژاپن قدیم و بحرین واما در زمان کیروش نه ستاره ای داشتیم و تیم باید نصل عوض میکرد که کیروش اینکارو کرد و بسیار خوب عمل کرد طارمی آزمون پور علی گنجی و خیلیای دیگه که هیچ مربی اینا رو دعوت نمیکرد رو کرد و پرورش داد والان در اوج قدرت هستن من یادمه ما در هر پستی به زور یک بازیکن داریم اما کیروش کاری کرد که مربی نمیدونه کدوم رو بازی بده از بس بازیکن داریم قبلش تو اروپا اصلا بازیکن نداشتیم اما کیروش کاری کرد که دوجبن بازیکن به اروپا
  • کیسه تنان IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    قائدی درحدشباب وتیمای دسته دوعربی غوغا میکنه چرا توتیم ملی جلوی عراق وبحربن نتونست غوغاکنه ولی جلوی کامبوج تونست چون هنوز خیلی مونده وتکنیکش درحدتیمای بزرگ نیس واینکه گزارشگرگفته جادوگرمنطور مقایسه باعلی کریمی نبوده که رود علی جادوگر رومیکشین وسط علی کریمی توایران واسیا واروپا جادوگربود نه تنها توتیمای خل اسیا
    • محمد IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      داداش انگار خوب متوجه نشدی .خوب دقت نمیکنین یا از رو غرض حرف میزنی ..خودش داره میگه مجری لطف داشتن گفتن جادوگر .از کریمی تعریف کرد .کاش ب طرز حواب دادن به سوالاتش هم دقت میکردی .کوچکترین بی احترامی رو ب هبچکی نداشت .خیلی پخته و حرفه ایی جواب تمام سوالات رو داد .سن ش هم در نظر بگیر .بعد تو دنیای مجازی طرز صحبت خیلی از حتی پیشکسوتان تیم های بزرگ رو و کل کل شون با هم رو با اون سن و سال .با این بچه مقایسه کنید .دمت گرم مهدی خان قایدی .از خدا برات موفقیت های بیشتر خواهانم .آفرین ب ادب و نزاکتت
  • حسین US ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    سلام دوستان این بنده خدا با شخصیت و خیلی متین سوالات خبرنگار رو بدون حاشیه پاسخ داده بهش اونقدر دقت کرده که امثال ما و شما نتونن حاشیه بسازن از حرفاش...با این وجود بازم تجزیه و تحلیل های عجیب و حرفای خاله زنکی رو رها نمی کنیم...به خدا دیگه کافیه این رفتارها...کمی جنتلمن باشیم و از هر چیزی حاشیه نسازیم...
  • محمدکیا IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    خوشحالم ک توی مصاحبش هیچ حرف ناراحت کننده و نپخته ای نزد. به همین خاطر من منبعد بهش احترام میذارم. مگراینکه ایندفه استثنا بوده.
  • ح ن IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    چقدر شما لنگی ها حقیر هستین واقعا لنگی هستین هر وقت پرسپولیسی شدین بیایین حرف بزنین.اخه مردکه داره تعریف میکنه از کریمی از کسی که جای پدرشه از نظر سنی بعد شما بهش توهین میکنین کی میخوایین این لنگ رو دور بندازین قایدی دا ه به شما احترام پی باره و به خدا حیف احترام حیف و صد حیف با شما باید عین اون پیروانی چرکی دلال صحبت کرد شما مکتبتون مکتب همون پیروانی یه
  • ناشناس IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    موفق باشی جوون .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی