نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
۷ |
۴
رودی ژستد و کوین یامگا؛ گل‌گهر - استقلال
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: اظهارات مدیران باشگاه استقلال وجاهت قانونی ندارد و توصیه می‌شود براساس توصیه مشاوران حقوقی باشگاه عمل کنند.

حسین آل‌اسحاق در واکنش به ادعای باشگاه استقلال مبنی بر اینکه به دلیل دولتی بودن حسب قوانین و مقررات کشور نمی‌توانند ضمانت‌نامه به سازمان لیگ ارائه کنند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد دوستان عزیزمان در باشگاه استقلال نسبت به مراجعه به قانون فرصت کافی نداشته‌اند چرا که به استناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده باشگاه استقلال مورخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ و مجوز مورخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ سازمان بورس و اوراق بهادار و مجوز مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ سازمان خصوصی سازی، شرکت فرهنگی ورزشی استقلال از شرکت وابسته به دولت تبدیل به شرکت سهامی عام شده است.

وی افزود: این موضوع در روزنامه رسمی اردیبهشت ۱۴۰۰ هم به چاپ رسیده است بنابراین شرکت های سهامی عام تابع قوانین و مقررات خودشان هستند و همچنین اساسنامه شرکت فرهنگی ورزشی باشگاه استقلال که کاملا تغییر پیدا کرده است و براساس آن معامله‌های تجاری و اقدام‌های بانکی را انجام می‌دهند.

آل اسحاق تصریح کرد: صرف نظر از این مورد اگر بر فرض هم باشگاه استقلال دولتی باشد و آنها به استناد قانون ماده ب ماده ۱۷ این مساله را عنوان کرده‌اند که متاسفانه تبصره ماده ۷ این دستورالعمل و بند ب ماده ۱۷ این قانون و بند الف ماده ۲۰ قانون احکام برنامه دائمی توسعه کشور مصوب خرداد ۱۳۹۹ را ملاحظه نکرده‌اند. بر این اساس دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های دولتی می‌توانند در مورد برخی خدمات بانکی که توسط بانک مرکزی ارائه نمی‌شود بدون افتتاح حساب و حسب مقررات و ضوابط از طریق موسسات اعتباری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در بخش تعاریف این دستورالعمل صراحتا قید شد شده، گشایش اعتبار اسنادی و یا انواع ضمانت‌نامه به عنوان خدمات بانکی توسط موسسات اعتباری قرض الحسنه، تعاونی‌های اعتباری و...اعطا می‌شود بنابراین این اظهارات مدیران محترم باشگاه استقلال وجاهت قانونی ندارد و توصیه می‌شود براساس توصیه مشاوران حقوقی باشگاه عمل کنند. همین الان نیز کمیته صدور مجوز حرفه‌ای یکی از ایرادهایی که گرفته بدهی‌های باشگاه‌ها به بازیکنان و مربیان خارجی است و در حقیقیت این بدهی از مدیران قبلی به مدیران فعلی باشگاه به ارث رسیده و سازمان لیگ برای دفاع از اعتبار فوتبال کشور و از باشگاه‌ها برای جذب بازیکن و مربی خارجی ضمانت‌نامه می‌خواهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صمدقلی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    موضوع به این سادگی را که من با سابقه کار پنج شش ساله در یک شرکت خصوصی می دونم مدیران حقوقی استقلال با این دبدبه و کبکبه و ادعا نمی دونند و بعدش ادعا می کنند که ما تیم حقوقی دیاباته و استراماچونی را شکست دادیم . قبلا هم نوشتم بدلیل فضای بسته و انحصاری رسانه ای ایران که کاملا تحت کنترل مافیای استقلال است و کسی جرات و شهامت پگیری این ادعاها را ندارد در ظاهر جوسازی می کنند که ما رای فلان حکم را شکستیم ولی در باطن پول را کامل پرداخت می کنند . کسی هم خبردار نمی شود .
    • اس اس ۴۴۴۴ IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      تو خیلی با هوشی خودت رو با بقیه مقایسه نکن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ فقط مشکلت اینه که با چشمانی بسته میخوای راه بری اشکالی نداره مشکل خودته
  • محمد IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    اینا همش بهانه ست، زورشون به استقلال نمی رسه به این کارهای کثیف و نخ نما شده دست می زنند، استقلال و آجرلو باج و درصد درودگر فاسد و قنبرزاده و باقی رفقاشون رو ندادن سر تبلیغات محیطی و...، حالا دارن اینجوری تلافی می کنن و به خیال خام خودشون به استقلال بزرگ ضربه می زنن ولی کور خوندن، خدا ازتون نگذره و درِ فساد سازمان لیگ و فدراسیونتون زودتر بسته بشه تا این مردم دردکشیده نفس راحتی بکشن،ایشالا استقلال بزرگ و شاه فرهاد امروز می برن تا اینها آتش بگیرن و جونشون دربیاد و دمشون رو لای پاشون بذارن و گم و گور بشن از این فوتبال که کثیف و فاسدش کردن عین خودشون
  • فرناز دلال ۴۰۰ هزار دلاری IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    بابا حمید ۵ هفته به سازمان لیگ‌دستور داد کیسه غیرقانونی بدون ضمانت بانکی بازیکن خارجی استفاده کنند
  • .. IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    سازمان لیگ خوب جوابشو گرفته اون موقع که باتوجه به بدهکار بودن کیسه چشم پوشی کرده مجوز برایشان صادر کرده حالا چوبشان را بخورند و گندش در اومده حالا تا میتونید به همدیگه بتازید
  • جنگ تا پاکی فوتبال IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    وقتی شرکتی هنوز خصوصی نشده چطور با استناد به صورتجلسه در موردش اقدام صورت میگیرد ؟ آنهم علیه یک سازمان دولتی ؟
  • میر IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    اصلا حرف اینه که شما چرا یک ساعت قبل بازی اعلام کردید و طبق قانون ۲۴ساعت قبل نگفتید؟به هر حال باید تیم حکومت را که از خطوط قرمز هست به بالای جدول برسانید ویکی از راههاش کشیدن ترمز رقباست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی