شب دوم هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا/ از نبرد بزرگ منچستر تا تعیین سرنوشت در مادرید، لیورپول و تیراسپول
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

امشب با برگزاری چند نبرد حساس هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید، از دیدار بزرگ منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن تا نبرد مهم لیورپول مقابل پورتو و اتلتیکومادرید مقابل میلان.

امشب هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید. در نبرد بزرگ تیم‌های پولدار منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن، مهم‌ترین صحنه‌های این هفته لیگ قهرمانان را شاهد خواهیم بود.

گروه A؛ مسی در مهمانی پپ

اگرچه احتمال این که منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن از این گروه صعود نکنند کم است، ولی این احتمال را هم باید در نظر گرفت که شاید بروژ جایگاه تیمی که در این نبرد بزرگ می‌بازد را تهدید کند. توقف پاریسی‌ها مقابل لایپزیش این تیم را به رده دوم فرستاد و برد بزرگ بازی رفت مقابل منچسترسیتی بی‌ثمر شد. هم پاریس و هم سیتی شرایط خوبی در لیگ‌های‌شان دارند و این بازی بزرگ باز هم می‌تواند آبستن حوادث مهمی باشد. سیتی ۳ مرتبه مقابل پاری‌سن‌ژرمن پیروز شده و یک بازی را باخته که بازی رفت این فصل بود. یک بازی دو تیم هم مساوی شده است. سیتیزن‌ها در ۱۳ دیدار با تیم‌های فرانسوی ۶ برد، ۳ تساوی و ۴ شکست داشته‌اند. پاریسی‌ها هم مقابل انگلیسی‌ها به ۸ برد، ۸ تساوی و ۱۰ شکست رسیده‌اند.

دیگر دیدار این گروه هم اهمیت زیادی دارد. بروژ شانس دارد که به مرحله حذفی برسد، اما لایپزیش هم می‌خواهد حداقل کارش را در لیگ اروپا ادامه دهد. بازی رفت که اولین نبرد تاریخ دو تیم بود را تیم بلژیکی برد. لایپزیش بعد از ۷ هفته شکست‌ناپذیری، هفته قبل به هوفنهایم باخت. بروژ هم ۲ هفته اخیر در لیگ بلژیک برنده نبوده.

گروه B؛ پیدا کردن مسیر صعود در مادرید و لیورپول

لیورپول و کدام تیم؟ سؤال مهم در گروه B لیگ قهرمانان اروپا. ۳ تیم شانس دارند خودشان را در رده دوم پشت سر قرمزهای مرسی‌ساید قرار بدهند. فعلاً پورتو با ۵ امتیاز دوم است، ولی این تیم هم کار سختی در بندر لیورپول مقابل حریفی که بازی رفت ۵ گل در خانه از آن دریافت کرد و سپس مقابل اتلتیکومادرید خواهد داشت. لیورپول در ۷ دیدار مقابل پورتو ۵ برد و ۲ تساوی داشته و ۲۱ گل زده. این آمار خوب نشان می‌دهد قرمزها مقابل حریف پرتغالی مشکلی نداشته‌اند. لیورپول که در بازی قبلی ۴ گل هم به آرسنال زد، مقابل تیم‌های پرتغالی در ۲۵ بازی ۱۳ برد، ۶ تساوی و ۶ شکست داشته. پورتو نه تنها مقابل لیورپول، بلکه در مجموع مقابل انگلیسی‌ها آمار خوبی نداشته. در ۴۵ دیدار این تیم ۲۵ مرتبه باخته، فقط ۹ بازی را برده و در ۱۱ بازی به تساوی رسیده.

نبرد بزرگ دیگری در مادرید برگزار خواهد شد، جایی که میلان در پی امتحان کردن آخرین شانس خودش برای صعود خواهد بود. میلان که چند روز قبل به فیورنتینا هم باخت تا سرانجام در سری A هم مغلوب شود، هر ۳ بازی‌اش مقابل اتلتیکو را باخته. اتلتیکو که شانس بهتری برای صعود دارد، ۶ هفته است در لالیگا نباخته. این تیم مقابل ایتالیایی‌ها در ۳۵ دیدار، ۱۷ برد، ۵ تساوی و ۱۳ شکست داشته. میلان هم مقابل تیم‌های اسپانیایی در ۵۸ دیدار، ۱۸ برد کسب کرده، در ۲۶ بازی شکست خورده و در ۱۴ بازی به تساوی رسیده.

گروه C؛ فینال در لیسبون

گروه دیگری با تیم‌هایی که به نظر می‌رسید همگی ادعای صعود و صدرنشینی دارند. با این حال آژاکس با اریک تن‌هاخ یک مرتبه دیگر قدرتنمایی کرد و با دبل کردن دورتموند صدر و صعود را به چنگ آورد. حال هلندی‌ها خیال‌شان راحت است و نبرد صعود بین اسپورتینگ‌لیسبون و دورتموند در ورزشگاه ژوزه آلوالاده برگزار خواهد شد. نکته مثبت برای دورتموند این است که ۳ مرتبه به مصاف حریف پرتغالی رفته‌اند و هر ۳ بازی را برده‌اند. در ۱۳ دیدار مقابل پرتغالی‌ها، دورتموند ۹ برد داشته و ۴ مرتبه شکست خورده. آمار اسپورتینگ مقابل آلمانی‌ها ضعیف و ناامیدکننده است؛ ۲۳ بازی، فقط ۲ برد، ۵ تساوی و ۱۶ شکست! حتی یک تساوی هم زنبورها را امیدوارتر به صعود نگه می‌دارد، چرا که بازی آخرشان مقابل بشیکتاش است و اسپورتینگ به مصاف آژاکس خواهد رفت.

آژاکس در دیگر دیدار این گروه مقابل بشیکتاش بازی خواهد کرد. تیم ترکیه‌ای حتی شانس رسیدن به لیگ اروپا را هم ندارد. آژاکس هم در ۳ بازی مقابل بشیکتاش ۳ برد داشته و باز هم شانس بهتری برای برنده شدن در این بازی حساس خواهد داشت. ۹ برد، یک تساوی و تنها یک شکست حاصل کار آژاکس مقابل تیم‌های ترکیه‌ای بوده است.

گروه D؛ جشن صعود در مولداوی

گره‌ای که شِریف در مادرید زد را رئالی‌ها کم‌کم باز کردند. ۲ برد مقابل شاختار شرایط شاگردان آنچلوتی را برای صعود بهتر کرد و حالا فقط مانده یک تیر با دو نشان؛ بردن شِریف در مولداوی و تلافی باخت دیدار رفت و قطعی کردن صعود. رئالی‌ها از ال‌کلاسیکو به بعد ۴ برد و یک تساوی در لالیگا داشتند و صدرنشین شدند. از طرفی در گروه‌شان در لیگ قهرمانان صدرنشین شده‌اند. طبیعتاً این دومین دیدار رئال مقابل شِریف است چرا که رقیب برای اولین فصل در لیگ قهرمانان حاضر می‌شود. ۲ شکست مقابل اینتر کار شِریف را خراب کرد و این تیم به رده سوم سقوط کرد، ولی با توجه به فاصله کم امتیازات شانس صعود دارند.

در دیگر دیدار این گروه هم شاختار دونتسک که با یک امتیاز بعید است بتواند مسیر صعود را پیدا کند، مهمان اینتر خواهد بود. اینتر به لطف بردهایش مقابل شریف به رده دوم رسید. نراتزوری که ناپولی را چند روز قبل برد و خودش را به حضور در کورس قهرمانی سری A ایتالیا امیدوار کرد، ۵ مرتبه به مصاف شاختار رفته که یک برد و ۴ تساوی حاضر کارش بوده. ۷ برد، ۵ تساوی و ۱۸ شکست حاصل کار شاختار مقابل تیم‌های ایتالیایی بوده. اینتر هم ۶ برد و ۶ تساوی مقابل تیم‌های اوکراینی داشته و تا حالا شکست نخورده است.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی