نسل آینده فوتبال ایران را بشناسید/ مهدوی‌کیا رهبر تیمش را انتخاب کرد
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با تغییر نسل فوتبال ایران و روی کار آمدن نفرات جدید در تیم ملی امید، مهدی مهدوی‌کیا نسل جدیدی از ستاره‌های آینده فوتبال ایران را معرفی کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در مسابقات مقدماتی امیدهای آسیا با چهره جدیدی به میدان رفت و با پیروزی ۴ بر صفر گام محکمی برای موفقیت در این گروه و صعود به مرحله بعدی برداشت.

تیم ملی ایران تا پیش از این در سال ۹۸ در انتخابی المپیک و با سرمربیگری حمید استیلی به میدان رفته و نتوانسته بود به طلسم ۴۴ ساله ناکامی در صعود به المپیک خاتمه دهد. با این حال، آن نسل از فوتبالیست‌های ایران در حال حاضر در بهترین تیم های لیگ برتر بازی می‌کنند و برخی هم به عنوان لژیونر در کشورهای منطقه و اروپا شاغل هستند.

تیم ملی در دی ۹۸ با بازیکنانی مانند مهدی قایدی، محمد محبی، الله‌یار صیادمنش، امید نورافکن، امیرحسین حسین‌زاده، عارف آغاسی، علی شجاعی، جعفر سلمانی، رضا شکاری، رضا دهقانی، متین کریم‌زاده و ... در گروه خود با حضور کره‌جنوبی، ازبکستان و چین سوم شد و از این مرحله بالاتر نرفت.

با توجه به محدودیت حضور در این رده‌سنی، مهدی مهدوی کیا برای شکستن طلسم المپیک و جلوگیری از رسیدن نوار ناکامی‌های ایران به نیم قرن، نسل جدیدی از فوتبالیست‌های نوجوان ایرانی را انتخاب کرده است.

تیم او روز دوشنبه سوم آبان اولین دیدارش را در مرحله مقدماتی برگزار کرد و ۱۵ بازیکن به عنوان نفرات اصلی و ذخیره در ترکیب تیم ملی حضور داشتند. برخی از این نفرات به علت شرایط سنی خود نمی‌توانند در صورت صعود به المپیک در مسابقات حاضر شوند اما به جهت اهمیت نتایج تیم ملی، مهدوی‌کیا بازیکنان ۲۱ ساله را هم به تیم ملی دعوت کرده تا با حضور این فوتبالیست‌ها تیم ملی نتایج قابل قبولی را کسب کند.

سرمربی جوان تیم ملی امید اعتقاد دارد حتی ناکامی تیمش در مرحله مقدماتی هم فاجعه نخواهد بود چرا که هدف آن‌ها حضور در المپیک و سال ۲۰۲۴ میلادی است.

نکته جالب توجه اینکه با وجود حضور بازیکنان ۲۲ ساله در این تیم، مهدوی‌کیا بازوبند کاپیتانی را به یاسین سلمانی (تنها بازیکنی که در حال حاضر در تیم ملی بزرگسالان هم حضور دارد) واگذار کرده که با ۱۹ سال سن توانایی حضور در المپیک فرانسه را هم دارد. به نظر می‌رسد مهدوی‌کیا انتخاب خود درباره رهبر آینده تیمش را با توجه به کیفیت بالای سلمانی در این سن و سال انجام داده است.

در ادامه با بازیکنان تیم ملی امید به عنوان استعدادهای آینده فوتبال ایران آشنا می‌شوید:

علیرضا رضایی ۲۱ سال – استقلال

احمد رضا جلالی ۲۰ سال – فولاد

سامان فلاح – ۲۰ سال - پیکان

محمد سلطانی‌مهر – ۲۲ سال – ذوب آهن

مهدی هاشم نژاد – ۱۹ سال - ملوان

یاسین سلمانی – ۱۹ سال – سپاهان

میلاد کر – ۱۸ سال – ذوب آهن

محمدامین حزباوی – ۱۸ سال – فولاد

مهدی لموچی – ۲۱ سال - فجرسپاسی

علیرضا باویه – ۱۹ سال - فولاد

آریا برزگر – ۱۹ سال – فجرسپاسی

محمد مهدی محبی – ۲۱ سال - پیکان

سبحان خاقانی – ۲۱ سال – استقلال

امید حامدی‌فر – ۲۱ – صنعت نفت آبادان

فرزان دانا – ۲۲ – فجرسپاسی

حسین نخودکار – ۱۹ سال – گل گهر سیرجان

اسامی سایر بازیکنان تیم ملی که در دیدار برابر نپال فرصت حضور در ترکیب را نداشتند، به این شرح است:

امیرعلی صادقی – ۲۰ سال-  استقلال

امیرحسین نیک پور – ۱۹ سال - گل گهر

محمد حسین زواری – ۲۰ سال - صنعت نفت آبادان

یونس اکبرپور – ۱۹ سال - مس رفسنجان

رضا کاخساز – ۲۲ سال -  مس شهر بابک

محمد خدابنده‌لو – ۲۲ سال - ذوب آهن

سینا عبداللهی – ۲۰ سال - ماشین سازی تبریز

مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا در گروه B، دیروز (سه‌شنبه) در تاجیکستان آغاز شد و تیم ملی ایران با ۴ گل نپال را شکست داد. گل‌های این بازی را مهدی لموچی در دقیقه ۴۶، حسین نخودکار در دقیقه ۷۶ و ۷۷ و یاسین سلمانی در دقیقه ۹۲ به ثمر رساند. همچنین سلمانی در نیمه نخست پنالتی تیم ملی را از دست داد.

همچنین در دیگر بازی این گروه تیم ملی تاجیکستان میزبان، لبنان را با یک گل شکست داد. با این پیروزی تیم ملی ایران با سه امتیاز و تفاضل گل بیشتر نسبت به تاجیکستان صدرنشین است.

دومین بازی تیم ملی فوتبال امید ایران نیز روز پنج‌شنبه ششم آبان برابر لبنان برگزار خواهد شد و در بازی دوم تاجیکستان با نپال رو به رو خواهد شد.

این مسابقات در ۱۱ گروه برگزار می‌شود که ۱۱ تیم صدرنشین به همراه «۴ تیم برتر دوم» به همراه ازبکستان (میزبان) در خرداد ۱۴۰۱ در مسابقات نهایی شرکت خواهند کرد.

برنامه بازی‌های باقی مانده تیم ملی امید به این شرح است:

پنج‌شنبه ۶ آبان

لبنان- ایران/ ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) - استادیوم دوشنبه

یک‌شنبه ۹ آبان

ایران- تاجیکستان/ ساعت ۱۹ به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت تهران) – استادیوم دوشنبه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • لونگی پاره پاره.... IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    جلال حسینی ۴۰ ساله از لونگ رو جا انداختی
  • طغرل IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    چرا از تیم قهرمان شنبه ، بازیکنی نیست؟ آها یادم نبود اینا به جوونا بازی نمیدن.حاضری خورن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی