بازی پرسپولیس - نفت جنجالی می‌شد اگر .../ پرسپولیس صلابت قهرمان را ندارد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: وقتی تکنولوژی کمک داور ویدیوی نداریم می‌توانیم از نیروی انسانی استفاده کنیم و حداقل یک داور را روی خط قرار بدهیم تا حقی از تیمی ضایع نشود.

تیم فوتبال پرسپولیس در مصاف با صنعت نفت آبادان در حالی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید که کمک داور بازی گل سالم مهدی عبدی را ندید و بسیاری از کارشناسان به نداشتن تجهیزات کمک داور ویدیوی اعتراض کردند.

پایان رأفت در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار پرسپولیس مقابل صنعت نفت و شرایط این تیم در نزدیکی بازی دربی حرف زد.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت را چطور ارزیابی کردید؟

پس از چند بازی که پرسپولیس نتیجه نگرفته و فشار زیادی روی بچه‌ها بود این سه امتیاز و کسب آن خیلی برای تیم اهمیت داشت که خوشبختانه این اتفاق افتاد. البته من شخصاً در ۶ بازی اخیر پرسپولیس آن تیمی که صلابت قهرمانی داشته باشد را فعلا ندیده ام. البته شاید رفته‌رفته این اتفاق بیفتد چون تیم‌ها در حال سر و شکل گرفتن هستند. گرچه به این موضوع ایراد بزرگی وارد است.

چه ایرادی؟

پس از ۶ هفته هنوز فوتبال زیبایی از هیچ یک از تیم‌های لیگ برتر نمی‌بینیم. معمولاً این نوع فوتبال ناهماهنگ مربوط به هفته‌های اول تا چهارم است.

در کل بازی را چطور ارزیابی کردید؟

هر دو تیم فوتبال خوبی انجام دادند. البته اشتباهات فردی نزد بازیکنان دو تیم به خصوص پرسپولیسی‌ها زیاد بود. توقع می‌رود تیمی مثل پرسپولیس روان تر و با صلابت تر از این بازی کند. البته با توجه به نتایج دو بازی قبل پرسپولیس مشخص بود بازیکنان برای کسب برد عجولانه فوتبال بازی می‌کنند که شاید دلیل پاس‌های اشتباه آنها به یکدیگر هم همین بود.

صنعت نفت را چطور تیمی دیدید؟

به نظرم صنعت تیم خوبی بود ولی زورش به پرسپولیس نمی‌رسید. البته نزدیک بود عجله بازیکنان پرسپولیس در اواخر بازی کار دستشان بدهد و یک بار خودشان دروازه شان را باز کنند و یک بار هم که حامد لک آن اشتباه مهلک را انجام داد.

بازی پرسپولیس - نفت جنجالی می‌شد اگر .../ پرسپولیس صلابت قهرمان را ندارد

درباره صحنه گل پذیرفته نشده مهدی عبدی صحبتی ندارید؟

من نظرم این است حالا که ما سیستم کمک داور ویدیوی نداریم لااقل از تکنولوژی‌های دیگر استفاده کنیم. مثلاً چه اشکالی دارد یک مانیتور کوچک کنار دست داور چهارم باشد و همان‎جا صحنه را ببیند و نظرش را به داور بگوید. مگر در سیستم VAR چه کار خارق العاده ای انجام می‌دهند؟ آنها هم پای تلویزیون می‌نشینند و صحنه را می‌بینند. ما هم در حین بازی وقتی تلویزیون صحنه‌های آهسته را نشان می‌داد به راحتی دیدیم که توپ از خط عبور کرده، پس چرا اینقدر کار را مشکل می‌کنیم. البته یک راه دیگر هم هست.

چه راهی مد نظر شماست؟

ما در فصل گذشته مسابقات را با پنج داور برگزار می‌کردیم که دو نفر روی خط عرضی می‌ایستادند. پیشنهاد من به کمیته داوران این است تا وقتی سیستم ‏ VAR نداریم از داوران روی خط عرضی کمک بگیریم و از تکنولوژی انسانی بهره ببریم. اگر توپ سرلک گل نمی‌شد و پرسپولیس در این بازی امتیاز از دست می‌داد می‌دانید چه جنجالی به پا می‌شد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرویز برومند کجاست ؟ IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    کار داوری فوتبال ایران از بیخ و بن مشکل دارد روزیکه بازی استقلال با همین صنعت نفت داور گل سالم استقلال را مردود اعلام کرد اتفاقا داور پشت خط هم حضور داشت ضمنا مگه هرکی هرکیه که یه داور با مانیتور کنار خط باشه و در مواقع سخت نظرش رو به داور وسط بگه پس سیستم var وفیفا ………..
  • شاه FR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    فکری برای varکنید. خجالت بکشید، مگه شده ی داوربامانیتور کنارخط وایسته.کم مضحکه دنیاشده ایم، اینم بعدیش. زنده بادپرسپولیس قهرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی