اتفاقی غیرمنتظره برای حسن یزدانی/ تهران - تگزاس؛ یزدانی و تیلور با حضور مدعی سوم
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حسن یزدانی بعد از مدتی استراحت باید خودش را برای یک نبرد جذاب و تماشایی در لیگ کشتی آماده کند.

به نظر می رسد سال سخت و پرچالش حسن یزدانی تمامی ندارد. او که به فاصله ۲ ماه در المپیک توکیو و مسابقات جهانی نروژ با دو رقیب اصلی خود یعنی آرتور نایفونوف و دیوید تیلور کشتی گرفت، حالا باید بعد از مدتی استراحت خودش را برای این نبردهای تکراری آماده کند.

نابغه جویباری که با کسب مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم جهان آن هم با شکست دیوید تیلور در فینال اتفاق تلخ فینال توکیو را جبران کرد و با استقبال پرشوری در ایران مواجه شد، در یک ماه اخیر به استراحت پرداخته، اما حالا قصد دارد در مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد روی تشک برود.

در شرایطی که سه تیم مازندرانی به نیمه نهایی لیگ برتر رسیده اند، حسن یزدانی با تیم تازه وارد فولادین ذوب آمل توافق کرده تا در دو کشتی حساس نیمه نهایی و فینال برای آن ها روی تشک برود. قرارداد ستاره کشتی ایران فردا به صورت رسمی ثبت خواهد شد.

اما اتفاقی غیرمنتظره و جذاب رخ داد تا حتی حضور حسن یزدانی در لیگ برتر داخلی ایران را هم به چالشی جدی برای او تبدیل کند. آرتور نایفونوف، دارنده مدال برنز جهان و المپیک در سال ۲۰۲۱ که برای حضور در تورنمنت نظامیان جهان در تهران حاضر شده بود، با تیم سهند ارس برای شرکت در مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد به توافق رسید و قرارداد امضا کرد.

علیرضا رضایی، سرمربی تیم سهند ارس که تیمش باید در نیمه نهایی برابر فولادین ذوب آمل به میدان برود، دست به ریسک بزرگی زده و کشتی گیر روسی را با مبلغ چند هزار دلار جذب کرده تا در نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی را با چالش بکشد.

در حالی که رقابت در سایر اوزان هم بین این دو تیم جذاب و تماشایی است، اما کشتی وزن ۸۶ کیلوگرم با حضور نفر اول و سوم جهان حساس تر از هر دیدار دیگری خواهد بود.

این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که حسن یزدانی در چند ماه اخیر دو بار نایفونوف را در نیمه نهایی المپیک و نیمه نهایی مسابقات جهانی شکست داده و قبلا هم سابقه شکست این کشتی گیر را داشته است، اما شاید به خاطر نبودن او در اوج آمادگی، شرایط این بار برایش سخت تر از گذشته باشد. قطعا نایفونوف هم انگیزه های زیادی برای جبران شکست های قبلی خود مقابل یزدانی آن هم در تهران خواهد داشت. این کشتی احتمالا در حضور تماشاگران ایرانی و در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی روز ۱۸ آذرماه برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر حسن یزدانی خودش را باید برای راند پنجم مبارزه با دیوید تیلور هم آماده کند؛ اتفاقی که ۲۱ بهمن ماه در تگزاس آمریکا و در جریان دیدار دوستانه تیم های کشتی آزاد ایران و آمریکا رخ می دهد. این سال سخت و پرچالش برای ستاره کشتی ایران همچنان ادامه دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کشتی بلد IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    یه بارقبلاگفتم این روس آلترناتیویزدانی است نه تیلورعمداآمده لیگ تاکشتی باایراتی هاتجربه کنه
  • کامران FR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    یه چیزی رو یادت رفت،کامران قاسمپور هم داره برای تیم جویبار تو وزن هشتاد و شیش کشتی میگیره،اگه بخوره به یزدانی به مراتب چالش بزرگتری نسبت به تیلور و نایفانو خواهد بود
  • سید IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    سلام در اوج خداحافظی کن.سربلند و پیروز باشید.
  • بیکار IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    یزدانی با روس بگیره قاسم پور با تیلور
  • احسان IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    حسن همیشه آماده ست.خدا حفظش کنه
  • رضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    چر خداحافظی کنه، آدمای ترسو خداحافظی میکنن، آقای یزدانی هنوز باید کسب مدال کنه، مگه چندسالشونه که ازکشتی برن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی