نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ببینید| صحنه‌های جنجالی داوری بازی‌های پرسپولیس و استقلال؛ کدام متضرر شدند؟/ از پنالتی بحث برانگیز تا کارت قرمزی که داده نشد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کارشناسان داوری درخصوص دو صحنه جنجالی بازی پرسپولیس و مس رفسنجان اظهار نظر کرده‌اند. سه صحنه جنجالی نیز قضاوت علیرضا فغانی در دیدار استقلال - نساجی را تحت تاثیر قرار داده است.

دیدار تیمهای پرسپولیس و مس رفسنجان در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که پایان این مسابقه دوباره با اعتراض به تصمیمهای داور این بازی، حسن اکرمی همراه بود؛ تصمیماتی که البته همگی در یکی دو دقیقه رقم خوردند و تبدیل به مناقشه برانگیزترین لحظات این بازی شدند.

در دقیقه ۶۵ گادوین منشا پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد که تکل فرشاد فرجی با زمین خوردن و فریادهای بلند او همراه بود و همین صحنه داور را مجاب کرد که یک خطا به سوت مس اعلام کند. همین خطا با شوت تماشایی عقیل کعبی وارد دروازه پرسپولیس شد تا سرخپوشان از حریف عقب بیفتند.

دو دقیقه بعد برخورد عیسی آل کثیر با داوود نوشی صوفیانی باعث شد تا داور در سوت خود بدمد و این بار به سود پرسپولیس خطا بگیرد. پشت ضربه پنالتی مهدی ترابی ایستاد و دروازه را گشود تا دو سوت حساس اکرمی، منجر به گلهای این بازی شوند.

در این خصوص کارشناسان داوری اظهارنظر کرده‌اند که نظراتشان را می‌خوانید:

حسین عسگری: خطای قبل از گل مس رفسنجان: خطا کاملا واضح بود و از پشت آمد و بازیکن را زد.

خطای پنالتی به سود پرسپولیس: پنالتی را فکر می‌کنم درست بود اما فیلمبرداری کاملا ضعف داشت و اتفاقات را به وضوح نشان نمی‌داد. وقتی هم اعلام کرد دروازه بان هیچ اعتراضی نکرد و این شواهدی بود که نشان می‌داد پنالتی درست است.

نوید مظفری: خطای قبل از گل مس رفسنجان: خطای بازیکن پرسپولیس به درستی اعلام شد.

خطای پنالتی به سود پرسپولیس: در این صحنه داور اشتباه کرد. برخوردی وجود نداشت. اگر به صحنه نگاه کنید داور اصلا در تصاویر نیست و یعنی حداقل ۱۶ متر از محل خطا دور است و نمی‌دانم چه چیزی را دیده است.

نوذر رودنیل: خطای قبل از گل مس رفسنجان: علام خطای بازیکن پرسپولیس و گل مس رفسنجان کاملا درست بود.

خطای پنالتی به سود پرسپولیس: خطای پنالتی هم که در محوطه جریمه مس رخ داد هم به درستی از سوی داور تشخیص داده شد. در واقع داوری این مسابقه هیچ مشکلی نداشت.

حیدر سلیمانی: خطای قبل از گل مس رفسنجان: به درستی خطا اعلام شد و داور هم نزدیک صحنه بود.

خطای پنالتی به سود پرسپولیس: دروازه بان زمانی که نتوانست توپ را بزند با پای راست مهاجم را کاملا درو کرد و طبیعتا داور باید پنالتی اعلام می‌کرد که کرد.

محمد فنایی: خطای قبل از گل مس رفسنجان: خطا به درستی اعلام شد.

خطای پنالتی به سود پرسپولیس: پنالتی کاملا درست بود و این صحنه بی احتیاطی دروازه بان بود.

لحظه اعلام پنالتی به سود پرسپولیس را در ویدیوی زیر ببینید:

پس از بازی پرسپولیس و مس رفسنجان که با صحنه‌های جنجالی داوری همراه بود، دیدار استقلال با نساجی نیز به همین سرنوشت دچار شد تا این بار قضاوت علیرضا فغانی در بازگشت به ایران زیر سوال برود.

در این مسابقه نیز هر دو تیم به عملکرد داور اعتراض دارند. آبی‌ها با وایرال کردن صحنه برخورد توپ با دست محمدرضا منصوری، از پنالتی گم شده خود می‌نویسند و از سوی دیگر طرفداران نساجی این را یک برخورد عادی در فاصله کم می‌دانند.

هواداران نساجی همچنین اعتقاد دارند که محمد دانشگر در دقیقه ۸۸ باید از زمین اخراج می‌شد و فغانی با او مهربانانه برخورد کرده است. صحنه بعدی مربوط به جایی است که ژستد و حقیقی در برخوردی شدید آسیب دیدند.

کارشناسان داوری در این خصوص اظهار نظر کرده‌اند:

برخورد توپ با دست مرتضی منصوری

حیدر سلیمانی: چون دست کاملا در امتداد بدن بازیکن نساجی بود و هیچ فضایی در حد دو سانتی متر هم بین دست و بدن وجود نداشت، بنابراین ادامه بازی درست بود.

عسگری: در آن صحنه توپ به دست بازیکن نساجی برخورد کرد اما این خطای پنالتی نبود و دست در حالت طبیعی قرار داشت.

نوذر رودنیل: در این صحنه ادامه بازی درست بود. در خطای هند، یک هند آگاهانه داریم، یک هند غیرآگاهانه و یک هند تصادفی. این هند تصادفی بود و ادامه بازی درست بود و نباید این صحنه ها را خطا بگیریم.

صحنه ای که استقلالی‌ها معتقدند پنالتی باید به سود آنها گرفته می‌شد را در زیر ببینید:

برخورد ژستد با علیرضا حقیقی

حیدر سلیمانی: چون شدت خطا زیاد نبود و توپ بین دو بازیکن قرار داشت، به نظرم اخطاری که فغانی داد، درست و کافی بود.

نوذر رودنیل: خطایی رخ نداد و اگر خطایی باشد خطای مهاجم بود چون دروازه بان برای دفاع از توپ می‌آید و این مساله طبیعی است.

خطای محمد دانشگر در آخرین دقایق

حیدر سلیمانی: خطای دانشگر مانع حمله نساجی شد و نیازمند یک اخطار بود اما چون دانشگر در نیمه اول کارت زرد گرفته بود، فغانی این صحنه را مدیریت کرد و به دانشگر کارت زرد دوم را نداد. داورها معمولا در دادن اخطار دوم یک مقدار مدیریت به خرج می‌دهند. اگر دانشگر اخطار اول را نگرفته بود، در این صحنه کارت زرد می‌گرفت.

عسگری: در آن صحنه دانشگر با خطا مهاجم تیم نساجی را متوقف کرد و همین خطا باعث شد که یک موقعیت خوب حمله از این تیم گرفته شود و بر این اساس باید کارت زرد دوم به دانشگر نشان داده می‌شد.

نوذر رودنیل: آقای فغانی می‌توانست به دانشگر کارت بدهد اما بازی را مدیریت کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • morteza IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    فرحناز جان میشه الان نظرتو بگی . یه کارشناس داوری نگفته پنالتی بود ولی همه با اتفاق کارت زرد دوم رو تایید کردن و فقط یسری اسمشو مدیریت گذاشتن. نظرتو بده ببینم. فغانی تا حالا نشده به ضرر شما بگیره ولی انصافم نیست الکی سر یه تیمی رو ببره
    • مهدی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      استاد میشه از نظرات خودتون راجع به پنالتی تیم سوریه فوتبال دوستان رو مطلع بفرمایید.بعدشم لطف کنین فرق دوتا صحنه رو برامون بگین. چون هردوصحنه یکی بود
    • آنالیزور DE ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      جالبه که کارشناس الکی ها ، تحت تاثیر اسم فغانی نظر میدن ! کارشناس و مسئول و کارمند و وووو .... همه باید بهم بیان تو این بی در و پیکری ! کارمند دانشگاه لنگ ، بجز عوامفریبی و هوچیگری ذاتی همراه با بی ادبی ره آورد دیگه ایی از مهاجرت با خودش نیاورده که البته همون لنگیا خریدار همچین خلق و خو و ادبی هستن
    • ماموریت انجام شد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      کسی تا بحال از دهان فنایی شنیده که راجع به پنالتی پرسپولیس مخالفتی داشته باشه ؟ در بدترین حالت میگه تصویر زیاد مشخص نیست و باید به تصمیم داور احترام بذاریم خخخخخخخخخخخخخخخ سلیمانی و رودنیل هم دم در سایتها نشستن تا سریع به نفع پرسپولیس کارشناسی کنن انشالله که این کارشناسی ها از روی صدق و انصاف هست !!
    • Amir perspolisi IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      آقا مهدی داداش چرا مثلا به خودت داری بی احترامی میکنی؟؟؟ تعجب آوره شما استقلالیا این صحنه رو با صحنه ی هند السوما مقایسه میکنین
    • محسن IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      سلام مهدی انقدر با تعصب قضاوت نکن. سر بازی ایران و سوریه دست عمر سوما کاملا باز و کشیده و مصداق کامل هند بود. ولی در بازی استقلال و نساجی دست بازیکن کاملا کنار بدنش قرار داشت. نمیدونم چرا دوست دارید این دوتا صحنه رو یه شکل ببینید!
  • میکا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    یحیی حيا کن پرسپولیس رها کن
  • یک پرسپولیسی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    اگر برای نساجی بود بازم مدیریت میکرد
  • !!! IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    چرا در مورد صحنه مشکوکی برای پرسپولیس پنالتی نگرفت نمی نویسید؟
  • م IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    وقتی واسه یه پنالتی میلیاردی خرج میکنن فکر میکنی کارشناس دوزاری ها رو نمیتون بخرن؟ یادتون رفته رفعتی بخاطر باند دلالی چجور تو تلویزیون قانون فیزیک را نقض کرد تا گل استقلال به صنعت نفت را مردود اعلام کنه؟ یادتون رفته داوریکه تولیگ واسه لنگ بازی در میآورد بخاطربازی لیگ 1 محرومش کردن از بس فسادش زده بود بالا! نکته مشترک داوران ایرانی اینه که بعد از بازنشستگی خاطره مشترکشون اخراج الکی بازیکنان استقلاله و بعد هر هر میخندن(رفعتی، خسروی و ...)
  • حمید IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    کارشناس داوری میگه بین دست بودن بازیکن هیچ فاصله ای نبود حتی در حد دوسانتی متر!!!!! واقعا یا چشم‌ما ایراد داره یا چشم داوران وکارشناسان عزیز.بیش از نیم متر دست از بدن فاصله داره دوست کاملا با میشود ونسیر توپ هم تغییر می کند وتاثیر گذار در توپ می باشد.یعنی پنالتی.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    اگه بازی ملی باشه هند درسته ولی بازی استقلال باشه یا فاصله نزدیک یا تصادفی بوده عجب داورایی داریم ما
  • هوادار IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    چون دانشگر و استقلال و سردار آجرلو بود مدیریت شد اما نساجی بود خبری از مدیریت نبود
  • صمد IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    سلام واقعا آقای نوید مظفری یا کور هست یا با پرسپولیس مشکل داره در مورد استقلال به فرحناز جون میگم بره قانون رو عوض کنه و گرنه هر توپی که به دست بخوره که پنالتی نیست
  • روزبه IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    در مورد پنالتی که به نفع استقلال گرفته نشد ، توپ بعد از برخورد به دست دفاع تغییر مسیر داد ، پس چه توجیحی بالا تر از این آقای رود نیل و آقای فنایی و فغانی پرسپلیسی ، بیخیال ، ما به این طرز داوری و مافیای پرسپلیسیا عادت کردیم
  • ارتش سرخ IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    کل کارشناس هایی که بالا نظر دادن و خود فغانی هیچی از داوری نمیدونن فقط فرناز خانم طرفدارهای کیسه حقیرو بدبخت میدونن و فوتبال میفهمن!!! جوری صحبت میکنن انگار چندساله پشت هم قهرمان شدن که کل کشور بسیج شدن جلوی قهرمانی اونا رو بگیره!!!خخخخ آخه بدبخت های عقده ای شما چی هستید که فقط حرف از تبانی حق خوری میزنید؟راست گفتن سگ باباشو نمیدونست کیه بعد دنبال عموش میگشت!!خخخخ حالا مثال شما بیچاره هاست؛ اول در حد قهرمانی نیم فصل نشون بدید بعد دنبال بهانه تهمت برای توجیح باشید
  • محمدرضا ولدخان IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    ههههههههههههه هاهاهاهاهاهاها نمیدونم بخندم یا گریه کنم یا کلا رد کنم این جور پس خط نشون میکشن تویه اون صحنه که دانشگر توپ زد اگه تکل خشونت داشت بله اما بعد از زدن توپ داره پاشو کنترل میکنه که نخوره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی