نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
آب پاکی روی دست استقلال/ تبعات سنگین دخالت در امر تبلیغات محیطی
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص تبلیغات محیطی در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیانیه ای صادر کرد.

سازمان لیگ فوتبال ایران درباره مساله تبلیغات محیطی دیدارهای لیگ برتر و نیز درخواست باشگاه استقلال برای بر عهده گرفتن این حق، بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد:

دوستان گرامی و عزیزان خانواده بزرگ باشگاه‌های فوتبال کشور

همانگونه که مستحضر هستید در آغاز فصل مسابقات ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مواردی در خصوص تبلیغات محیطی باشگاه های فوتبال ایران  از سوی  مدیر عامل محترم باشگاه استقلال مبنی بر دراختیار گرفتن تبلیغات محیطی و در نتیجه افزایش درآمد، مطرح گردید.

ریاست محترم فدراسیون فوتبال ضمن توصیه به رعایت قوانین کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ، بررسی و مساعدت با باشگاه پر سابقه استقلال  را از سازمان لیگ خواستار شدند.

از طرف دیگر  بر اساس بند ۱-۱ ماده ۴ آئین نامه لیگ حرفه ای فوتبال کشور مصوب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتبال ایران  مسئول عقد قرارداد های تجاری بوده و تمامی قراردادهای منعقده شده سازمان از سوی باشگاههای عضو لازم الاجراست و تا زمانی که باشگاه ها در لیگ حضور دارند باید آن را رعایت نمایند، همچنین برابر بند ۲ ، ماده ۲۲ از آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب سال ۱۳۹۸ ، کلیه باشگاه ها موظف میباشند استادیوم خانگی خود را به صورت پاک و عاری از هرگونه تبلیغات از ۲۴ ساعت قبل از مسابقه در اختیار برگزارکنندگان مسابقات قرار دهند.

با توجه به موارد فوق و  بر اساس فلسفه وجودی سازمان لیگ مبنی بر همراهی و همکاری بدون تبعیض  با باشگاه های فوتبال  و به دلیل پرهیز از بروز بی نظمی، تضعیف و تشویش فوتبال ایران، این سازمان بررسی و همکاری با مدیرعامل باشگاه استقلال را دردستور فوری کار قرار داد.

بر همین اساس ضمن تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون و سازمان لیگ و ضمن استعلام از سازمان محترم بازرسی، با توجه به دولتی بودن دو باشگاه مذکور، مقرر شد مطابق با قانون نسبت به انتخاب کارگزاران تبلیغاتی و اخذ و ارائه تضامین بانکی اقدام و در این خصوص مهلت کافی به مدیرعامل باشگاه استقلال اعطا شد.

همچنین مطابق با صورتجلسه کارگروه انتخابی ، مقرر شد اجرای تبلیغات محیطی کماکان بر عهده سازمان لیگ باشد.

متاسفانه مسئولان باشگاه استقلال هیچگونه مستندی در خصوص رعایت الزامات قانونی برای انتخاب کارگزاران تبلیغات محیطی و تضامین لازم مورد نظر سازمان محترم بازرسی را نیز ارائه نکرده و به صورت غیر قانونی اقدام به جمع آوری تبلیغات قانونی اخذ و تعهد شده توسط سازمان لیگ نموده است.

به منظور جلوگیری از تبعات مالی و حقوقی و اجتماعی هرگونه اقدام غیر قانونی و متعاقب تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ در تاریخ ۲۹ آبان مبنی بر اعطای فرصت مجدد به باشگاهها برای ارائه مدارک (تشریفات  انتخاب کارگزاران و تضامین لازم و قانونی برابر اعلام نظر مراجع  قانونی) تا پایان وقت اداری اول آذر۱۴۰۰، متاسفانه هیچ مدرکی توسط سازمان لیگ وصول نشد.

بنابر مراتب و به منظور انجام هرچه بهتر مسابقات فوتبال و پیشگیری از بروز بی نظمی و تبعات مالی، حقوقی و اجتماعی ناشی از هرگونه بی نظمی، اعلام می شود:

اولاً) مطابق با مقررات و مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، هرگونه دخالت در موضوع تبلیغات محیطی و برگزاری مسابقات در استادیوم ها تخلف محسوب و موجب لغو مسابقه، تغییر استادیوم محل میزبانی مسابقات و ارسال گزارش این تخلف به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

ثانیاً) از تمامی باشگاه‌های فوتبال  درخواست می شود ضمن رعایت قوانین جاری کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ، نسبت به تسلیم طرح تجاری خود به منظور بررسی کارشناسی و در نهایت تصویب مراجع ذی‌صلاح برای فصل آتی از هم اکنون اقدام نمایند.

بدیهی است عواقب ناشی از هرگونه اقدام و رفتار غیرقانونی و خلاف مقررات، متوجه باشگاه و افراد خاطی خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیس IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    عجب ، یه راه درآمدی هم که بود برای این دوتا باشگاه بزرگ و پرهوادار پایتخت ، اونم منتفی شد. حق پخش که صداوسیما نمی پردازه ، یعنی عملا تنها راه درآمد فقط اسپانسر!!!!!
    • آبیییته IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      ما که ازاین متن چیزی نفهمیدیم اصلا جمله سازی وبیان نامفهومی داشته و معلوم نیست چه جوری خبر ورزشی تفسیر کرده که آب پاکی رو دست استقلال ریخته شد مگر جناب آجرلو عزیز قبل از بازی با نساجی بازدید بعمل نیاورد مگر آن تبلیغات مال استقلال نبود پس چطوری حالا دوباره به آن پرداخته شده است
    • اشکان IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      میشه سازمان لیک بفرمایند این درآمدهای میلیاردی از تبلیغات که یک صدم اون به باشگاه های کشور میرسه مابقی اش کجا هزینه میشه... یا ۶ درصدی که از قرارداد بازیکنان به جیب سازمان لیگ میره دقیقا این پول های میلیاردی کجا و چگونه به فوتبال کمک میکنه با پول یک هفته تبلیغات محیطی کاملا میشه تجهیزات var رو تهیه کرد متاسفانه افرادی که در سازمان لیگ حضور دارند هیچ شفافیتی در کارشون نیست و مهمتر این که به هیچ عنوان پاسخگو نیستند واقعا باید تاسف خورد برای وزارت ورزش که به عنوان متولی هیچ گونه نظارتی به این دم دستگاه مافیایی نداره
  • پرسپولیس IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    تمام باشگاه های بزرگ ، مهم ترین راه درآمدشون حق پخش تلویزیونی می باشد ، اما در ایران ..... !!!
  • محسن IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    همه مشکلات از عدم شفافیت هستش. هیچ کس نمی دونه قرارداد سازمان لیگ چه مبلغیه و چه مقداری به هر باشگاه تعلق گرفته. این وسط چقدر داخل قرارداد و بیرون قرارداد بخور بخور میشه خدا می دونه.
  • مهدی هکتور IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    سلام ویژه خدمت سردار دلها و البته چندتا بچه سالی که احساس میکردند نلسون ماندلا یا گاندی جدیدی پیدا شده ... من خونه می سازم ، من پول میارم ، من میبرمتون دور دنیا در هشتاد روز ... و البته آنچنان رونق اقتصادی ایجاد میکنم که..... بابا مرد خوب تو چار تا کاغذ پاره به عنوان تضمین بانکی نتونستی بیاری از اینا که یه عده میبرن بانک بعدش هزار ،هزار میلیارد وام میگیرن میرن بلاد کفر ، میخوای پول بیاری ؟ چقد گفتم این اینکاره نیست ؟ فقط واسه پست و مقام یه چیزی میگه ؟ اگه تو انتخابات فدراسیون رای میآورد الان روبرو استقلال بود نه حامی شما؟ و.... یه نصیحت بعضیها همیشه کاندید هستن واسه پست و مقام ، فقط جاشون عوض میشه، و اگه قصد خدمت کردن باشه انسان تو هر رتبه و لباسی میتونه خدمت کنه ....
    • لنگی بیخاصیت IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      اولا هکتور تو آدم کوچولو هم نیستی که به خودت اجازه میدی علیه مدیر عامل شریف و مومن استقلال حرف مفت میزنید درضمن بزرگی به هکتور بودن نیست وگرنه فیل خیلی بزرگ وبزرگتر ازهکتور هست، درضمن اگر عقل و منطق هالیتون هست، توجه کن سند منزل ۵۰۰میلیاردی گروه گذاشته جناب آجرلو عزیز چیزی که مرسوم است و مورد تایید قوه قضائیه و قانون جمهوری اسلامی ایران است، درضمن مگر تیم لنگ پوشان برای دروازبان کروات وثیقه گذاشته اند که چندسال توایران میخورد ومیخوابد یعنی دروازبان جوانی مثل رضایی ویا اکبر منادی پیدا نشده که پول یامفت به این بی مصرف میدهند البته برای استقلال خوب است یکزمانی این لنگیها دروازبانی بنام ایلیچ داشتند که هردربی محمود فکری با آرپیچی هدف قرارش میداد ومنفجرش میکرد الان هم اگر لنگ پوشان جرات دارند در دربی ازاین ستفاده کنند
    • مهدی هکتور IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      ما همیشه کارمون پاک کردن صورت مسئله ست ، ولی با فرافکنی هیچ موقع هیچ گندی پاک نمیشه .... حالا میشه بگی این دوستمون سند پانصد میلیاردی از کجا آورده که میخواد بعدن واسه بزرگان استقلال خونه صد و بیست میلیونی ( هه) درست کنه .....
  • مکتب هوچی گری IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    آخی چقدر سازمان لیگ بد است . چکار با این بینوایان دارید؟ چرا نمیزارید ۲ریال کاسب بشن؟ پس پول فاکتور سازی های کمک سرپرست چطور جور بشه ؟ از این گذشته مگه رئیس فدراسیون نگفته بود تبلیغات محیطی را به طفل صغیر وزارت ، واگذار کنید؟ چرا این کار را نکردید؟
    • آبی آسمانی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      متعجبم از مسئولین پرسپولیس چطور از اقدام سردار دل‌ها آجرلو عزیز که درواقع جاده صاف کن آنها هم هست، حمایت نمی کنند بعضی از هواداران تیم پرسپولیس به این قضیه اشراف دارند وحمایت کردند چون می دانند به نفع باشگاه آنها هم هست، اما مدیریت وکادر سرپرستی این باشگاه حمایت رسانه ایی و یا قانونی نکرده اند شاید سودی به آنها میرسد الله اعلم
  • جزیره جاری در کشور !!! IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    سازمان لیگ با این بیانیه بنیادخودش و فدراسیون رو بر باد داد فیفا هنوز اساسنامه این فدراسیون رو قبول نکرده آقایان از مصوبه فدراسیون و سازمان لیگ حرف میزنن
  • مجهول الهویه IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    همون کاری را بکنید که کشورهای کوچک قطر و امارات میکنند، بعد نتیجه اش را ببینید، بگذارید تیمها درامد داشته باشند سودش به خود شما هم میرسه یعنی اینقدر فهمش سخته؟؟ میدونید چیه صبر ندارید که سود ببرید میخواید یه دفعه ای هولوپی بکشید بالا. مشکل اینه که بسیار گدا تشریف دارید و سیرمونی ندارید و اگه به اندازه کوه اورست بتون طلا و جواهرات بدن بازهم چشمتون دنبال مال یکی دیگه است.
  • 4444 IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    اونا ندم سردار میگیره، امروز سواد آل اسحاق رو دیدیم ی مطلب ساده حقوقی رو نمیفهمید
  • محمدرضا ولدخان IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    سلام ۲شنبه در برنامه فوتبال برتر معلوم شد که چی به چی هست؟ پرسپولیس (لنگ) میاد از رفاقت و داداشی بودنشون با سازمان لیگ حرف میزنه و اینکه بدون هیچ مشکلی تبلیغات میدانی براشون آزاد و هماهنگه واژه هماهنگ برایه اهل فن یه کد با بار مثبت هست؟ و در ادامه اینکه بازیکنان لنگ قرارداد فصل قبلشون رو کامل گرفتن اعلام کردن و صحبت از شارژ مالی خوب میشه براشون در بحث ورود تماشاچیان یک هفته زمان میدهند تا اینکه به شکل معقول اتجام شود؟ پپپپسسسس چرااااااا برایه افتخار فوتبال ایران یعنی استقلال (تاج)قهرمان برعکس هست؟ البته که در ایران هر چه قدر فسادتر و پلشتتر باشی جات محکم هست؟ نمونه اش پاس با اون همه اقتدار چی شد خدای سپاهان در حد پاس بوده که اومده جاش خدای درد این هست که چرا اینهمه کثافت در فوتبال باید باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی