نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
در ۳۷ سالگی هم به تیم ملی فکر می‌کنم/ از هیچکس توقعی ندارم/ اگر بازیکنی را نمی‌خواهند به رسم احترام تماس بگیرند/ طارمی هم به تیم ملی نیاز دارد
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مسعود شجاعی با ۳ دوره حضور در جام جهانی رکورد ویژه‌ای را به نام خودش ثبت کرده که هیچ ایرانی دیگری به آن نرسیده است. او حالا در ۳۷ سالگی همچنان در لیگ برتر حضور دارد و در این فصل به نساجی قائمشهر پیوسته تا رزومه حرفه‌ای‌اش را طولانی‌تر و پربارتر کند.

کاپیتان سابق ایران هنوز از دعوت به تیم‌ملی ناامید نشده است؛ او درباره مسئله طارمی می‌گوید این مشکل حل‌شدنی است و مهدی باید هرچه‌زودتر به تیم‌ملی برگردد.

بازی‌های این فصل لیگ را چطور می‌بینی؟ بازی‌های نساجی در ۵هفته‌ای که از لیگ گذشته از نظرت راضی‌کننده بوده؟

نساجی امسال شرایط خیلی خوبی دارد و ان‌شاءالله تا آخر فصل بهترین فوتبالی را که ممکن است در بین تیم‌های لیگ‌برتری به نمایش می‌گذاریم. با توجه به تمریناتی که انجام می‌دهیم، تاکتیکی که مربیان اتخاذ کرده‌اند، سیستمی که بازی می‌کنیم و کیفیتی که بازیکنانمان دارند، در این ۵هفته بازی‌های خوبی داشته‌ایم، هرچند نتیجه دلخواهمان نبوده است. با این حال فکر می‌کنم داریم کم‌کم به چیزی که می‌خواهیم، دست پیدا می‌کنیم. این فصل هم لیگ سختی داریم. تیم‌ها خیلی نزدیک به هم هستند، بردن و امتیازگرفتن واقعا سخت شده است. از این نظر یکی از دشوارترین سال‌ها را داریم.

گفته بودی که می‌خواهی به تیم ملی برگردی. این حرف چقدر جدی است؟

پوشیدن پیراهن تیم ملی آرزوی هر بازیکنی است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. سال‌های زیادی ملی‌پوش بودم اما یکی‌دو سال است که با تشخیص کادر فنی جدید از تیم ملی دور بودم ولی تلاش می‌کنم که اگر کادر فنی به صلاح دید و من هم توانایی کمک کردن داشتم، در خدمت تیم ملی باشم. فعلا تمرکزم روی تیم باشگاهی‌ام، تمرینات و بازی‌های لیگ است. اگر به تیم ملی دعوت شوم که خیلی عالی است، اگر هم نشد، همچنان برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

اما بعضی‌ها معتقدند توقع زیادی است که شما در ۳۷سالگی در تیم ملی بازی کنید.

هر کسی می‌تواند نظر خودش را بگوید. من از نظرات مثبت انرژی مثبت می‌گیرم و به‌نظرات منفی خیلی توجه نمی‌کنم. آن چیزی را که فکر می‌کنم درست است و من را به ‌هدفم می‌رساند، انجام می‌دهم.

تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی نتیجه گرفته است. با این حال از اسکوچیچ، کیفیت فنی و سبک بازی تیم ملی ایراد گرفته می‌شود. این نقدها را قبول دارید؟

اجازه بدهید به‌عنوان یک بازیکن درباره تیم ملی و سرمربی‌اش نظر ندهم. من فقط می‌توانم بگویم نتایج تیم خوب است، حالا اینکه از نظر فنی مشکلات هست یا نه، دوستان کارشناس و مربیان صاحب‌نظر و صاحب‌سبک نظر بدهند، بهتر است.

بازیکنان تیم ملی به پاداش‌ها و لباس‌ها اعتراض دارند. در تیم کی‌روش هم این مشکلات بود؟

ما همیشه با این مسائل پیش‌پاافتاده درگیر هستیم. سال‌های سال است که فوتبال ایران درگیر مسائلی مثل زمین خوب، لباس و امکانات مناسب و... است و نمی‌دانم چرا هیچ‌وقت این مسائل حل نمی‌شود. این مشکلات در سطح باشگاهی هم هست. فقط یکی دو باشگاه هستند که شرایط حرفه‌ای را برای تیم فوتبالشان فراهم می‌کنند. در فوتبال حرفه‌ای این مشکلات را نمی‌بینیم، حتی در همین کشورهای همسایه که فوتبالشان تا چند سال پیش از ما عقب‌تر بود. نخستین چیزی که باید در فوتبال فراهم باشد، همین امکانات ابتدایی است. بعد از اینکه این امکانات فراهم شد، می‌توانیم از بازیکن بخواهیم همه تمرکزش را در زمین بگذارد و بازدهی بالا داشته باشد.

مهدی طارمی به‌خاطر مشکلی که با سرمربی پیدا کرد، ۲بازی را از دست داد. فکر می‌کنید مشکل آنها حل‌شدنی‌ است؟

تیم ملی متعلق به همه است و مسائل شخصی را نباید داخل تیم کنیم. با این حال، از این اتفاقات پیش از این هم در تیم ملی داشتیم. بعضی مواقع بین بازیکن و مربی اختلاف‌نظر پیش می‌آید، حتی شاهد بودیم که رئیس فدراسیون با مربی یا با بازیکن تیم ملی به مشکل خورده اما باید چاره‌ای بیندیشیم تا تیم ملی ضربه نخورد. مهدی طارمی یکی از آماده‌ترین و بهترین بازیکنان ماست و باید راهی پیدا کنیم تا او هرچه سریع‌تر به تیم ملی برگردد. به‌نظر این مسئله، مسئله بزرگی نیست و حل‌شدنی است. هم ما به مهدی احتیاج داریم و هم مهدی به تیم ملی نیاز دارد. بازیکنی که در تیم ملی بازی می‌کند، جایگاه خیلی بالاتری در اروپا دارد و بیشتر دیده می‌شود.

شما و اشکان دژاگه به یکباره از تیم ملی کنار گذاشته شدید. اشکان گلایه دارد و می‌گوید حتی یک تماس با او نگرفتند. شما هم از نوع برخوردی که کردند، دلخورید؟

قبلا هم گفته‌ام از هیچ‌کس توقعی ندارم. تیم ملی متعلق به همه است و ما سعی می‌کنیم زمانی که پیراهن تیم ملی را بر تن داریم، بهترین عملکرد را داشته باشیم و برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم. وقتی بازیکنی کنار گذاشته می‌شود، ممکن است دلخوری پیش بیاید. اشکان دژاگه بازیکن بزرگ و باکیفیتی است. از نظر فنی فوق‌العاده و از نظر اخلاقی هم بی‌نظیر بود. ما در فوتبال ایران مثل او نداشتیم. طبیعی است که او و من از نبودمان در تیم ملی ناراحت شویم، به هر حال مدت طولانی در تیم ملی بودیم و به تیم کمک کردیم. اگر نمی‌خواهند بازیکنی را دعوت کنند، به‌خصوص اگر آن بازیکن باتجربه و قدیمی است، به رسم احترام یک تماس می‌گیرند و اطلاع می‌دهند ولی متأسفانه این اتفاق در مورد ما نیفتاد. البته باز هم می‌گویم، من همیشه سعی کرده‌ام هیچ توقعی از هیچ‌کسی نداشته باشم تا بتوانم راحت‌تر زندگی کنم.

شما دوره طولانی در تیم ملی بودید و با برانکو، امیر قلعه‌نویی، علی دایی، افشین قطبی، کی‌روش و ویلموتس کار کردید. از نظر شما این مربیان چه تفاوتی با هم داشتند؟‌

نتایج و عملکرد تیم ملی در هر دوره بازگوی همه‌چیز است و مشخص می‌کند هر مربی چه عملکردی داشته است. برای قضاوت این مربیان، زمان بهترین قاضی است. من از کار با همه این عزیزان استفاده کردم و لذت بردم و سعی کردم چیزهای جدید یاد بگیرم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    چه اعتمادبه نفسی داری
  • می IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    اعتماد به نفسش و اگه کنجد داشت سالی ده بار زعفرون میداد کسی که تو بازی رو توپ لگد میگیره و هیج فایده ای ندارد چرا باید تیم دعوت شه در حد کوچه پس کوچه هم بازیش نمی ارزه
  • هوادارساده IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    از مسعود شجاعی تعجب میکنم اگر بازیکن آماده ای بودی اگر طوری بازی میکردی که همیشه فیکس تیمت باشی اگر در یک تیم ثابت میبودی و هی اینور اونور نمیرفتی واقعا هم برای خودت و هم برای تیم ملی ایران افتخار بزرگی بود که بازیکنی با چهار دوره حضور در جام جهانی داشته باشه اما الان واقعا فقط جای یک جوان رو گرفتی ببین الان سید جلال هم سن بالایی داره اما واقعا در تیمش موثر بازی میکنه و بود و نبودش خیلی فرق داره اما شجاعی واقعا بود و نبودش در تیم چه در تراکتور که بود و چه الان درنساجی فرقی نداره
  • ورزشی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    چون پیر شدی حافظ از میکده بیرون شو چه کسی گفته تیم ملی ارث پدر کسی هست که تا ابد بازی کند.من هم دوست دارم در تیم ملی باشم،به عنوان مهاجم نوک،جلوی دروازه قرار بگیرم،توپ رو به من بدهند و گل بزنم،و یا پنالتی ها رو بزنم.سن من هم الان ۵۱ سال هست.ولی سرمربی تشخیص میده من به درد تیم نمیخورم.چرا باید انتظارات بیجا داشته باشیم.سرمربی بزرگی مثل اسکوچیچ که همه بازیها رو برده،از بقیق بیشتر درک میکند،چه کسی را دعوت کند.البته بازیکنی که هنوز نمی فهمد و یاد نگرفته به سرمربی احترام بگذارد،نباید مثل بازی قبل،به تیم ملی دعوت شود.بازیکنان سن بالا،در تیمهای خودشان،جوانان را آموزش دهند تا آینده فوتبال ما رشد کند.بازیکن پیر که به درد تیم ملی نمیخورد.
  • س IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    علت حضور مسعود شجاعی ونکونام در تیم ملی این بود که در باند کی روش بودند. نکونام تا توپ رو میگرفت از ترس اینکه مصدوم نشه به اولین نفر نزدیکش پاس میداد . شجاعی هم که تکلیفش مشخص بود.
    • اشکان IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      مهمترین نکته ای که اشاره کردید. باندی که کی‌روش داشت و در حالی که بازیکنان خیلی بهتری در لیگ بودن شجاعی در نهایت افت فوتبالی خودش براحتی فیکس تیم ملی میشد! بشدت این باند بازی کی‌روش رو اعصاب همه بود ، براحتی هر چه تمام‌تر سید جلال رو کنار گذاشتن فقط بخاطر درخشش فوق العاده سید جلال در تیم برانکو! این وسط سید جلال ضرر کرد و ضرر بیشتر رو تیم ملی بخصوص مقابل ژاپن همه دیدن لجبازی کی‌روش با برانکو در اصل لجبازی دو مربی خارجی چه لطمه بزرگی به تیم ملی زد ولی مافیای رسانه ای کیروش این نکته رو تا تونست بی اهمیت نشون داد و در عوض باخت به آرژانتین و اسپانیا رو در حد برد حماسی بزرگ کردن ! باختهایی که به هر حال رقم می‌خورد چه با یکی دو گل چه با چهار گل ، ولی اونجایی که باید می‌بردیم مقابل عراق، ژاپن ، لبنان یا عمان بشدت باج دادیم . در حافظه فوتبالدوستان عاشق رنگ پیراهن تیم ملی، کی‌روش و باندش ، قهرمان های بدون جام هستن!!
    • استقلال قهرمان IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      در مورد نکونام اشتباه میکنی و یک نکته ظریف به نظرم در مورد او وجود داره هواداران استقلال و پرسپولیس چندان دل خوشی از نکونام نداشتن البته چون به استقلال اومد یه ذره (یه ذره نه بیشتر ) او را قبول کردن اما اگر با حق و انصاف بخواهیم درموردش صحبت کنیم جواد را باید واقعا فرزند خلف تیم ملی ایران دانست چون همیشه در تیم ملی جور دیگری بازی میکرد محکم و استوار و با اراده و خستگی ناپذیر درست مثل یک بازیکن پاس
  • 4444 همیشه آبی 7777777 IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    در فوتبال آلمان به تونی کروس 31 ساله میگن : سبک بازیت قدیمی شده و یه هافبک وسط نباید همش پاسهای 1متری و 2متری بده بنابراین از تیم ملی رفت کنار در تیم‌ملی ایران این بحث وجود داره که از بین جهانبخش و قلیزاده یکیشون بشه وینگر راست بعد طارمی بشه وینگر چپ و ایران 3-3-4 بازی کنه یا اینکه طارمی مهاجم دوم باشه و بازیکنی مثل ترابی یا قائدی بشه وینگر چپ یا هافبک چپ یعنی بازیکنای جوون و باتکنیکی مثل ترابی و قائدی روی هم 5 دقیقه بازی بهشون نمیرسه اونوقت مسعود شجاعی کجا میخواد بازی کنه مهاجم که نمیتونه باشه چون دست کم 5 تا مهاجم خوب داریم هافبک وسط هم که اصلا نمیشه یعنی اگه بخواد هم نمیتونه بازی کنه در پست اصلیش یعنی کناره‎های زمین هم بیش از 10 بازیکن بهتر از شجاعی داریم پس این دوست عزیز کجا میخواد بازی کنه
  • مسعود کامنت US ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    خیلی بی حاشیه جواب داد . از این نظر خب واقعا اخلاق رو رعایت کرد. اگرچه با دوستان بر سر اینکه خب اسکوچیچ کار خوبی کرد دعوتش نکرد هم عقیده ام ولی به نظرم بازیکن حرفه ای باید تا روز آخری که بازی میکنه امیدوار به دعوت به تیم ملی باشه و از این امید برای رو فرم نگه داشتنش استفاده کنه و کار اشتباهی نیست که امیدوار باشه آدم با امید زنده است و خوشبختانه تو پست ایشون بازیکن آماده تر از ایشون زیاد هست.
  • وززشی IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    البته بهتر است شجاعی دوره مربیگری را طی کند و از یک تیم دسته دو مربیگری را شروع کند،و کم کم بیاد بالاتر ،و دسته یک ،و کم کم بیاد لیگ برتر،توصیه میکنم،یه هو نیاد لیگ برتر چون ضرر میکنه،البته فکر بازی در تیم ملی را کلا از سرش خارج کنه، چون در آخرین بازیهای خودش در تیم ملی،اعصاب ما را خرد کرده بود،و نمیتونه بازی کنه،توصیه میکنم در لیگ برتر هم بازی نکنه بهتره و بره سراع مربیگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی