۵ جمله جنجالی و بدموقع مهدی طارمی/ لب فرو بند که خاموشی به!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

این نخستین بار نیست که طارمی با اظهارنظرهای نسنجیده، نادرست یا حداقل نابجا و بی‌موقع، جنجال به‌پا می‌کند.

انتشار یک توییت عجیب و بدموقع از مهدی طارمی، جنجال عجیبی در فضای فوتبال ایران راه انداخت. توییت مهاجم ایرانی پورتو، یک واکنش منفی به مصاحبه اخیر دراگان اسکوچیچ در مورد ضعف تاکتیکی بازیکنان ایرانی بود. درحالی‌که به‌نظر نمی‌رسید سرمربی تیم ملی چیز خیلی بدی گفته باشد، طارمی ترجیح داد به این بهانه بار دیگر اختلافش با او را آشکار کند. کاش اما چنین جدل بی‌فایده و دشمن‌شادکنی، وسط مسابقات انتخابی جام‌جهانی راه نمی‌افتاد. هرچند این نخستین بار نیست که طارمی با اظهارنظرهای نسنجیده، نادرست یا حداقل نابجا و بی‌موقع، جنجال به‌پا می‌کند.

من بزرگ‌تر پرسپولیس هستم

بعدها از این جمله خیلی انتقاد شد و هنوز هم بسیاری برای طعنه زدن به طارمی به آن استناد می‌کنند. موضوع به لیگ پانزدهم مربوط می‌شود؛ زمانی که بازیکنان پرسپولیس در اعتراض به مسائل مالی دست به اعتصاب زده بودند. خبرنگاران برای تهیه گزارش به محل تمرین رفتند، اما مهدی طارمی مانع از انجام کار آنها شد. نمایندگان رسانه‌ها اعتراض کردند و گفتند در این مورد بزرگان باشگاه باید نظر بدهند، اما طارمی مدعی شد: «بزرگ‌تر تیم من هستم.» این در حالی است که او تازه دومین فصل حضورش در پرسپولیس را پشت سر می‌گذاشت و زمان چندانی از به شهرت رسیدنش نمی‌گذشت. چند روز بعد طارمی انتساب چنین جمله‌ای به‌خودش را تکذیب کرد، اما دیگر کار از کار گذشته بود.

حاجی به عشق خودت برمی‌گردم

پای مهدی طارمی در بزرگ‌ترین پرونده حقوقی ۲۰ سال اخیر پرسپولیس در میان بود؛ جایی که او به‌طور ناگهانی به ریزه‌اسپور ترکیه پیوست و بعد به شکل غیرقانونی به پرسپولیس برگشت. طارمی بدجوری سرخ‌ها را دچار مشکل کرد، اما چون خیلی‌ها فکر می‌کردند او به عشق تیم به ایران برگشته، کمتر ملامتش می‌کردند. این شرایط ادامه داشت تا زمانی که روشن شد طارمی با وعده دریافت پول درشت دوباره پرسپولیسی شده است. حسین هدایتی فایل مکالمه خصوصی‌اش با این بازیکن را منتشر کرد که بدترین جمله طارمی در آن، این بود: «حاجی به عشق خودت دارم برمی‌گردم.» اگرچه رفتار هدایتی در افشای یک گفت‌وگوی خصوصی بسیار زشت و غیراخلاقی بود، اما این داستان و چانه‌زنی طارمی بر سر دریافت پول بیشتر نشان داد عشق به باشگاه در میان نبوده است. غائله مربوط به آن فایل، خیلی روی پایگاه اجتماعی طارمی تأثیر گذاشت.

شاید خیریتی در کار است

بدترین و مشهورترین جمله نابجایی که مهدی طارمی شاید در تمام زندگی‌اش به زبان آورد همین است. این اظهارنظر او در واکنش به حکم انضباطی فیفا علیه پرسپولیس بود؛ جایی که خودش محروم و پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس بسته شد. بی‌گمان هیچ سودی در این داستان نبود و اشتباه طارمی و مدیران وقت باشگاه، پرسپولیس را به دردسر انداخت. طارمی اما با این اظهارنظر، آتش خشم مردم را شعله‌ور کرد. درست یا غلط، هنوز خیلی‌ها عقیده دارند اگر آن زمان پرسپولیس حق یارگیری داشت، در فینال لیگ قهرمانان برابر کاشیما شکست نمی‌خورد و قهرمان آسیا می‌شد.

این نسل را کی‌روش ساخته است

واکنش مهدی طارمی به صعود ایران از مرحله پیش‌مقدماتی جام‌جهانی هم حسابی بحث‌برانگیز شد. در شرایطی که تیم ملی دست به‌کار بزرگی زده و با شکست عراق و بحرین در منامه گره کور صعود را باز کرده بود، مهدی طارمی در بازگشت کاروان تیم ملی به تهران نتایج کسب‌شده را پای سرمربی پیشین تیم ملی نوشت و گفت: «این ثمره نسل خوبی است که کی‌روش برای ما ساخت.» در این مورد زیاد بحث شده و بزرگ‌ترین باگ منطقی ادعای طارمی هم آن است که مارک ویلموتس با همین نسل موفق به کسب نتیجه نشد. با این حال فارغ از همه مجادلات منطقی، این اظهارنظر هیچ نتیجه‌ای غیر از دامن زدن به دوقطبی کاذب «کی‌روش- غیرکی‌روش» نداشت.

مشکلات جای دیگری است

این آخری هم که کاملا تر و تازه است و نیازی به یادآوری ندارد. دراگان اسکوچیچ در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های اروپایی، بازیکنان ایرانی را از نظر تکنیک و قدرت بدنی بسیار خوب توصیف کرده و فقط از ضعف تاکتیکی آنها سخن گفته بود. حرف بد و بی‌ربطی به‌نظر نمی‌رسد، چیزی هم نیست که برای نخستین‌بار گفته شده باشد. مهدی طارمی اما واکنشی عجیب به این مصاحبه انجام داد و بعد از بازی پورتو برابر میلان در توییتر نوشت: «باید عرض کنم بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی، از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند، ولی متأسفانه مشکلات جای دیگری است.» اگرچه اسکوچیچ منتقدان زیادی دارد، اما این مدل برخورد بازیکن با سرمربی هیچ کجای دنیا پذیرفتنی نیست و به همین دلیل هم خیلی‌ها در این چند روز از طارمی گلایه کردند. بله؛ واقعا مشکلات جای دیگر است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    سر ناکسان را برافراختن وزیشان امید بهی داشتن خیال اندرون خام پروردن است به جیب اندرون مار پروردن است
    • راز IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      بنده خدا فقط نظرش رو گفته. حالا دیگه شد مار در آستین پروردن. کلا ما ایرانیها هم در تعریف و هم در تخریب زیاده روی میکنیم. طارمی پسر خوبی است و فقط قبل از حرف زدن درست فکر نمیکنه.
  • ملت IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    طارمی مگه کیه ؟ اواز این حرفها بر ربط خیلی میزنه دلیل ش هم عدم خودشناسی این ادم است بنظرم از تیم ملی باید حذف بش.و.د
  • علی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    حرف طارمی در مورد کی روش و اسکوچیچ کاملا درسته چه منافعی از حمایت بی جا از اسکوچیچ که واقعا کوچیکه و تمام نتایج ایران به خاطر بازیکناش دارید خجالت بکشی
    • Milad IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      آقا اسکوچیچ بدترین مربی تاریخ کجای حرف آقای اسکوچیچ غلط بوده چیزی که همه کارشناس هامیگن ما از نظر تاکتیک پذیری ضعیف هستیم چون فوتبال پایه خوبی نداریم که کار بشه روی بازیکنان الان طارمی تو چه جایگاهی هست که به خودش حق داده اینجوری مصاحبه کنه ایشون ی بار با تاکتیکشون پنجره پرسپولیس را بستن
  • اا IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    مهدی طارمی میشه فعلا لال بمونی و حرفی نزنی
    • الفرناز جک تری دی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      تو حتما کیسه کشی پلی آفی!!!!
  • حامی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    هر چقدر پیشرفت میکنه همونقدر تو اخلاق و منش کوچیکتر میشه. شاید واقعا حق با طارمی باشه تو این مورد آخر ولی خب متاسفانه با پیشینه ای که داره زیاد نمیشه روش حساب کرد
  • ناشناس IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    طارمی اصلا جنبه این پیشرفتش را نداره برای همین چیزایی میگه که اصلا مربوط به اون نیست به نظر من اسکوچیچ کاملا درست گفته و بازیکنان ایرانی توی بحث تاکتیک مشکل دارن مثالشم نتیجه بازی الهلال - پرسپولیس و نحوه ی بازی کردن پرسپولیس
  • آریهان DE ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    همین طارمی و ازمون وقتی در تیم خودشون در لیگ بازی می کنند خوب می درخشند. ولی وقتی لباس تیم ملی رو به تن دارند مثل یه بازیکن بی خیال و مغرور بازی می کنند.علتش اینه که اون غیرت ملی مثل امثال علی دایی رو ندارند. فکر می کنند رونالدو شدند.تازه همین رونالدو در هر بازی تا مرز مرگ فعالیت می کنه. ولی بازیکن ایرانی تا به یه شهرتی میرسه فکر می کنه به پایان خط رسیده. نمی فهمه که باید زحمت بکشه.
  • Shirzadafzali IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    از لحاظ فنی خوبه ولی به لحاظ اخلاقی در سطح پایینی قرار داره،خوب اسکوچیچ واقعیت تفاوت فوتبال و فوتبالیست های ایران و اروپا رو عنوان کرده.
  • فدائی سیدعلی US ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    طارمی نشان داده که ولایتمدار و ذوب در ولایت است. پس کسی حق ندارد و نباید به این سرباز نظام مقدس توهین کند.
  • Aras IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    حالا چرا شماها نخود هر آش میشین؟! شماها شاید اصل ماجرا رو نمیدونین. ژ طارمی هر کی که هست،پایه و اساس خط حمله موفق تیم ملیه. حق اظهار نظر داره . الان چند درصد شماها از تیم ملی و نحوه بازیش رازی هستین؟! این تیم با این شیوه مربیگری این آقا به نظرتون چقدر شانس داره با یک تیم اروپایی بازی کنه و پیروز بشه؟ طارمی الان چندین ساله داره اروپا بازی میکنه وقتی میاد میبینه همچین ضعف بزرگی توی ارنج و تاکتیک مربی موج میزنه ،صداش در میاد دیگه .
  • 4444 همیشه آبی 7777777 IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    در چند ماه گذشته طارمی کلیدی‌ترین بازیکن ایران بوده و اگه بگیم بهترین بازیکن حال حاضر ایرانه کسی تعجب نمیکنه ولی واقعیت چیز دیگه‌ایه این فوتباله که بازیکنا رو بی‌خود بزرگ یا کوچیک می‌کنه مثلا چند روز پیش که بازی پورتو و میلان رو می‌دیدم متوجه شدم طارمی توی حفظ توپ و تکمیل پاس(یک و دو) ضعیف‌ترین بازیکن زمینه ولی چون روی صحنه گل خطا کرد (که داور هم عمدا پذیرفت) عنوان بهترین بازیکن زمین رو به دست آورد! این که طارمی در آسیا فوق ستاره‌س شکی نیست ولی توی لیگ قهرمانان اروپا جایزه‌ای رو دریافت کرد که به هیچ عنوان شایستِگیش رو نداشت و به همین دلیل معده‌ش تعجب کرد و دری وری گفت به نظر من اسکوچیچ بهترین و تنها گزینه فدراسیون ایران بود از نظر فنی بسیار بهتر از کیروشه و از نظر اخلاقی و فرهنگی هم بسیار انسان درجه یکیه مشکل برخی از ستاره‌های تیم ملی مثه طارمی با دراگان تازه به‌دوران رسیده بودن و نوکیسه بودنشونه طارمی کیروشی رو میخواد که سرش داد بزنه و تحقیرش کنه و بهش زور بگه اینا توسری‌خور و بی‌فرهنگن آدمِ آروم حالشونو بد میکنه اگه کسی باهاشون بد حرف بزنه ازش حساب می‌برن و کلا پابرهنه بی‌کلاسن
  • ارتش سرخ IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    با همه ی علاقه ای که به طارمی دارم ولی من جای اسکوچیچ بودم از تیم حذفش میکردم
  • مسلم IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    قصد شما از این تیتر خبری تخریب طارمی است و لاغیر نان به نرخ روز خور
  • **** IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    یارب روا مدار که گدا معتبر شود -- گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود حکایت حکایت درستیه چون مطمن هست اینگونه اظهار نظر میکنه پشتوانه داره و کسی هم فعلا تو تیم جایگزین ندارد میدونیم اسکوچیچ و رییس فدراسیون در این حد و اندازه نیستند بخواهند باهاش برخورد کنند ولی از یه چیز مطمننم (کمیته انضباطی و رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی ) برخوردی با بازیکن دیگری به هر شکل ممکن حتی داستان سازی اگر قرار هست بشود میکنند تا به جای طارمی یه اقتداری نشون بدهند
  • ناشناس IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    بهترین طارمی
  • غضنفر IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    متاسفانه هر دو مهاجم تیم ملی همان قدر که از نظر فنی فوق العاده هستند از نظر اخلاقی و رفتار اجتماعی ضعیفند. ظرفبت شهرت و مال را هرکسی نداره!
  • * IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    طارمی نباید دلسردی درست کنه اسکوچیچ بنده خدا داره کوتاه میاد که تیم ملی را آروم نگه داره طارمی جو گیر شدهد1
  • مهران IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    یکی نیست بیاد بگه واسه تشکر از کیروش که بردت ریوه آ داری به مملکتت ضرر میزنی. در صورتی که دیگه اون مرد تو تیم ملی نیست. راه دیگه ای هم واسه جبرانش وجود داره که تو نمیفهمیش
  • دانشجویان IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    طارمی مغروره،اگه مثل رونالدوبود چه حرف هایی میگفت!
  • بابک IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    شخصیتش وقتی بیشتر مشخص میشه یه بازی بشینه نیمکت اونوقت میبینی ک چطور خودش نشون میده الان مهاجم زیاد داریم اسکوییچ سیاست نداره وگرنه یه بازی نیمکت بزارش مردم متوجه میشن ذات نداره
  • x FR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    طارمی جرئت داره توی پورتو اینجوری حرف بزنه؟ هیچ بازیکنی و هیچ اسمی بالاتر از اسم هیچ باشگاه و هیچ تیم ملی ای نیست! آقای طارمی یه فوتبالیست حرفه ای اول از همه اینو میفهمه!
  • ع IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    اینکه طارمی حرف نسنجیده گفته ،کاملا درسته.اما اسکوچیو رو چه حسابی میگه بازیکنا ضعف تکنیکی دارن؟؟؟؟؟؟از سالیان پیش تا الان بهترین و تکنیکی ترین های آسیا رو تو کشورمون میشه دید.ضعف تاکتیکی به وفور دیده میشه تو تیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی