نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
بهروز عطایی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: والیبال ایران در زمره ۱۰ کشور برتر جهان است، اما نباید خودمان را گول بزنیم که در بین چهار تیم برتر جهان قرار داریم، این موضوع به عنوان آرمان و هدف مدنظر فدراسیون است، اما دستیابی به آن راحت نیست.

به نقل از سایت فدراسیون والیبال، نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال امروز (دوشنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی و با موضوع بررسی عملکرد تیم‌های ملی ایران در مسابقات سال جاری و برنامه‌ریزی برای رویدادهای مهم سال آینده برگزار شد.

میلاد تقوی دبیر کل فدراسیون، ناصر میرفخرایی، سعید درخشنده، منوچهر پورحسن، حسینعلی مهرانپور، بهروز عطایی، مصطفی کارخانه، محمد وکیلی، علی پورعروجی، و امیر طلوع‌کیان حاضران در این نشست بودند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی در این نشست گزارش کاملی از تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا در ژاپن و قهرمانی جوانان جهان در دو کشور ایتالیا و بلغارستان ارائه کرد. 

بهروز عطایی اظهار داشت: به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال از انتقاداتی که به خودم گفته شود، استقبال می‌کنم و خیلی چیزها را از پیشکسوتان و کارشناسان یاد خواهم گرفت.

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: واقعیت ماجرا این است که  ما کشوری نتیجه گرا در رده‌های سنی پایه هستیم، در صورتی که باید پشتوانه‌ساز باشیم. قهرمانی در هر رده سنی اصلا مهم نیست، بلکه استفاده از این بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان اهمیت دارد که بازیکنان زیادی تا کنون در این چرخه حضور داشتند. بنابر این باید چرخه بازیکن‌سازی برای تیم ملی، اولویت فدراسیون در تیم‌های پایه باشد.

وی تصریح کرد: به نظر من در تولید بازیکن با کیفیت، برای تیم ملی بزرگسالان عملکرد خوبی داشتیم که قرار گرفتن چند بازیکن ایران در فهرست برترین مسابقات قهرمانی آسیا برای بازیکنان جوانی که در سال‌های اخیر بازیکن تیم ملی جوانان و نوجوانان ایران بوده‌اند، گواه محکمی بر این ادعاست. در سال‌های اخیر بازیکنان بسیار خوبی در تیم‌های نوجوانان و جوانان برای حضور در تیم ملی پرورش یافتند و من معتقدم که در هیچ پستی نگرانی نبود بازیکن با کیفیت و شایسته نداریم.

عطایی گفت: در حوزه کاری من، اولویت سال 1400 والیبال، حضور شایسته در قهرمانی مردان آسیا بود که با قهرمانی ایران به پایان رسید. والیبال ایران در زمره 10 کشور برتر جهان است، اما نباید خودمان را گول بزنیم که در بین چهار تیم برتر جهان قرار داریم، این موضوع به عنوان آرمان و هدف مدنظر فدراسیون است، اما دستیابی به آن راحت نیست. کمیته فنی می‌تواند مسیر دستیابی به این اهداف را مشخص کند، اما نباید از تلاش دیگر کشورها در این زمینه غافل شویم.

مصطفی کارخانه، سرپرست تیم ملی والیبال نیز در این نشست اظهار داشت: باید از گذشته درس بگیریم و حال را خوب کنیم تا آینده را بسازیم. شاید نتیجه در تبم جوانان خوب نبوده اما سرمربی تیم، همان فردی بوده که در تیم ملی بزرگسالان، یک هفته قبل ،قهرمان آسیا شده بود. آنهم تیمی که در لیگ ملت‌ها و المپیک عملکرد خوبی نداشت اما در قهرمانی آسیا درخشید.

سرپرست تیم ملی ادامه داد: تیم جوانان وقتی دو شکست سه بر دو تجربه کرد، بازیکنان می‌دانستند که دیگر راهی به هشت تیم برتر ندارند، اما کادر فنی این تیم را به خوبی جمع کرد و هفت برد متوالی به دست آورد. که این موضوع تحسین بر انگیز بود. بخشی از ناکامی جوانان در ایتالیا واقعا بدشانسی بود.

کارخانه گفت: انتخاب الکنو بر اساس تصمیمات کمیته فنی فدراسیون والیبال بود، اما این سرمربی در حد انتظارات ظاهر نشد، البته من درباره نوع کوچینگ این سرمربی به عنوان یک کارشناس، صحبت دارم، اما یادمان نرود که انتخاب او بر اساس نتایج مطرح شده در نشست کمیته فنی بود. یکی از تجربه‌های مهم این دوره زمانی این است که در آینده کادر فنی مشترک برای دو تیم انتخاب نشود.

سرمزبی پیشین تیم ملی تصریح کرد: رویدادهای مهمی پیش رو داریم و باید با برنامه‌ریزی درست برای موفقیت در این میادین پیش برویم. یکی از کارها برای پیشرفت والیبال ایران توجه ویژه به لیگ برتر است که بازیکنان بسیار شاخصی را به تیم ملی معرفی کرده است. یادمان نرود که بازیکنان شاخصی همچون صابر کاظمی از دل لیگ بیرون می‌آیند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی