اتفاق عجیب در لیگ جدید/ ۱۳ تیم امیدی به قهرمانی ندارند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بسیاری از کارشناسان تنها سه تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس را از شانس‌های قهرمانی در لیگ جدید می‌دانند.

با نگاهی به ترکیب تیم ‌ها به خوبی پی می‌بریم که پرسپولیس و سپاهان شانس ‌های اول قهرمانی هستند و استقلال را هم می‌توان در جمع مدعیان قرار داد اما بقیه تیم ‌ها از جمله تراکتور، فولاد، شهر خودرو و... طوری بسته نشده اند که شانس قهرمانی داشته باشند و یا برای تصاحب جام تلاش کنند.

فولاد و تراکتور در فصل نقل و انتقالات مهره‌های زیادی را از دست دادند و به جرات می‌توان گفت حتی در حد تیم ‌های پارسال خود هم نیستند. شهرخودرو هم قاسمی نژاد، علی نعمتی و... را از دست داده است و بعید است حتی برای کسب سهمیه شانس زیادی داشته باشند چه رسد به اینکه دنبال جام باشد. در واقع فقط سه تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان را داریم که جزو مدعیان قهرمانی محسوب می‌شوند و جالب اینکه مربیان این سه تیم یعنی گل‌محمدی، مجیدی و نویدکیا هم  قول قهرمانی نمی‌دهند تا سطح توقعات را از خود بالا نبرند.

البته همه آن‌ها در مصاحبه‌های خود می‌گویند با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا رضایت هواداران را جلب کنیم اما مسلماً هواداران هر سه تیم فقط قهرمانی می‌خواهند و به کمتر از آن راضی نیستند. استقلال و سپاهان سال‌هاست که قهرمان لیگ نشده اند و امسال با تیم ‌هایی که مجیدی و نویدکیا بستند با هدف قهرمانی وارد کارزار شدند پرسپولیس هم طبق گفته یحیی گل محمدی به دنبال دبل هت تریک است و طبعاً هواداران این تیم هیچ وقت با نایب قهرمانی خوشحال و راضی نمی‌شوند.

شاید لیگ ایران تن‌ها لیگی باشد که تقریبا ۹۰ درصد تیم ‌ها هیچ امیدی به قهرمانی ندارند و برای تصاحب جام تلاش نمی‌کنند. در لیگ ۱۶ تیمی فقط سه تیم مدعی قهرمانی هستند که تازه آن هم معلوم نیست تا هفته ‌های پایانی هر سه درکورس باشند. فصل گذشته فقط پرسپولیس و سپاهان در ۱۰ هفته پایانی شانس قهرمانی داشتند و از حدود هفته بیستم کاملا مشخص بود که استقلال قهرمان نمی‌شود و در ن‌هایت سوم شد.

امسال هم ۱۳ تیم از شانزده تیم حاضر در لیگ جدید شانس قهرمانی ندارند و اصلاً برای قهرمانی هم بازی نمی‌کنند. در خوشبینانه ترین حالت ممکن می‌توان گفت سه تیم از این ۱۳ تیم برای کسب سهمیه می‌جنگند تا بتوانند حداقل جواز حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. در مورد کیفیت فنی مسابقات هم که حداقل باید ۵ هفته منتظر بمانیم و بعداً شرایط تیم‌ها را از نظر فنی تحلیل کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی. DE ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    البته ۱۴ تیم ، چون امسال هم مانند سالهای گذشته رقابت قهرمانی فقط بین پرسپولیس و سپاهان است درست است که سرداران سپاه حامی استقلالند ولی اینقدر سریع جوابگو نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی