نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ناصر حجازی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ناصر حجازی دروازه‌بان ماندگار ایران و باشگاه استقلال در سال ۱۳۵۸ در  تمرینات تیم منچستر یونایتد شرکت کرده بود.

مطالب زیادی از حضور ناصر حجازی در تمرینات منچستر یونایتد در اواخر دهه ۵۰ شنیده شده است.

 براساس اعلام جراید آن سال ها تلگرامی از باشگاه منچستر یونایتد به فدراسیون فوتبال زده می شود که در آن در مورد  نحوه قرارداد و چگونگی دریافت رضایتنامه ناصر حجازی سوال شده است. اتفاقی که در آبان ماه سال ۵۸ در جراید رسمی کشور بازتاب پیدا می کند و بر اساس آن انتقال حجازی به این تیم بزرگ لیگ جزیره را تمام شده می دانند.

این اطلاع رسانی  در حالی اتفاق افتاده است که حجازی در سال ۵۸ مدت یک ماه در تمرینات منچستر شرکت کرد و بعد از یک ماه همه چیز به پایان رسید و حجازی دوباره به فوتبال ایران برگشت. نکته قابل توجه اینکه حجازی در آن زمان تحت قرارداد شاهین (شهباز) بود.

ناصر حجازی با تلگرام به منچستر یونایتد دعوت شد!/ ماجرای عجیب سفر یک ماهه دروازه بان استقلال و شهباز به انگلستان

حجازی در دو دوره زمانی شش ساله به مدت ۱۲ سال در استقلال دروازه بانی کرده است و مابین این سالها را از سال ۱۳۵۴تا ۱۳۵۷ که آخرین دوره رقابت های باشگاهی در ایران قبل از سال ۵۹برگزار شد، عضو تیم شهباز بوده است.

کاش مسئولین فدراسیون در آن سالها آرشیو خوبی از مکاتبات خود با کشورهای دیگر و یا باشگاه های صاحب نام داشتند و  متن و نوشته باشگاه منچستر در تلگرام را در موزه خاطرات ماندگار تاریخ فوتبال ایران ثبت می کردند.

ناصر حجازی با تلگرام به منچستر یونایتد دعوت شد!/ ماجرای عجیب سفر یک ماهه دروازه بان استقلال و شهباز به انگلستان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کانتونا IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    همیشه در هر برهه زمانی یه سری ادم های بی سواد به اقتصاد ورزش هنر و...... ضربه زدن با اون قانون منع 29ساله ها تو دهه شصت
    • م ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      جریان خیلی ساده بود، باید ستاره های مردمی حذف میشدند و یا لااقل تریبون ازشون گرفته میشد. بعد از رفتن حجازی به منچستر برای جلوگیری از اینکه حجازی در تیم معروف تریبونی بشه که صدای مردم را به گوش جهان برسونه، با تیم منچسترو دولت انگلیس مذاکره کردند و به دروغ گفتن حجازی ایران قرارداد داره نمیتونه با منچستر قرارداد ببنده(دولت انگلیسم همکاری کرد). اما بُعد دیگه ماجرا برمیگرده به اسناد بدست آمده از ساواک که نشان میداد اکثر ستاره های سرخ ماموران ساواک بودن(بیشترکارمند و مخبر بودن) و از بهزادی به صراحت اسم برده شده که شکنجه گر ساواک بوده (شاگرد دکتر مصطفوی شکنجه گر معروف) برای ماله کشی گند سرخها اومدن تیتر زدن که حسن روشن و حجازی مثل بهزادی و پروین ساواکی هستند چون فکر نمیکردن روشن و حجازی که امارات وانگلیس بودن از ترس برگردن ایران، ولی اونا برگشتن و پیگیر ماجرا شدن و مشخص شد اتهامی بیش نبوده. بهزادی و پروین و سایر سُرخها با رفتن به بیت و برقراری رابطه با سید احمد و پاچه خواری قبل مسابقات برای نظام، از زیر مجازات اعدامو حبس در رفتن(مصاحبه هادی غفاری).
  • صابر IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    داداش اون تلگراف هست نه تلگرام
  • میلاد IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    اقا اون موقع هنوز تلگرام و اینستاگرام و واتساپ نبود برای همین تلگراف ارسال میکردن . لطفا متنو اصلاح کنید. تلگرام ؟
  • سیدرضا IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    ناصرخان حجازی در روز خداحافظی جعفرخان کاشانی کاپیتان نام آشنای شاهین و پرسپولیس بعداز دیدار دربی که اتفاقا با شکست تاج همراه بود در زمین موند و با بلند کردن کاشانی بر روی شانه هایش ثابت کرد دانش آموخته مکتب انسان ساز دوچرخه سواران تاج و استقلال بود.
  • اکبرمعراجی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    روح ناصرخان شاد
  • عبدالرضا ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    قابل توجه برخی دوستان که نمی دونم با چه منطقی دارن اظهار نظر می کنن این که تلگراف مال 100 سال گذشته است و قبل این که کامپیوتر به ایران بیاد یا حتی کل دنیا اصلا، از دستگاه تلگرام استفاده می شده و می تونید توی گوگل دستگاه تلگرام رو سرچ کنید و ببینید ...... این اپ تلگرام امروزی هم با استفاده از همون دستگاه الهام گرفته شده و اسمش رو از اون گذاشتن؟! لطفا برید یه کم مطالعه کنید....
  • ami ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    poor Hejazi died 10 years ago and you are still referring ,to a subject about 50 years prior so what? having an invitation paper from man-U ,what is the point of that ? click bait? give it a fucking rest it is history.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی