پروژه‌ای که توسط محمد صلاح کلید خورد/ رد شدن از دیدیه دروگبا!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رکوردگلزنی بازیکنان آفریقایی لیگ برتر انگلیس توسط محمد صلاح شکسته شد و این روند ادامه دارد

در هفته‌های اخیر، دیدیه دروگبا مهاجم سابق چلسی که جزو بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید جایگاه خود را به عنوان یهتبرنی گلزن آفریقایی لیگ برتر انگلیس از دست داد.

ممد صلاح ستاره مصری لیورول با گلزنی مقابل واتفورد در هفته گذشته به رکورد دروگبا رسید و با زدن سه گل به منچستریونایتد در همین هفته بالاتر از مهاجم ساحل عاجی قرار گرفت.

حالا صلاح با ۱۰۷ گل، برترین گلزن آفریقایی در تاریخ لیگ برتر انگلیس به حساب می‌آید. با این وجود رکورد ۱۰۴ گل دیدیه دروگبا در لیگ برتر که سالها دست نخورده باقی مانده بود به نظر می‌رسد که برای چنند بازیکن آفریقایی دیگر هم در دسترس باشد و دروگبا رتبه خود در جایگاه دوم برترین گلزنان لیگ برتر را هم از دست بدهد.

سادیو مانه

بازیکنی که بیش از همه مدعی رسیدن به آمار گلزنی دروگبا به حساب می‌آید، سادیو مانه است. او تا همین جا ۱۰۰  گل در لباس ساوتهمپتون و لیورپول زده است. مانه البته از محمد صلاح هم‌تیمی‌اش در زمینه گلزنی عقب تر افتاده است اما برای رسیدن به دروگبا فقط به چهار گل دیگر نیاز دارد که با توجه آمادگی او قطعا می‌تواند به راحتی از این رکورد رد شود. به نظر می‌رسد قبل از رسیدن سال جدید میلادی، سادیو مانه جای خود را  در رده دوم بهترین گلزنآن آفریقایی در انگلیس تثبیت کند.

 پروژه‌ای که توسط محمد صلاح کلید خورد /رد شدن از دیدیه دروگبا!

پیرامریک اوبامیانگ

در حال حاضر با ۶۸ گل زده در رده ۳۶ برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر انگلیس و رده چهارم بازیکنان آفریقایی گلزن در این لیگ قرار دارد. فاصله او با دروگبا ۳۶ گل است. این اختلاف دست نیافتنی نیست و با توجه به روندی که اوبامیانگ در این فصل از خود نشان داده می‌تواند این فاصله را کم کند و به رکورد دروگبا نزدیک تر شود. در مورد اوبامیانگ باید این نکته را در نظر داشت که او خیلی دیر به لیگ برتر آمد و حالا هم ۳۲ ساله است اما با آمادگی ای که دارد سن و سال نمی‌تواند مانعی برای رسیدن او به رکوردهای بیشتر باشد. قرارداد او با آرسنال تا سال ۲۰۲۳ است و احتمال تمدید شدن این قرارداد نیز زیاد است.

 پروژه‌ای که توسط محمد صلاح کلید خورد /رد شدن از دیدیه دروگبا!

ریاض محرز

هافبک تکنیکی منچسترسیتی را کمتر به خاطر گلزنی‌هایش مورد تحسین قرار می‌دهند اما او در سه فصل جداگانه در لیگ برتر انگلیس توانسته تعداد گلهای خود را دو رقمی کند در حالی که در پست مهاجم نوک هم بازی نمی‌کند. ۱۷ گلی که او این بازیکن در فصل ۱۶-۲۰۱۵ برای لسترسیتی زد تاثیر ویژه‌ای در قهرمانی شگفت انگیز روباه‌ها در لیگ برتر آن فصل داشت. محرز هم مثل اوبامیانگ ۶۸ گل زده و سن او نیز ۳۰ سال است و شاید این موضوع کار او را سخت کند. محرز با وجودی که بازیکن همیشه ثابت در ترکیب منچسترسیتی نیست اما در سال تقویمی ۲۰۲۱ با زدن ۱۶ گل بهترین گلزن این تیم به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد با این روند اختلاف خود با دیدیه دروگبا را به کمترین حد ممکن برساند.

 پروژه‌ای که توسط محمد صلاح کلید خورد /رد شدن از دیدیه دروگبا!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی