نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
افشاگری‌ عجیب؛ پنالتی ۱۰۰ میلیارد تومانی در ایران/ داورها دلال دارند؛ وزیر هم نقش دارد/ افشاریان گفت نگو اما .../ موی دماغ مافیا بودم؛ حذفم کردند
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

داور بین‌المللی فوتبال افشاگری‌های عجیبی از فساد در داوری انجام داد.

 وحید صالحی، داور بین‌المللی فوتبال ایران شب گذشته با حضور در برنامه فوتبال برتر افشاگری‌های عجیبی از پشت پرده فساد در فوتبال و داوری این رشته انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*داورها هم دلال دارند؛ بعضی از آن‌ها با سفارش وزیر و وکیل و ابلاغ‌فروشی انتخاب می‌شوند.

*دوست خداداد افشاریان با من تماس گرفت تا افشاگری نکنم، ولی گفتم داوری برایم تمام شده.

*چیدمان داوری یک مأموریت برای داورهاست تا مسابقات را مهندسی کنند؛ درواقع این کار یک مافیاست!

*در فوتبال ایران «پنالتی ۱۰۰ میلیارد تومانی» داریم که انگار بازیکن را مار زده!

*۱۰ روز گذشته با دبیرکل فدراسیون (کامرانی‌فر) تماس گرفتم تا این مطالب را بگویم، ولی تا الان موفق به دیدار نشدم.

*این حرف‌ها را چند روز پیش هم گفتم، ولی انگار اصلا برای فدراسیون عزیزی خادم مهم نیست.

*چرا از زاهدان داور نداریم؟ چرا داورهای ما همیشه از استان‌های خوش آب و هوا هستند؟

*اینکه می‌گویند اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است، یک راه فرار است.

*یک داور برای بازی «۱۰۰ میلیارد تومانی» انتخاب شد و ۲ پنالتی اشتباه گرفت!

*قصدم سیاه‌نمایی نیست و داوران پاک‌دست هم داریم، اما اشتباه داوری با «تصمیم» تفاوت دارد.

مشروح این گفت‌وگو را در زیر بخوانید:

برنامه فوتبال برتر شب گذشته با دعوت از یکی از داوران بازنشسته فوتبال ایران و افشاگری‌های جنجالی او در خصوص برخی موارد پیرامون داوری در فوتبال ایران حسابی سرو صدا کرد. 

با اطمینان می‌گویم در داوری ما فساد وجود دارد

از ابتدای فصل گذشته به این نتیجه رسیدم که خیلی از مسائل داوری در پشت پرده رقم می‌خورد و چیدمان داوری‌ها بر اساس توانایی افراد صورت می‌گیرد. در بیستمین سال کاری‌ام به این موضوع رسیدم. وقتی دلال وارد موضوعی می‌شود دیگر توانایی مورد بحث قرار نمی‌گیرد. به من می گویند چرا در سال بیستم متوجه این اتفاقات شده ای؟ من نمی دانم که قبل از این هم بوده یا نه اما با یقین می گویم از ابتدای فصل گذشته مواردی را که خود دنبال کردم دیده ام و می دانم در داوری فساد وجود دارد. سطح فساد در سال بیستم رشد کرده؛ منظورم گستردگی نیست بلکه درجه آن است. وقتی دلال به بحث داوری ورود می کند دیگر نمی توانی با توانمندی خودت پیشرفت کنی. اگر رئیس فدراسیون بودم موضوع را پیگیری می‌کردم. 

داورها ایجنت دارند

مدت ها حس می کردم که داورها ایجنت دارد؛ اقداماتی در بُعد روابط خانوادگی، سفارش وزیر و وکیل را دیدم که برای پیشرفت داور تلاش می شود. زدوبندهای کمیته با هیات ها که به نوعی ابلاغ فروشی می کرد، را در اثبات همین موضوع دیده ام.

فساد در داوری ایران نظام یافته است

ابتدا به شکلی بود که حس می کردم فساد فردی است و می توانم خودم را اثبات کنم. اما وقتی بحث دلال وسط می آید، فساد نظام یافته می شود. برای خودم عجیب است که حدود 22 روز پیش من در رسانه ای این صحبت ها را مطرح کردم اما رئیس فدراسیون، دبیر کل، کمیته اخلاق و انضباطی و ... کسی به من زنگ نزده که بگوید آقا حرف حساب شما چیست؟

به فروغی گفتم داوری برایم تمام شده است

از طرف کمیته داوران واسطه شدند که به کلاس لیگ یک برگردم. آقای فروغی زنگ زد اما گفتم داوری برایم تمام شده است. به نظرم از جایی نشر کرده بود که من مصاحبه کرده‌ام و فردای آن روز دبیر دپارتمان تهران دوست آقای افشاریان و رییس سابق دپارتمان زنگ زدند که بیا صحبت کنیم. اعلام کردم که داوری برای من تمام شده است و درخواست صحبت در جلسه با خداداد افشاریان (سرپرست کمیته داوران) را رد کردم. به یکی از داوران گفتم شما که با سرپرست کمیته داوران خوب هستی وساطت کن تا من بازی‌های خوبی را قضاوت کنم. 

چینش داوری را یک مافیا انجام می‌دهد

فردی که بازیکن سابق فوتبال است وارد صفحه شخصی من شد و گفت من می‌توانم همه چیز را درست کنم. به شوخی گفتم پرسپولیس - سپاهان را می‌خواهم، اما مشخص بود که تنها تیم‌های خاصی را می‌تواند درست کند. شخص ناشناسی به من پیام می داد که این بازی را برایت گرفته ام و داور پشت دروازه یا چهارم می شدم. خودش را بازیکن سابق یک تیم و مشاور تیم صنعتی معرفی کرد. بعد از مدتی تمام ذهنم آشفته بود که نکند واقعا بازی باشد که او گفته مشاور آن تیم هستم. ابتدا به خودم گفتم که شاید این فرد فقط مطلع است که من داور فلان مسابقه هستم. به من گفت که با فلان داور در ارتباط هستم و در ادامه دیدم که واقعا چینش ها درست همان طور است که او می گوید! چیدمان داوری یک مأموریت برای داورهاست تا مسابقات را مهندسی کنند؛ درواقع این کار یک مافیاست!

یک مثال از خرید داوران

دو فصل قبل مس کرمان و آلومینیوم اراک بازی داشتند که مس به خاطر یک گل نتوانست صعود کند. ببینید تیم ایکس می گوید من 40 میلیارد هزینه کردم پس 41 میلیارد خرج می کنم و آن را می گذارم برای قوه قضاییه فوتبال! در این شرایط اگر داور هیچ لطفی به شما نکند، 50-50 را به سمت تان سوت می زند. وقتی قبل از بازی می دانی داوری برای شماست و هیچ اتفاقی نمی افتد، ذهن شما آرام است. من قبلا در تیم داوران بودم و هرکسی صحبتی درباره فساد می کرد مقابله می کردم اما الان نمی توانیم بگوییم جامعه آن ها کاملا پاک است.

موی دماغ مافیا بودم و مرا حذف کردند

شخصی که در موردش صحبت می‌کنم و ام را مافیای داوری می‌بینم مرا مزاحم خودش می‌دید. یک بازی لیگ یکی را سوت زدم و ۲ کارت قرمز و ۲ پنالتی به ضرر تیم آن شخص گرفتم. هنوز هم رد پای او را در چیدمان داوری میبینم. رئیس کمیته داوران من را برای قضاوت در لیگ دسته اول هم دعوت نکرد. مافیا سعی می‌کند افراد مزاحم را حذف کند، من موی دماغ آن‌ها بودم. استان چهارمحال و بختیاری ۶ داور (۳ داور و ۳ کمک داور) در لیگ برتر دارد، قطعا رئیس هیئت این استان که در هیئت رئیسه فدراسیون حضور دارد در این موضوع بی تاثیر نیست.

به خاطر یک رای ابلاغ ها فروخته می شد

وقتی از این موضوع آگاه شدم دردم آمد چرا که تا پیش از آن فکر می کردم همه چیز در سال های قبل نرمال بوده است. چرا کمیته داورانمان نباید مناعت طبع داشته باشد که سرویس نپذیرد؟ ما چرا از زاهدان داور نداریم؟ چرا فقط داوران از استان های خوش آب و هوا هستند؟! استان چهارمحال و بختیاری 6 داور در لیگ برتر دارد؛ چرا؟ چون روابط صمیمانه دارند و هم رئیس هیات جزو هیات رئیسه است. این ها یک رای دارند و تهران هم یک رای دارد. برخی از داوران چه گناهی کردند که در آن جغرافیا به دنیا آمدند؟ ما چه گناهی کردیم که در تهران به دنیا آمده ایم؟ که از زمان ریاست قبلی کمیته داوران باب شد که به خاطر یک رای ابلاغ ها فروخته می شد و این روند هنوز هم ادامه دارد.

داور برای بازی ۱۰۰ میلیاردی دو پنالتی اشتباه گرفت 

اینکه می‌گویند اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است، یک راه فرار است. یک داور برای بازی ۱۰۰ میلیارد تومانی انتخاب شد و ۲ پنالتی اشتباه گرفت. در فوتبال ایران پنالتی ۱۰۰ میلیارد تومانی داریم که انگار بازیکن را مار زده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساوالان IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    ادم وقتی به فوتبال ایران نگاه می کنند . بعضی هدایای داوری شک برانگیز هست!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • رضا TR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      بله عزیزم کو تا هنوز ببینی. وقتی قلعه نوئی بنده خدا داد میزد دستهای پشت پرده و همه مسخره اش میکردن و حتی محرومش کردن همینه.با همین زد و بندها لنگیها را 5 سال قهرمان کردن.
    • علی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      همین قلعه نوعی در بازی سپاهان استقلال یادته . هدیه . شایان مصلح و قایدی دو بار.. امسال اول لیگ پنالتی ناحق برای استقلال . در برابر هوادار . پنالتی فولاد در برابر پرسپولیس . استقلال عاشق هدیه هست.
    • غوریا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      بیچاره قلعه نویی تو نیمه نهایی حذفی هم میگفت این چار بازیه سر تیمارو بریدن...میگفت همش ظلم...پس یه چی میدونسته...
    • حسین IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      تازه اینم بهش اضافه کن ،یکم فکر کنین ، آجرلو می تونست با یک زد و بند ساده یکصدو پنجاه میلیارد به سازمان لیگ بده و کل تبلیغات محیلطی لیگ رو در اختیار بگیره و با ایفای این نقش واسط درامد بالاتری برای استقلال کسب کنه اینجوری هم با یک زد و بند سازمان لیک رو جیره خور استقلال می کرد و توی مشتش نگه می داشت و هم پولی چند برابری به خزانه باشگاه استقلال می ریخت لازم نبود در اسناد مالی هم این پول اضافه بعنوان درامد تبلیغاتی سند بخوره مثلا می تونست امدادهای غیبی باشه که مثلا هر جا تیم گیر کرد یهو یه پول قلمب اشتباهی بیاد تو حساب باشگاه یا هر وقت سازمان لیگ پررو بازی در آورد برنامه لیگ رو طبق خواسته اش نچید افسارش رو هر جور خواست بکشه البته برای انجام این کار یه حمایت قوی از بالادستی ها هم لازم بود ، حالا اما میشه پی برد اینجوریه که صدری بجای همصدایی با دیگر باشگاهها برای دفاع از حق تبلیغات محیطی بازیهاشون به صورتی نامحسوس از سازمان لیگ دفاع کرده و در مقابل استقلال قرار گرفته و ادعا می کنه نباید باشگاهی این حق رو بنام خودش بزنه آخه از قدیم گفتن طبیب به مزاج خودش طبابت می کنه.
    • آنالیزور DE ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      جالبتر اینه که پنج سال با شامورتی بازی فدراسیون و سازمان لیگ و وزیر و ووووو .... لنگ رو بخاطر عقده گشایی قهرمان کردن و کل ایران حرف از حکومتی بودن لنگ میزنن ، اونوقت هواداراش قیافه حق بجانب میگیرن و حرف از ناپاکی بقیه میزنن !
    • نادی الکیسه حکومتی AT ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      آهای آنالیزور هوچی کیسه کش! یواشتر پیاده شو با هم بریم! هول ورت نداره! منظور صالحی باند بازی های به نفع کیسه هست! چرا بدون دلیل و مدرک هوچی گری میکنی و ناجوانمردانه اتهام می زنی شدت سوزش قهرمانی های پرسپولیس خیلی زیاد بوده که هذیان می بافی!! نمونه بارز آن هم دومی کیسه در دو فصل پیش بود که کیسه با کمک داوران به جای پنجم؛ دوم شد! و بعد هم که در مرحله گروهی بازی های آسیایی توسط پاختاکور حذف شد! همان سال هم پرسپولیس علیرغم از دست دادن امتیاز توسط اشتباه!!! داوران؛ هم قهرمان شد! کیسه که به کمک داوران به مرحله گروهی آسیا رسیده بود! به حق توسط پاختاکور حدف شد! و همان پاختاکور را پرسپولیس برد و بعد هم دوباره به فینال آسیا رسید! نتایج آسیایی نشان می دهد که کدام تیم از داوری سود برده است!
    • سر تا پای ورزش را غسل دهید IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      ۵ فصل قهرمانی مداوم و مسلسل وار اهدای جام بدون بازی و تعیین تیم برنده سه روز فبل از بازی و .............. ۵ ساله که این حرفها گفته میشه مگر داورانی مثل زاهدی فر و اکبریان از استقلالی ها عذرخواهی نکردند ؟ راستی بابا مسعود و روسای ایشان و دست نشاندگان ایشان به چه کاری مشغولند ؟!
    • حامی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      جالبه با این حد افشاگری بازم یه عده قرمز و آبی و زرد وسبز میکنن. واقعا چه فرقی داره چه رنگی منتفع شده مهم اینکه این کار انجام شده و مطمئنن برای همه تیما هم بوده البته نه تیمی مثل پیکان و نفت و آبادان و غیره. من به عنوان یه هوادار پرسپولیس معتقدم اگر این اتفاق برای تیم من اتفاق افتاده باشه فقط باید مثل یووه بره دسته دو البته اگر فقط برای یه تیم اتفاق افتاده باشه و ثابت بشه. اینکه از تیما اسم نمیبرن واقعا جای سوال داره
    • امیر علی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      همین هفته گذشته فایل صوتی تبانی بعضی از داوران از جمله.. رو شد خیلی بهتر میشد جناب افشاریان استعفاء میدادن چقدر جای عادل فردوسی پور و برنامه نود خالیه
    • در جواب آقا رضا خواب آلود IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      روی صحبتم با آقای رضاست برادر بچه سال من وقتی آدم خودش رو به نادانی بزنه میشه امثال شما هواداران تیم استقلال که جز بازنده بودن و سرافکندگی چیز دیگری به ارمغان نیاورده دو بازی اولیه لیگ برای تیم کیسه یک پنالتی ناحق بازی با هوادار و یک اخراج و پنالتی صد در صد به نفع ذوب آهن که گم شد این فصل هم شاهد خواهیم بود شما واسه سهمیه گرفتن داستان دارید وقتی امیر قلعه نویی اعتراف کنه دیگه وضعیت مشخص
    • کیسه حکومتی IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      بار کج کیسه هیچ موقع به منزل نمیرسه امسال جام حذفی کیسه با پنالتی ها اهدایی حق گل گهر خورد خدا چنان تو کاسه کیسه زد فینال مقابل فولاد قهرمان نشدند پارسال جام حذفی دیاباته روی مصلح خطا می کنه داور پنالتی به نفع کیسه می گیره فینال کیسه مقابل تراکتور قهرمان نشد کیسه ۹ سال رنگ جام ندیده دلیل اون این تیم حق تیم ها خورده امسال کیسه رنگ جام نخواهد دید چون بارکج به منزل نمیرسه
    • ا IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      رضا کیسه صفت اگه ازپورحیدری،حجازی یا حتی فکری اسم میبردی شاید میشدتأمل کرداما دست گذاشتی روی اسم پدرمافیای ایران که باعث خنده وتمسخر بشه
    • لنگ مافیائی IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      آن ۲تا گل آفساید که به نفع لنگ پوشان گرفتند مقابل فولاد کاملا واضح بود ترابیان به سود لنگ مافیائی سوت میزد
    • اکبریان IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      اکبریان پنالتی صددرصد برای استقلال مقابل لنگ پوشان نگرفتند دقیقه ۳پنالتی روی آقای قایدی که توسط امیری صورت گرفت همین داور به ناحق دربازی استقلال و نفت آبادان گل سالم اس را مردود کردظلم کرد، یکسال بعد که عذاب وجدان داشت معذرت خواهی کرد ولی نوشدارو بود بعد از مرگ سهراب
    • ق ر IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      در لیگ بیستم سپاهان و استقلال بیشتر از داوری سود بردن آمارش موجود است و ذوب‌آهن فدای سپاهان شد و بیشترین ضرر از داوری کرد
  • افشین دست کج IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    به قول ناصر خان حجازی کجای مملکت ما پاکه که فوتبالش پاک باشه....
    • پرسپولیس کمک کارگزار سازمان لیگ IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      کافیه یه نیم نگاهی به رفتارهای فدراسیون و سازمان لیگ و پرسپولیس در مورد کارگزاری که استقلال معرفی کرد و سردار آجرلو خفتشون رو گرفت بیاندازید تا ببینید پشت پرده چه خبرهایی که نبوده چه بخور بخورهایی که نداشتند واقعا از دولت محترم و خصوصا شخص آقای حمید سجادی که همه قبولش دارند میخواهیم که بدون ترحم و ترس با شجاعت تمام جلوی این باندها بایستند و متلاشی شان کنند از تهدیدهای مدیران و سرمربیان و سرپرستانی که پشت هواداران سنگر گرفته اند نهراسند و با قاطعیت تمام با فساد مقابله کنند مطمئنا میلیونها هوادار فوتبال پاک از سراسر ایران پشت شان خواهند بود
    • پرسپولیس کمک کارگزار سازمان لیگ IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      کافیه یه نیم نگاهی به رفتارهای فدراسیون و سازمان لیگ و پرسپولیس در مورد کارگزاری که استقلال معرفی کرد و سردار آجرلو خفتشون رو گرفت بیاندازید تا ببینید پشت پرده چه خبرهایی که نبوده چه بخور بخورهایی که نداشتند واقعا از دولت محترم و خصوصا شخص آقای حمید سجادی که همه قبولش دارند میخواهیم که بدون ترحم و ترس با شجاعت تمام جلوی این باندها بایستند و متلاشی شان کنند از تهدیدهای مدیران و سرمربیان و سرپرستانی که پشت هواداران سنگر گرفته اند نهراسند و با قاطعیت تمام با فساد مقابله کنند مطمئنا میلیونها هوادار فوتبال پاک از سراسر ایران پشت شان خواهند بود
  • محمدرضا حبیبی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    درود به شرفش
  • یاغی سیاه IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    سکه های لای گزم بگو
    • ... IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      پنالتی دقیق ۱۱۶ که مهدی کیانی فرستاد تو آسمون چند میارزید؟
  • **** IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    وزیر گلات قهرمان پوشالی ستاره تقلبی داور100 میلیاردی همه ادرس ها به کجا ختم میشه
    • جنجال IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      به ۱۲ امتیازی که به گفته همه کارشناسان توکیسه شما ریخته شد
    • راز IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      فکر کنم پنالتیهای صد میلیاردی همون پنالتیهایی بود که به کیسه دادن که سهمیه بگیره. خدایی مجیدی خوب پولی برای کیسه خرج میکنه. باید هم سرمربی کیسه باشه
    • وحید کاظمی اسطوره کیسه IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      وزیر سهمیه پوشالی و فینال حذفی پوشالی هدیه فینال حذفی هر سال به کیسه با هدیه پنالتی ها به کیسه مثل امسال گل گهر پارسال با سپاهان دیاباته روی مصلح خطا می کنه داور پنالتی به نفع کیسه می گیره
    • امیرعلی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      یه سوال ساده کدوم تیم در چند سال اخیر تونسته تا مراحل پایانی باشگاهی آسیا بره و کدوم تیم همون مراحل اولیه حذف شده؟ خیلی راحت میشه فهمید کدوم تیم حقش نبوده بره آسیا، ولی با پنالتی میلیاردی بزور رفته سهمیه آسیا گرفته و اونجا لوله شده . حالا یه عده میان جواب میدم خب پرسپولیس تقویت شده و کیسه نشده ! همین جواب هم نشون میده کیسه ضعیف بوده و با پنالتی میلیاردی رفته آسیا
  • احمدزاده IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    سالهاس دارن برای استقلال به همین ترتیب سهمیه آسیا میگیرن مخصوصاً دو فصل اخیر که تابلو بود ولی صدای هیچ‌کس درنمیاد ، اما کافیه یه سوت اوت براشون اشتباه زده بشه زمین و زمان رو بهم میدوزن و همه رو متهم میکنن این وسط تیمهای شهرستانی قربانی زیاده خواهی تیم های پایتخت میشن
    • لنگ نجس IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      لیگی که سهمیش به ناحق بدست بیاد لابد قهرمانیش پاکه :))) چقدر خنده دارین شما... صفر تا صد حرفاتون تناقض داره
    • احمدزاده IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      اولا که سهمیه و جام برای تیمهای پایتخت ، سقوط سهم تیمهای شهرستانی؟ ماذا فاذا جناب؟ البته اگه خیلی جواب دوس داری بهت میگم سهمیه رو با یکی دو بازی جلوی تیمهای شهرستانی میشه درآورد، ولی پنج تا عنوان قهرمانی پی درپی رو با چند بازی باید درآورد؟!!....تنااااقض، شما فصل قبل با خوردن حق گل گهر و شکوندن دل هوادارای سیرجان رفتین فینال حذفی ولی خدایی هم اون بالاس هیچ وقت یادت نره، فصل قبلترش براحتی باعث سقوط تیم دیگه ای به دسته پایین‌تر شدین، نگو که اینا نیست
    • نیکویی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      بازیهای لیگ چه ربطی به حذفی داره؟!! تعداد بازیهای لیگ خیلی زیاده و طبیعتاً نمیشه همشو درآورد ولی درآوردن بازیهای جام حذفی خیلی راحته همون اتفاقی که بقول دوستمون برای گل گهر افتاد و اینقدر تابلو بود که داد قلعه نوعی که از خودتون هست هم درآورد!
    • Iman IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      دوست عزیزی که میگی استقلال جام حذفی گهر را برد با اشتباه و درآوردن نتیجه بازی توسط داور ، استقلال را دوبار داخل فینال بخاطر این که قهرمانی نبینه هوادارانش حذف کردن و قهرمان نشد ، چرا؟چون تا استقلال میرفت فینال یه عده هوچی‌گری که توسط مدیر عاملشون برای آرامش در آخر لیگ ممنوع المصالحه بودن میومدن و میگفتن که میخوان یه تیمی را قهرمان کنن رو اونا سیاه شد که بزرگتر و نماینده شماها هستند ، حالا شما ۶ سال هست که توسط وزیر دارید قهرمان لیگ و سوپر جام و حذفی میشید داورا پاک هستن و همه چی پاک بوده برا رفتن به پله اف آسیا یه تیمی مثل تیم رویایی شفر و استراماچونی را داور بازی هاشو با کمک وزارت و کمیته های لنگی در میارن ، عجب !قلعه نوعی برای پنالتی که داخل آزادی مقابل شما نگرفتن ناراحت بود که باعث شد حتی از رده ۴ به رده ۵ سقوط کنه ، نه بخاطر پنالتی که کاملا مشخص بود و خود بازیکن هم تایید کرد ، عالم و آدم میگن تیم پیروزی تیم حکومتی هست ، فاسد هست ، اونا میارن فسادشون را به استقلال میچسبونن، اون بازیکنی که الان داخل هیات مدیره تیم سابقش هست و درچیدن داور هم دست داره با وزیر هم که جناب سرباز فراری هست
  • غوریا IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    مدیونید اگه فک کنید منظورش پنالتی از دست رفته تو فولاد شهرم بوده....
  • پنالتیقلال DE ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    باید دید پنالتی هفته اول استقلال چند میلیارد هزینه برای استقلال داشته ...
  • لنگ‌حقیر IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    اظهر من الشمس. ۵ساله که خود لنگیام میدونن بابامسعودشون براشون جام اسنپی فرستاده. ولی مثل کبک سرشونو کردن زیر برف‌. خو گرفتن به جام تقدیمی وزیر. اگه وی ای آر نبود الآن لنگیا یه جام آسیایی داشتن، دیگه خدا رو ه بنده نبودن، حالا هی بیا بهشون بگو دست خدای شیری باید پنالتی میشد. تو لیگ ایران وی ای آر و شرف وجود داشت، لنگیا هرسال باید برای بقا میجنگیدند
    • نادی الکیسه ال حکومتی و سوگلی وزارت AT ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      آهای کیسه کش حقیر؛ می دونی حقیر کیه؟ حقیر اونیه که از روی حسادت و عقده و ضعف درونی و یا همان حقارت! موفقیت های دیگران را نبیند و سعی در بی ارزش کردن آنها داشته باشد! ولی تو اگر راست میگی به جای تهمت زدن های حقیرانه و ناچیز! فقط یک دلیل محکمه پسند و مستند برای ادعاهای شرم آور و دروغین ات بیاور! البته اگر شهامت داری!! آنوقت من رسما و علنا ازت سپاسگذاری خواهم کرد! ولی هرگز موفق نخواهی شد! چون دروغ میگی و هوچی گری میکنی! در ضمن اظهارات صالحی در مورد کیسه است نه پرسپولیس حالا خواهی دید! دو فصل پیش کیسه با کمک داوران به جای پنجم؛ دوم شد و رفت آسیا و با آبروریزی از پاختاکور شکست خورد و برگشت! پرسپولیس همان پاختاکور را برد و بعد هم رفت فینال واقعی آسیا! از نتایج شرمسارانه کیسه در آسیا در طی این پنج سال قهرمانی پرسپولیس؛ مشخصه که کدام تیم از داوری سود برده است؛ کیسه کش متوهم و هوچی
    • ... IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      خسته نشدین از این همه چرت و پرت گفتن. بابا مسعود کفته بود چارده امتیاز کمتر بیارید؟ پرسپولیس از الهلال باخت بلبل زبون شدین اگه هر تیم دیگه ریاض بود چکار میکرد؟ رفتیم برای ششمی شما هم بچسب داداش حمید نری دسته سه.
    • علی احمدی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      اگه وی ای ار بود ثابت میشد کیسه چطور رفته چهارجانبه واونجام با گل یه پرسپولیسی جام!!!!!رو گرفت ،
  • استقلال بزرگ IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    چقدر سر استقلال رو بریدن
    • نادی الکیسه حکومتی AT ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      آهای کیس کش متوهم! منظور صالحی داوری هایی است که به نغع کیسه بوده است! چقدر شماها متوهم و خیال پردازید!! حالا خواهید دید! همین فصل یک پنالتی اشتباه واضح به ضرر پرسپولیس گرفته شد و یک پنالتی صد در صد اشتباه به نفع کیسه! خدایا چقدر این کیسه کشا متوهم و هوچی اند
    • جبارسینک IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      مگه اس تق لال سرهم داره که ببرند
  • مسعود سلطانیفر IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    بدبخت شدم کی حوصله زندان و در به دری داره :( فرزندم پیروزی رو به شما میسپارم مبادا آب تو دلش تکون بخوره!!
    • متخصص چهارجانبه IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      چقدر ما پرسپولیسی ها خوشحالیم از اینکه شما عصبی هستید خخخخخخخخ
  • شمسعلی DE ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    داوری که با مردود اعلام کردن گل محمد نوری در بازی با کیسه و گرفتن تلویزیون ال سی دی و ۱۶ میلیون پول نقد از حاج فتل و ساعت رولکس به داور عراقی بازی استقلال و نوف باخور که داریوش مصطفوی به آن اعتراف کرد معلومه که داوریها همه در جهت کیسه کشا بوده و حرفی که قلعه نوعی پارسال گفت دقیقا منظورش تیم کثیف کیسه بود لطفا کیسه کشا خودزنی نکنند
    • کیسه هوچی و متوهم AT ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      دقیقا اظهارات صالحی در مورد فساد کیسه است! و چون این کیسه کشا از بس متوهم و هوچی اند و از بس دروغ گفته اند امر به خودشان هم مشتبه شده که فاسد نیستند! در حالی که فاسد ترین تیم ایران با اختلاف کیسه است! در مورد همین داوری که اشاره کردید؛ در هر کشور دیگری رخ میداد تیم خاطی در این جا کیسه قطعا به دسته های پایینتر می فرستادنش و جریمه بسیار سنگینی هم برایش در نظر می گرفتند! داور خودش هم اعتراف کرده است! ولی هیچ برخوردی با خاطی اصلی یعنی تیم کیسه نشد به همین هم دلیل هوادران نادان این تیم تا به این حد وقیح و پررو شدند! دقیقا منظور صالحی هم همین موارد است!
  • رضا IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    یادم میاد افشاریان اومده بود شهر ما به همه علنا می گفت امسال باید سپاهان قهرمان بشه و شد
  • مهدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    پنالتی هایی که تو دربی ها برای الاستقلال گرفتن و پنالتی هایی که پشت سر هم برای الاستقلال گرفتن که بتونه بیاد بالا رو کسی یادش نمیره.
  • فوادی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    لعنت به دروغبافان و دروغگویان،،ودرود به شرف با انصافان حقیقت جو،
  • محمدطاها IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    چیز عجیبی نیست..فساد تو کل ایران هست چه تو ورزش چه سیاست یه امر بدیهی و مشخص است یعنی همه چیزمان به همه چیزمان میاد:/ گلات هم یعنی تو این وضعیت پر از فساد بدست اومد بنظرتون؟!
  • مهسا IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    دوستان استقلالی میدونین که منظورش پنالتی های حذفی کیسه با گل گهره لطفا درباره قلعه نویی خودزنی نکنین خخخخخ تا بدبخت اعتراض کرد محرومش کردن و معلوم نیس چجوری تهدید شد که معذرت خواهی کرد پس دیگه ببندین
  • وطني IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    پنج سال تمام با دستور وزير داوران به نفع پرسپولبس سوت زدن سه فصل پيش چهار گل سالم استقلال را مردود اعلام کردند ،درهمين فصل گذشته دربازي بازي پرسپوليس و گلکهر پنالتي را اومدن بيرون گرفتن و عبدي دربازي با مس رفسنجان با دست کنترل کرد و گل اين شش امتياز باعث شد پرسپوليس از سپاهان پيشي بگيره و قهرمان شه....به اميد خدا حقيقت روشن ميشه و مانند يوونتوس پرسپوليس به پايينﺋترين رده ليگ سقوط بدن البته اگه عدالت واراده اي باشه
  • امین LT ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    حرف درست رو چند سال پیش علی دایی گفت داور بسمت سپاهان قش کرده بود .بعدشم که گندش دراومد اقای افشاریان پول گرفته بودن .حالا منظورم فقط سپاهان نیست
  • بابا مسعودم IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    سلام من تو این پنج سال برا لنگ پنج جام آوردم و یک ستاره تقلبی یک عدد خل ممدی کلی پنالتی و عیسی عال گونا ی عدد کالدرون
  • میلاد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    کیسع کشا برید حرفاشو باز چک کنید راجب پنالتی ک گف برای پرسپولیس گرفتم رو ترابی هم خودش گف درست بوده هم همه ای کارشناسا ولی اون دوتا پنالتی ک واسه کیسه گرفته بود دیدین خودش خندید
  • بهروز جعفری IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    یه داوری بود اومد معذرت خواهی کرد اسمش یادم نیست عذاب وجدان گرفته بود به ضرر تیم استقلال
  • Hhh IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    Mish footballازرشته های ورزشی حذف شود
  • حمید IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    وبه همین خاطر هست که در ورود کمک داور ویدیوئی تعلل میکنن
  • حسین IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    حق الناس از همه بدتره
  • تاج IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    اون دانشمندی که گفته استقلال رشوه داده به داور که در مقابل هوادار براش پنالتی بگیرن واقعا کجای دنیا و خردمندی قرار داره که نمی دونه اگه داور پول گرفته که در برابر هوادار برا استقلال بزرگ پنالتی بگیره، چرا وقتی پنالتی گل شد تکرارش کرد؟ دانشمند اول فکر کن بعد حرف بزن
  • شاهین IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    جالبه اینجاها که میشه همه موافقن که فساد وتبانب هست اما وقتی میگن فهرمانیهای مافیایی وجعللی لنگیها میگن نه...همه چی ارومه ماجقدر خوشبختیم فصاد چیه؟؟؟بابا فیلد و...برای رسیدن به یه هدفه اونم قهمرنی ناجوانمردانه هست...که معلومه همه راهها به رم ختم میشه....خنده داره استقللال وسپاهان وتراکتورو....فاسدن ورشوه بده اوتوقت یکی دیگه قهرمان میشه....عاقلان دانند...
  • ناشناس IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    متاسفم برای مملکتی که همه تیم ها و هواداراشون رو فدای تیم حکومتی پرسپولیس کردند.
  • فیصل IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    کاملا با حرفای این داور موافقم برا داوری باید به یه جایی وصل باشی، باید هدایای آن چنانی بدی، باید به نماینده ی شهر و خیلی از مسئولین کله گنده وصل باشی، باید به ناظرین و کارشناسان برنامه های داوری بیشترین خدمات رسانی رو انجام بدی و... البته این وسط اگه این داوران پیشینه و جد داوری داشته باشن که کلی جلوتر خواهند بود در ارتباط با دلالان هم کاملا درست گفته و داوران فاسد رو حتما خواهند خرید یه نمونه: ببینید داماد آقای افشاریان(روح اله شریفی) قبل از اومدنش کلا چند تا سوت برا لیگ برتر زده بود و موقعی که افشاریان به فدراسیون اومده چند تا سوت زده
  • mehdi IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    هرسال داورا ب سود کیسه و شله زرد سوت میزنن اینکه نیازی ب این حرفا نداره هر سال کارشناسا فقط میگن داوری ب سود این دو تا تیم بوده و هست و هیچ تغیری هم نخواهد کرد حقیقت ک همیشه پشت ابر نمیمونه مثل داوری ک گل محمد نوری رو الکی آفساید گرفت و بعدش اعتراف کرد شک نکنید ک ی داور دیگ هم پیدا میشه ک این ظلم رو آشکار کنه
  • محمد IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    ۱_ ای کاش یه روزی برسه ما ایرانی ها به این فهم و درک برسیم که حرفای اینچنینی رو باید با سند و مدرک گفت.و نیز با سند و مدرک شنید. ۲_ ای کاش یه روزی برسه که اصلا ما بفهمیم سند و مدرک یعنی چی و به چی میگن.
  • محسن IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    دقیقابازی ذوب آهن وکیسه پنالتی صددرصدذوب آهن رونگرفت همیشه کیسه ناله میکنه یاهنوزیادمون نرفته پارس جنوبی یک تیم شهرستانی روچطوربخاطرسهمیه گرفتن کیسه فرستادن دسته یک
  • غلام IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    چرا زودتر نگفتی از این فساد الان که خودت کشیدی کنار میخواهی گندکاریها رو افشا کنی اگر شرف داشتی و مرد بودی جلوتر که خودت قضاوت میکردی میگفتی، ادعای ادم خوبا رو در میاری،
  • ابرام سیبیل IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    چیزی که همه میدونند رو گفته ، پنج ساله دارن مهندسی شده به لنگیا جام میدن مخصوصاً در فصل گذشته که سر همه تیم ها رو بریدن تا لنگیا جام بگیرن در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته که بدون بازی برا ی تیمی با اسنپ تاکسی جام بفرسن
    • متخصص چهارجانبه IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      هیچ جای دنیا هم سابقه نداشته بخاطر ترس از بازی متواری بشن یه کشور دیگه واقعا کار زشتیه نکنید اینکارا
  • امیر IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    بابا جون کیسه کشا این قدر حسود نباشید .ایران قانونش پارتی بازی .اگه پارتی داشتین میتونین قهرمان شید و اگرم نداشتین برین کیستونو بکشید وسلام
  • مسعود IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    سال اولی که برانکو اومد داورا 6 امتیاز از پرسپولیس خوردن همون سال با تفاصل گل دوم شدیم حتی زرگر و فغانی محروم شدن.هرسال تو نود و همین برنامه مبثاقی آمار نشون داده که بیشترین اشتباه برا پرسپولیس بوده و بیشترین پنالتی هارو برا استقلال گرفتن.قضیه گل محمد نوری تو دربی که الکی کمک داور آفساید گرفت بعدشم خودش اعتراف کرد و بعد مشخص شد مرتضی کریمی 70میلیون و یه ال سی دی رشوه گرفته .قضیه محسن قهرمانی و پنالتی اخراج دقیقه 5 تو اصفهان ووووو.بیایید واقع بین باشیم تو آسیا هم داوری به نفع پرسوپولیس بود؟با 13تا بازیکن رفتیم فینال دیگه خجالت بکشید هر سال کلی خرج استقلال میشه آخرم بهونه میارن
  • واقع بین IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    مهندسی کردن داوری باید نتیجه اش پیدا باشه که هست پنج ساله کدوم تیم را قهرمان کردند واقعا چقدر پرو هستند بعضی ها از رو هم نمیرند
  • سید IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    مشخصه که چه کسانی پول برای پنالتی ها کنار گذاشتند !!!! یه روزی همه چیز مشخص می شود هر کاری بکنند باز پرسپولیس قهرمان.....
  • ایران IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    بیچاره استقلال حیوونکی
  • سید IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    مقایسه پرسپولیس و استقلا ل در این روزها : پرسپولیس مدیر عامل ندارد برای رقیب انتخاب کردند پرسپولیس کارگزار ندارد برای رقیب انتخاب شد پرسپولیس اجازه بازیکن خارجی ندارد رقیب دو برابر بدهکار هست و کسر امتیاز آمد...مربی و بازیکن گرفت پرسپولیس تبلیغات محیطی ندارد تیم رقیب دارد پرسپولیس پنجره به خاطر کالدرون بسته رقیب بدهکاری هاش ( ملیچ...پادوانی...دیاباته..استراماچونی و چند تا داخلی .... پنجره اش باز و هر کاری می کند و.... و.... با این روش که شروع لیگ شده هیچ جا نمی رسد باز هم پرسپولیس قهرمان هست امسال قهرمانی اش از آسیا بهتره چون عدد شش ۶ 6 هست همون ؛ د ب ل ه ت ر ی ک
    • لنگ سوز IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      کاملا مشخصه ام الفساد فوتبال ایران تیم حکومتی که تمام قهرمانی هاش مهندسی پر از زدو بند های دلالاش بود، و همه تیم ها رو قربانی اون کردن، ذهن تون متوجه نشده یعنی .....!!!!
  • محمدحسین IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    عبجیبه واقعا برام . ۱۰۰ میلیارد !! هی کجای ایران سالمه دیگه. این پول ها از جیب مردم فقیر و بی بضاعت میاد.
  • ماکان IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    حالا مشخص شد که تیم لنگ اینقد قد قد میکنن و پز ۵ قهرمانی خودشونو به رخ لیگ میکشن که نتیجه هم مافیا بازیها برای اوناست و سر خیلی از تیمها رو راحت بریدن و ۵ قهرمانی کثیف و به دور از جوانمردی بدست آوردن .حالا دم از قهرمانی پاک میزنن.و تیمهای دیگر رو به حق کشی متهم میکنن.۵ قهرمانی پی در پی خیلی زور داره و حق دیگر تیمها رو خوردن و خود را پاک منزه دانستن نهایت جهل و غرور است که به فضل خدا امسال تیم حکومتی لنگ به جایگاه ما قبل تاریخ خواهد پیوست.به امید آن روز
  • Amirali IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    چقدر در حق استقلال جغا شد چقدر داورها ناسالم ناحق سوت زدن کلا فقظ تو داوری تیم خاص سود برد برای اینکه تابلو هم نشه ۱۰ امتیاز میدادن و یک امتیاز کم میکردن داورا با سوتشون برای تیم خاص
  • اس اس2ستاره IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    حقیقت کتمان نمیشود .ماه برای همیشه پشت ابر نمیماند .الفاظ مهندسی لیگ .پنالتی های قیقه 80به بعد.تیم خاص.حمایت وزیر وهمه وهمه اینها بی دلیل نبوده وواقعیت داشته است امیر قلعه نوعی وقتی حرف از مهندسی نتایج میزد شدیدا اورا تنبیه میکردند برهمگان مشخص وواضح است توی این 5سال نتایج را داوران رقم میزدند قهرمانیها قبل از شروع فصل وبیرون از زمین مشخص شده بود لیگ هجدهم استقلال کبیر تا استانه قهرمانی پیش رفت ولی دوتا گل سالم وواضحش را مردود کردند تا با همون 4امتیاز اختلاف قهرمانی را به لنگ هدیه بدهند این قدر در حق تیمها ظلم شد تا مثلا فلان تیم که یک دهه جام نگرفته بود وبالاترین مقامش چهارمی بود به یکباره جامها را بگیرد یا بهتر بگوییم بهش بدهند .عدالت ایجاب میکند تا جامها رابه صاحبان اصلیش بازگردانند وهمچون داورانی را مادام العمر محروم کنند اما دریغ از عدالت .....
  • ابرام US ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    این مصاحبه و افشاگری های سراسر مبهم که با زبان الکن و بریده بریده مثلا افشاکننده که خود قوز بالاقوز است. این شخص افشاکننده بجز اینکه از فساد نا لیده است کدام حرف درست و حسابی و روشنگرانه زده است ؟ مغلق گویی و ۱۰۰ میلیاردی و ۴۰ میلیاردی که افشا گری نشد ! دو کلمه باید بگوید که مثلا فلان کس از من خواست که بنفع فلان تیم قضاوت کنم و در عوض این مقدار دریافت کنم و یا از امتیازی بهره مند شوم .این همه صغری کبری چیدن لازم نیست . باید رفت دنبال آدم به واقع صالح ٬ نه اینکه یه فردی گفت من آدم صالحی هستم و حرف ها یم هم همه در جهت صلح است و صالحانه و ما هم دربست هر آنچه او گفت را مصلحانه پنداشته و با ور کنیم که شخص صا لحی است .
  • بهزاد DE ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    حالا این گوی و این میدان شاهد هم که از غیب رسید و پته دزدان را روی آب ریخت حالا یک دادستان شجاع می‌خواهد که غیرت کنه و خلافکاران را از دم تیغ بگذراند البته بعید است!
  • Isa IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    استقلال دردوفصل اخیراندازه کل تیم هاپنالتی زده اونم دوتادوتااونایی که خبردارن ولاپوشانی میکنن ازهمه پدرسوخته ترن
    • ضد لنگی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      بنظرم برید خوشحال باشید که با این پنالتی ها تو قهرمان شدیم وگرنه باید سقوط میکردین لیگ یک
    • Ben IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      بله چقدر هم پنالتی به نفع لنگ گرفته و چقدر هم نگرفته مثل همون دربی رو قائدی انجام دادن بابا مسعود رفته زبون پیروانی گل محمدی کوتاه شده مثل قبل قدقد نمیکنن
  • محمد IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    بابا مسعود چقدر واسه لنگ هزینه کرده؟
    • متخصص چهارجانبه IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      به به کیسه کش عزیز کی از غار اومدی بیرون؟ خخخخخ
  • واعظ آشتیانی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    یه نفر پیشنهاد داد ۵۰میلیون بدیم به روشن ایر ماتوف که داور بازی بود تا بازی را برای ما دربیاره ، گفت ما تجربه داریم و همیشه این کار را می کنیم . پیدا کنید پرتقال فروش را
  • لنگی سوز IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    نمیدونم چرا باصحبت های ایشون وزیر یادبابا مسعود و وزیر ارتباطات میوفتم وجام های اسنپی پرسپولیس یاپیروزی یالنگ میوفتم یاداون لحظه که سیدجلال باوقاهت تمام عربده میکشید تست دوپینگ نده بابامسعودکجایی تیم محبوبت داره رسوا میشه
  • نورالله IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    استقلال سالهاست داره تاوان همین باند بازیها تو داوری رومیده.آقایان یک بار همه داوری های انجام شده برای تیم ها روبررسی کنن ببینن کدام تیم سود برده کدام تیم ضرر زیاد الان که به اینجا رسیده.باید تحقیق ومبارزه شود
  • متخصص چهارجانبه IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    یاد اعتراف داور دربی افتادم که گل سالم پرسپولیسو قبول نکرد یه مدت بعد گفت کیسه کشا بهم ال سی دادن با ۱۳ میلیون نقد، یا بی دلیل نبود هوادارای خوب نفت آبادان بنر زدن که کیسه آبادان را حذف نکردم فغانی آبادان را حذف کرد ، یا باز یادی کنیم از اعتراف های تکان دهنده قلعه نویی که گفت از همون دقیقه ۲ فهمیدم این بازی چه خبره یا اونجا که به کیسه کشا چه چیزایی که نمی‌گفت پس الان مشخص شد تیم کیسه چجوری تا همین کمک نائب قهرمانی اومده بالا البته از الآنم همینه اولویت اول پنالتی، اولویت دوم گل های به ظاهر آفساید حریفان به کیسه، اولویت سوم عدم اخراج بازیکن کیسه تو هر شرایطی، اولویت چهارم اخراج و کارت دادن به بازیکن تیم مقابل کیسه پس خواهشاً همه به مهندسی کیسه کشا ایمان بیارید
  • متخصص چهارجانبه IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    بی دلیل نبود برا دربی این همه زور زدن که فغانی برسه
  • مافیای لنگ IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    مجلس و نهادهای امنیتی باید سریع به این موضوع ورود و متخلفان رو به قوه قضائیه معرفی کنن
  • متخصص چهارجانبه IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    از موقعی که این خبر و مصاحبه پخش شده کیسه کشا به طرز عجیبی رو این موضوع حساس شدن، ای شیطونا
  • بابک IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    یه یادی هم بکنیم از مهندسی فوتبال که حداقل دو قهرمانی را از تراکتور گرفت.حالا می فهمید وقتی می گیم این جامهای مهندسی شده ارزشی نداره یعنی چه
    • شهرام ستاری NL ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      دقیقا.لعنت بهشون که ما رو فریب دادن.حتی در بازی آخر آنتن های موبایل ها هم قطع شد.الکی گفتن تیم مقابل قهرمانی تراکتور مساویه.تراکتور هم مساوی میشد قهرمان بود.دیگه به آب و آتش نزد.بعد جشن قهرمانی گفتن اونا بازی رو بردن.همه جای این مملکت نیرنگ و فریبه
  • بادکنکه قرمز AU ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    امیدوارم همونطور که به جرایمه ب ز و هدایتی رسیدگی شد، سلطانی فر و جهرمی هم دادگاهی باشند.
  • سبزم IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    عجب ! چرا هیچ سازمان و ارگانی باشگاهی فداراسیونی نماینده ای هیچ کس و هیچ کس بعد افشاگری چیزی حرفی نمی گه. میدونی چرا چون بخور بخوره .چرا ؟ چون سرتاپا کل فدراسیون کثیفه چون سیاست توش دخیلِ.
  • سبزم IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    اقا مشخصه .هر تیمی بیشتر سود برده از داوری .15
  • ali IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    این بیشتر به تیم لنگ میخوره که پنچ قهرمانی الکی و زوری بهش دادن شک نکنید گندکاری لنگ بالا میاد یکی مثل این اغا میاد همه چی رو میگه همه دنیا از بچه ای یکماه میدونه تا کسی که لب گوره میدونه لنگ با تبانی قهرمان شده
  • بهرام IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    فصل قبل وقطی گل سالم استقلال رو آفساید گرفت و مجیدی به داور میگفت بیا فیلم گوشی رو نگاه کن یادتون هس با همون آفساید اشتباه استقلال از قهرمانی دور شد
  • ورزش +فساد=....... IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    با همین اوضاع بعضی تیم ها شاخ شدن.....
  • هموطن ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    اخه لنگی توکه کیسه کشی تنها شغلت هست اگه میخوای تغییر شغل بدی باید اول کار در حنام را رهاکنی شغلی غیر از لنگی وکیسه کشی پیدا کنی بعد تازه از پنالتی هایی که بابا مسعودت برات کرفت و قهرمان شدی خرف بزن چزا با الهلال که بابات نبود سوراخ سوراخ شدی
    • سید ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      متخصصین آسیا سی ساله که در آسیا حرفی ندارند تازه اگر این چند سال اومدید به آسیا از لطف دوتا فینال پرسپولیس و دوتا یک چهارم نهایی ...کا سهمیه گرفتند. باید این حرف ها را بزنید ده سال جام خبری نبود ..انگار خودشون الهلال شش هایی کردند ! امسال هم باید فقط تلاش کنید سهمیه بگیرید
    • بی نام ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      اقای سید باشه ما متخصص نیستیم و شما فوق تخصص آسیا ، ولی بدون استقلال که تو اسیا استارت میزنه ، واس سومین ستاره میجنگه ولی شما .... اینم بدون تیم های ایرانی سه بار موفق شدن تو آسیا قهرمان شن ، اولی استقلال دومی استقلال و سومی هم پاس ،،.، شما این موقع ها کجا بودید ؟؟؟؟ اگر سال پیش رفتید فینال واس انصراف الهلال بوده همین اون موقع هم که تو آزادی بود و..،،، دمتون هم گرم خوب انتقام گرفتید از الهلال ......جناب های فوق تخصص
  • سید ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    امسال هر طور شده میخوان پرسپولیس برزمین بزنند! اخه مگر این تیم استقلال هست .... دارند به هر ترفندی پیش می روند که شمردنی نیست حتی پول های را کنار گذاشتند برای داوری ها ...... ولی این پرسپولیس دبل هتریک میکنه !! چون ششمین هست !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی