نه پول داریم، نه حق پخش تلویزیونی؛ چرا به الهلال نبازیم؟!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دیگر نماینده کشورمان هم امشب برابر الهلال شکست خورد و نماینده عربستان که به مدیریت، ثروت و نظم مجهز است بازی را برد و راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

محسن کرامتی؛ پس از پیروزی الهلال برابر استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امشب پرسپولیس هم برابر این تیم ثروتمند عربستانی باخت و حذف شد. حالا الهلال در نیمه نهایی به مصاف النصر خواهد رفت و برنده این بازی به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد. یک پای فینال امسال ACL تیمی عربستانی است و نمایندگان ایران امسال هم جام قهرمانی را از نزدیک نخواهند دید.

الهلال با سه گلی که امشب به پرسپولیس زد برنده میدان نشد، پرسپولیس زمانی باخت و حذف شد که در فصل نقل و انتقالات یار نگرفت و چند ستاره را هم از دست داد. احمد نوراللهی هافبک ملی‌ پوش تیم یحیی با پیشنهاد سنگین الاهلی راهی امارات شد. شهریار مغانلو که بازیکن سانتاکلارا بود و فصل پیش به صورت قرضی لباس قرمز بر تن کرده بود هم با پیشنهاد خوب سپاهان به باشگاه پرتغالی از قطار پرسپولیس پیاده شد و به اصفهان رفت. محمدحسین کنعانی زادگان، دیگر یار ملی پوش پرسپولیس هم که امسال را در لیگ ستارگان قطر بازی می‌کند، با رفتنش دفاع پرسپولیس را ضعیف‌تر از گذشته کرد.

اگر بخواهیم به باخت‌های این سال‌های فوتبال باشگاهی کشورمان بپردازیم باید نگاهی به مدیران این ورزش در ایران بیاندازیم. دود مدیریت ضعیف فوتبال در کشورمان در همه سطوح در همین بازی‌ها بیشتر به چشم طرفداران می‌رود. ممنوعیت ورود بازیکن خارجی و سقوط ارزش پول ملی کشورمان هر دو باعث می‌شود که کیفیت فنی فوتبال باشگاهی کشورمان بیش از پیش تضعیف شود. حق پخش تلویزیونی که صداوسیما از تیم‌های فوتبال ایرانی محروم کرده است، می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد. پرسپولیس که سالهاست در آسیا عملکرد خوبی دارد شاید اگر با تزریق بودجه و اسپانسرینگ بهتر تقویت می‌شد حالا ما برنده بازی می‌بودیم. صداوسیما علاوه بر بودجه سنگینی که در ردیف بودجه سالانه کشورمان دریافت می‌کند، پول تبلیغات قبل، حین و بعد از بازی‌های فوتبال و دیگر ورزش‌های پر مخاطب را هم می‌خواهد. رقم هنگفتی که برای هر دقیقه این تبلیغات به حساب صداوسیما واریز می‌شود باید بابت بخشی از حق پخش تلویزیونی به حساب باشگاه‌های ورزشی پرداخت شود که نمی‌شود. باشگاه‌هایی که چشم و چراغ میلیون‌ها ایرانی هستند همیشه بازندگان اصلی این جدال نابرابرند. طرفدارانی که در این سال‌ها برابر نمایندگان کشورهای عربی شاهد شکست تیم مورد علاقه خود هستند و جز حسرت چیز دیگری ندارند...

مدیران سیاسی هر سال با اتوبوس یک سیاست‌مدار می‌آیند و بر جای جای ورزش کشورمان تکیه می‌زنند. تیم‌های ورزشی ایران یک زمین تمرین و کمپ درست و حسابی ندارند. بودجه و اسپانسرینگ به صورت شفاف و به موقع نصیب تیم‌ها نمی‌شود. ستاره‌های استقلال و پرسپولیس پس از هر موفقیت و عملکرد چشم نوازی توسط تیم‌های ثروتمند عربی شکار می‌شوند. آکادمی‌های فوتبال پایه به دلیل نبود بودجه و زیرساخت کافی، عملا جای خالی ستاره‌ها را پر نمی‌کنند و دلال‌ها در لیگ برتر جولان می‌دهند. حالا که نه پول داریم، نه مدیریت چرا به تیم‌های عربی نبازیم؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    ای کاش تیمهای همه رشته های ورزشی و هوادارهاشون یک بار هم که شده به جای کل کل کردن استوری های موهن مضحک گذاشتن تهمت زدن و خخخخخ نوشتن جلوی صدا وسیما که به عالم بدهکاره ولی همیشه ادعای طلبکاری داره وامیستادن. آیا تلویزیون پولی به فدراسیون کشتی و این جوونهای ساده بی ادعا که برنامه پرکن و البته جیب پرکن تلویزیون بودن پولی داد؟
    • حسین IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      استاد عزیز مجریهای بغضی ازشبکه ها به استقلال قهرمان آسیا توهین میکنند دریغ از یک غذرخواهی کوچک شبکه ازهوادارن استقلال بعد میگی حمایت نمی کنند صداوسیما والله نمک نشناسیه مجری طرفدار استقلال ممنوع کار شد آقای گلمحمد ی تاکتیک نداشت دریغ از یک موقعیت گل اما استقلال مقابل این تیم روی سر خوردن بازیکنش گل خورد وحتی می تونست اس برنده باشه ۶موقعیت صدرصد گل داشتیم
    • اف IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      بابا همیشه پیروانی میگفت ماپرسپولیسیم پس چی شد
    • ورزش IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      وزارت ورزش دولت امید رفت پول‌ها تمام شد این لنگیها گناه دارند مقداری دیگه بهشون بدید
    • دار مکافات IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      این نتیجه‌ی ناسزاگویی است این نتیجه خوشحال شدنتون وبه خیابان ریخنتون بابت باخت استقلال خوشحالی میکردید پس حالا بچشید دنیا دارمکافاته
    • لنگی متوهم IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      لنگ پرستان مثل حباب بودند الان ترکیدند هاهاهاهاهاهاها
  • Omid US ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    vaghean ke kejalatavar boud va hast, Goel Mohamady gand zad hamintour bazykonan, inghadr donbaleh bahaneh nabashid
    • عیار IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      گلمحمدی تو ایران باکمکهای داوران برنده میشد عیارش مشخص شد که حلبی هم نیست
    • کشته IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      سلطانی کجایی؟ جهرمی کجایی؟ تیمتون کشتند
    • لنگی بیخاصیت IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      چراپول نداشتید اسدی با۱۵میلیارد راضی نمیشد باپرسپولیسی ۱ساله ۱۰میلیارد بست امیری ۳ساله بست احتمالا مجانی بست این همه صرفه جویی در مصرف پس پولها کجارفتند بابا مسعودی هم چنان ساپورت کرده بود که تا۱۰سال بی نیاز از مال دنیا بودید حالا پول مقصر بود بابا دویدن و تاکتیک داشتن که دیگه پول نمی خواد کنعانی هم به پرسپولیس تعصب داشت بخاطر پول نرفت رفت ۲سالی در کشورهای عربی دوری بزنه وهوایی عوض کنه خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ‌ایرانی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    ما خیلی چیزها نداریم به جاش تا دلتون بخآد رو داریم
  • محمد DE ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    از این تحلیل های زیبا ماه قبل نداشتین؟ یا اینترنت قطع بود؟
    • م IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      این لنگیا فکر میکنن همه مثل خودشون بی حافظه هستند. همین چند روز پیش وزارت 28 میلایرد طلب کالدرون را میخواست بده که علنی شد، وزیر ارتباطات اسبق چندتا 30میلیارد از اپراتورها گرفت داد به لنگ؟ طلب برانکو از کجا پرداخت شد؟ خودشون گفتن طلبها را با دلار 4200 جهانگیری اهدایی دولت پرداخت کردند، قبل دربی حذفی از اسپانسر استقلال پول گرفتن دادن لنگ و ... . الان اینا از حق پخش مینالن؟
  • حمید علوی CA ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    در این که مدیریت فوتبال هم مث بقیه مدیریت بقیه ی بخشهای مملکت نابلد و فشل هست هیچ بحثی نیست اما اینا هیچکدوم دلیل نمیشه ضعف مفرط فنی پرسپولیس در این بازی رو نادیده بگیریم. من که چیزی از فوتبال بصورت تخصصی نمیدونم اوایل بازی فهمیدم که سمت راست دفاعی، بین مدافع وسط و راست، و همینطور سیستم دفای پرسپولیس بد کار میکنه اما تا آخر بازی مربیان پرسپولیس انگار نه انگار. بازیکن حریف از سمت راست پرسپولیس چند بار باصطلاح Cut inside کرد (بقول خودمون به تو زد) اما انگار مربیا نمیدیدن نهایتن هم از همین راه گل اول رو زد. هافبک دفاعی پرسپولیس و بطور کلی خط هافبک، موقع دفاع اصلن رعایت فاصله ی منطقی رو با خط دفاعی نمیکرد و یا عقب بود یا میومد میچسبید به خط دفاع و جلوی دفاع خالی میشد، اما مربی اصلا انگار نمیدید بازی رو.
    • ... IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      هافبک دفاعی؟کدوم هافبک دفاعی؟
    • ساوالان IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      شما از فوتبال هیچی نمی دانید.. ورزشگاه را چهنم کرده بوند. تیم تا دندان مسلح در برابر لک شیری..
    • پرسپولیس IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      حمید خان قبلا میگفتی خیلی فوتبال بلدی همیشه در تمرینات مرحوم پورحیدری نظاره گر بودی واین حرفها ویک روز هم گفتی پرسپولیسی صد آتیشه ام
    • ساوالان IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      از فکری و مجیدی یاد می گیرند..
    • غیرت IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      قبل از رفتن میگفتند ماباغیرت الهلال راحذف می‌کنیم وانتقام اس رامیگیریم ماکه غیرتی ندیدیم
    • بهبودی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      آقای حمید خان در مورد گل محمدی یه چیزی گفتی که ما پرسپولیسی ها هم ازش می ترسیم، اونم ترس گلمحمدی ست پرسپولیس اگه بدون ترس بازی کنه خیلی بهتر از این میشه هر چند این پرسپولیس از اوجش خیلی فاصله داشت. متاسفانه تیم های دیگه عربستان از الهلال در مقابل پرسپولیس حمایت کردن ولی اینجا برعکسه. فوتبال مملکت کلا تو لجن زاره اونوقت یه عده هوادار سرخوشن.
    • حمید علوی CA ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      خدمت اون عزیزمون که با آی دی پرسپولیس فرمودند بنده قبلن گفتم خیلی فوتبال بلدم عرض کنم که قبلا اشتباه خوندید، اینکه بنده یا هر کس دیکه ای سالها تمرینات تین مورد علاقه ش رو نگاه کنه کارشناس فوتبال نمیشه که بنده شده باشم. حتی اینکه کسی مدتی ورزشی نوشته باشه هم دلیل نمیشه کارشناس فوتیال باشه. در مورد اینکه فرمودین بنده گفتم پرسپولیسی هستم هم نه فدات بشم بازم شما اشتباه خوندید، بنده استقلالی ام هرچند به پرسپولیس و هوادران پرسپولیس که تیمی از کشورم و هموطنام هستن ارادت دارم. اصولا ارادت ما به آدما فارغ از استقلالی یا پرسپولیسی بودنشون هست و ارتباط مستقیم با شعور و شخصیت اشخاص داره.
    • ترا IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      درمورد پول اشتباه نکن اگر نبود ترابی خودش به تمارض نمی زد تا تیم قطری قراردادش رافسخ کرده و مجددا بیاید در دامن لنگ
  • اس اسی دستا بالا IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    چرا این حرفها فقط وقتی پرسپولیس خراب میکنه و میبازه مطرح میشه اما تا زمانی که برنده س و تا فینال میره گفته نمیشه و همه چی خوب و عالیه ؟چرا وقتی استقلال رو بدون سرمربی راهی بازیهای آسیایی کردن خفه خون (خفقان ) گرفته بودین ؟ چرا وقتی استقلال با شفر راحت میتونست یه پای فینال باشه و همین فصل قبل از بازی با الهلال استقلال سوپر استارش قائدی رو و ریگی رو با هنر مدیریتش به فروش گذاشت و سایر بازیکنانش رو فراری داد (با کمک وزارتیون ) صداتون در نمی اومد ؟ دشمن و رقبا وقتی میبینن اینجا هستن کسانی که از خودش بهتر کار رو در میارن با فراغ بال کارهاش رو انجام میده دوران سیاه کاری هم تموم شده جانم
  • تحلیل IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    ازاین تحلیلهای دلداری دهنده برای هواداران اس کبیر نمی کردند نگفتند ۸بازیکن که درگروه مرگ ۱۳گل زده بودند رفتند نگفتند ۷تابازیکن اس رابه تیم ملی دعوت کردند یک دقیق هم بازی بهشون ندادند نگفتند ۴بازیکن اس که تازه خریداری شده بایددرتمرینات تیم استقلال باشند تا هماهنگ شوند باوجود این همه نامردیها باز می تونستیم الهلال راشکست دهیم روی اتفاق بعد از سرخوردن بازیکن تیممون گل خوردیم و۶موقعیت داخل چهارچوب داشتیم فقط بابدشناسی و نداشتن بازیکنانی مثل ملیچ ودیاباته، اسما عیلی، ریگی بی حاشیه وبا شخصیت، نادری، قایدی شجاعیان ازآسیا حذف شدیم اما متاسفانه کادری فنی و استقلال را این لنگی دوستان می‌کوبیدند
  • پول کثیف IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    پس استقلال که ۸سال زمین تمرین نداشت بازیکنان ومربیان خوبش فراری دادید اسپانسرش خیانت کرد چی بگه حالا که باختید علتش پوله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Ehsan RO ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    سلام.این حرفها همه ش کشکه.واقعا پرسپولیس در حد الهلال نبود هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر بازیکن و مربی.ولی حقیقتش میشد با همین بازیکنا الهلال هم برد..یحیی گلمحمدی واقعا اینجا ضعف نشون داد و ثابت شد که از لحاظ فنی شدیدا ضعیفه.انصافا آبروی فوتبال ایران رو در سطح باشگاهی بردند.موفق باشید.
  • حامد RO ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    خیلی بی معرفتید. سلطانی فرجان و پسرش علی جان را یادتون رفته ؟ یه کم قدر شناس باشین .
  • باتیستوتا-دل پیرو-2002 IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    اولا دولاره دست توجیب مردم نکنید-وبه کی داری بااین حرفت نون قرض میدی وحقوقهای بازکنان کافیه - فقط با قراردادحرفه ای حداقل 3و4ساله نزارید بازیکن که هماهنگ میشه وجا میفته باقرارداد1ساله زود در بره وپرسپولیس دستش تو این رقابت ها خالی بشه وما حرص بخوریم-دلیل باخت- این روشی که سالهاجواب میده که الهلال پرس سنگین ویارگیری شدید وحمله سریع به بازیکن صاحب توپ انجام دادند وسط رو ازپرسپولیس گرفتند وبازیسازی هم به همین دلیل مختل شد واصلا توپ خوب به عبدی وترابی وپاکدل هم که بعد به بازی اومد وبانگیزه بود نمیرسیدوما پرس سنگین متقابل ویارگیری شدید اصلا انجام ندادیم و اونا به همین دلیل راحت توپ رو میچرخوندند وبازیسازی میکردند-همون بلایی که سال 2014 بایرن 7برصفر بارسلونا رو مجموع رفت وبرگشت نابود کرد-که کلا کار بایرن همین پرس ویارگیری شدید بوده وهست-والهلال بااینتاکتیک مربی پرتغالی وباهوش الهلال راحت شد-واین عدم تمرکز ویارگیری پرسپولیس مقصرش کادر فنی بودن-مگه نه بازیکنهای ما کلا درمجموع بازیکنان بی کیفیتی نیستند وخوبن
  • عادل IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    وقتی توقعات خودمان را از مسئولين پائين نگه می داريم و غرق در کرکری خواندن برای يکديگر می شويم ! وقتی منافع بلندمدت را فدای قهرمانی های کوتاه مدت و زودگذر می کنيم ! وقتی ارزش بازيکن برای ما بيشتر از ارزش باشگاه و تيم ملی می شود ! وقتی بزرگان و پيشکسوتان و نهايتآ طرفداران روی سکو فرياد افراد دلسوز را برای ايجاد زير ساخت ها را بر نمی تابند و هنوز غرق در خاطرات گذشته هستند و می گويند تيم ملی و پرسپوليس و استقلال با امکانات کمتر در دهه 60-70 چنين کردند و چنان کردند ! وقتی بزرگان فوتبال می گويند ما سالهاست که از فوتبال آسيا عقب مانده ايم (در زمينه زير ساخت ها ، سرمايه گذاری و ...)ولی باز يک عده به فکر پوکر و چوکر هستند و برخی هم ستاره های 30 سال و 40 سال پيش را به رخ هم می کشند !!! نتيجه می شود همينی که درحال حاضر می می بينيم .... ! وقتی بزرگ فکر کنيم به نتايج بزرگ هم می رسيم ........!
  • عادل IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    وقتی توقعات خودمان را از مسئولين پائين نگه می داريم و غرق در کرکری خواندن برای يکديگر می شويم ! وقتی منافع بلندمدت را فدای قهرمانی های کوتاه مدت و زودگذر می کنيم ! وقتی ارزش بازيکن برای ما بيشتر از ارزش باشگاه و تيم ملی می شود ! وقتی بزرگان و پيشکسوتان و نهايتآ طرفداران روی سکو فرياد افراد دلسوز را برای ايجاد زير ساخت ها را بر نمی تابند و هنوز غرق در خاطرات گذشته هستند و می گويند تيم ملی و پرسپوليس و استقلال با امکانات کمتر در دهه 60-70 چنين کردند و چنان کردند ! وقتی بزرگان فوتبال می گويند ما سالهاست که از فوتبال آسيا عقب مانده ايم (در زمينه زير ساخت ها ، سرمايه گذاری و ...)ولی باز يک عده به فکر پوکر و چوکر هستند و برخی هم ستاره های 30 سال و 40 سال پيش را به رخ هم می کشند !!! نتيجه می شود همينی که درحال حاضر می می بينيم .... ! وقتی بزرگ فکر کنيم به نتايج بزرگ هم می رسيم ........!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی