کار برانکو باورنکردنی بود/ صحبت کردن درباره علی دایی بیهوده است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محرم‌ نویدکیا مواضعی را در مورد برانکو ایوانکوویچ و علی دایی مطرح کرده است که می‌خوانید.

محرم نویدکیا در آخرین گفت‌وگوی خود درباره نقش برانکو در فوتبالش گفت: برانکو به من خیلی خدمت کرده است، اولین نفری بود که من را به تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت کرد؛ منی که نه تیم ملی نوجوانان بودم و نه تیم ملی جوانان و امید. هیچ‌وقت من در رده‌های پایه تیم ملی نبودم و هر وقت که آمدم، خط خوردم و رفتم ولی برانکو سال ۸۰ بود فکر می‌کنم که من را به تیم ملی دعوت کرد و برای من باورنکردنی بود.

وی اضافه کرد: برانکو در اولین سالی که در تیم سپاهان داشتم فیکس بازی می‌کردم من را به تیم ملی دعوت کرد و باعث شد در فوتبالم تغییر ایجاد شود و دیدگاه من را نسبت به فوتبال تغییر داد. من یک هافبک دفاعی بودم، ایشان من را یک خط جلوتر آورد و هافبک نفوذی بازی داد و اصلا فوتبالم عوض شد، به همان نسبت آقای فرهاد کاظمی آن را تکمیل‌ترش کرد که من شدم یک هافبک نفوذی وگرنه من تا قبل از این‌که به تیم ملی بزرگسالان بروم، یک هافبک دفاعی بودم و اصلا فوتبالم عوض شد.

نویدکیا گفت: در هر صورت فکر می‌کنم برانکو با ساختارهایی که در تیم‌های ایرانی به وجود آورد، نیازی به تعریف من ندارد. یکی از بهترین‌هایی بود که وارد فوتبال ایران شد و از همه مهم‌تر چون معتقدم کسانی باید سرمربی تیم‌های باشگاهی یا ملی شوند که به فرهنگ آن باشگاه یا تیم ملی بخورند، الان خیلی‌ها می‌گویند یعنی چی؟ یعنی این‌که یک مربی مثل مربی تیم ملی عراق به فرهنگ این کشور نمی‌خورد؛ هرچند ایشان سرمربی تراز اولی باشد و چه می‌دانم تیم‌های بزرگ داشته باشد. یک هلندی با ساختار تاکتیکی منظم و دیدگاه خودش. من می‌گویم فرهنگ سرمربی‌ها به باشگاه‌ها و تیم‌های ملی بخورد و برانکو از آن‌ها بود که واقعا فرهنگش به فوتبال ما می‌خورد و برای همین هم خیلی موفق بود.

سرمربی سپاهان درباره علی دایی نیز گفت: دیگر نمی‌شود خیلی در موردش صحبت کرد، بخاطر این‌که این همه گل زده و بازی ملی دارد، صحبت کردن فکر می‌کنم که بیهوده است؛ همه در موردش می‌دانند و شاید خیلی از جاها فوتبال ما را با علی دایی می‌شناسند، برای همین قابل احترام است. امیدوارم که علی دایی در فوتبال ما باشند، چون که بالاخره می‌گویم سال‌های سال در رختکن بایرن مونیخ و هرتابرلین و بیله‌فلد و … تیم‌هایی خارجی بودند، در رختکن تیم‌های خارجی بودن بالاخره چیزهایی دارد که قطعا می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین سلامی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    درود بر شرفت
  • شهرام ستاری NL ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    علی دایی اسطوره بی بدیل و تکرار نشدنی فوتبال ایران و حتی آسیاست.افتخار یه ملت هست دایی.ایشالله تنش همیشه سالم باشه
  • بهرام میری IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    درود بر محرم نویدکیا، کاپیتان سابق و مربی با شرف و ادب سپاهان درود بر برانکو بهترین مربی تاریخ که به ایران امد درود بر علی دایی شهریار بهرام از تشان بهبهان خوزستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی