نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۶
اولین واکنش بیرانوند به ثبت رکوردش در گینس/ رکورد خودم را می‌زنم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علیرضا بیرانوند سنگربان و ستاره فوتبال ایران بالاخره به چیزی که دوست داشت رسید و یادبود گینس را دریافت کرد.

امید یوسفیان؛ باید خیلی خاص باشید تا نامتان وارد کتاب گینس شود و بتوانید مدرک ثبت رکوردهای جهانی را دریافت کنید. اتفاقی که فقط برای افراد خاص و شگفت انگیز دنیا رخ می‌دهد و خبری از حضور آدم‌های معمولی در این کتاب نیست.

پرتاب‌های بلند علیرضا بیرانوند که از زمان حضور در نفت تهران معروف شده بود، بالاخره به صورت رسمی در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. در اطلاعیه ای که روی سایت این باشگاه قرار گرفته، آمده است که علیرضا بیرانوند رکورد طولانی ترین پرتاب را در یک بازی رسمی و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسانده است. دروازه بان بواویشتا به دلیل رکوردی که در دیدار تیم ملی ایران به ثبت رساند، این نشان افتخار را کسب کرد.

بیرانوند در بازی بین تیم‌های ایران و کره جنوبی در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰ مهر ۱۳۹۵) در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه موفق شد توپ را به میزان ۶۱ متر و ۶۶ سانتی متر پرتاب کند و در نهایت مستحق کسب این عنوان شد.

علیرضا به چیزی که خواست رسید

بیرانوند مدت‌ها به دنبال این بود که بتواند این رکورد منحصر به فرد خودش را در گینس ثبت کند. وقتی هم که این اتفاق مهم رخ داد علیرضا بسیار خوشحال شد و توانست بالاخره به هدفش برسد.

تبریک همبازیان

بیرانوند بعد از ثبت رکوردش در گینس موفق شد گواهی مربوط به این اتفاق مهم را از مسئولان مربوطه دریافت کند. اتفاقی که در تمرین روز چهارشنبه بوآویستا رخ داد و علیرضا قبل از شروع تمرین این مدرک معتبر را دریافت کرد. همبازیان علیرضا که از این اتفاق بسیار خوشحال شده بودند همگی به بیرانوند تبریک گفتند و عکسی به یادگار با او گرفتند.

همه تبریک گفتند به جز فدراسیون

بسیاری از طرفداران و دوستان فوتبالی و غیرفوتبالی علیرضا، این موفقیت بزرگ را به گلر شماره یک تیم ملی تبریک گفتند و از موفقیت بیرانوند خوشحال شدند. در این بین اما خبری از فدراسیون فوتبال نبود و آنها نه تنها به علیرضا تبریک نگفتند؛ بلکه حتی خبر این افتخار برای گلر تیم ملی را در صفحه رسمی تیم ملی منتشر نکردند.

بازتاب جهانی

ثبت رکورد خاص بیرانوند به غیر از رسانه‌های داخلی در رسانه‌های خارجی هم بازتاب زیادی داشت. بسیاری از رسانه‌های بلژیکی و پرتغالی و چند رسانه در سایر کشورها این موفقیت را پوشش دادند که اتفاق بسیار مهمی بود.

علیرضا بیرانوند - گینس

اولین فوتبالیست ایرانی

در طول سال‌های مختلف چند ورزشکار ایرانی مثل احسان قائم مقامی، حسین رضازاده، زهرا نعمتی، مرحوم سیامند رحمان، رضا پاکروان و ... موفق شدند  رکوردهایشان را در گینس ثبت کنند ولی هیچکدام فوتبالیست نبودند. از این رو علیرضا بیرانوند به عنوان اولین فوتبالیست ایرانی موفق شد نامش را در گینس ثبت کند.

کنار سوپراستارهای ورزش دنیا

اگر به لیست ورزشکارانی که موفق شده‌اند نامشان را در کتاب گینس به ثبت برسانند نگاهی بیندازیم به نام‌های بزرگی برمی‌خوریم. از نواک جوکوویچ ستاره دنیای تنیس گرفته تا یوسین بولت اسطوره رشته دو و میدانی.

در بین فوتبالی‌ها هم ستاره‌هایی مثل نیمار و کریستیانو رونالدو موفق شدند نامشان را در گینس ثبت کنند. حالا علیرضای فوتبال ایران هم در کنار این بزرگان قرار گرفته و نامش به عنوان یک فوتبالیست ایرانی در گینس به ثبت رسیده است.

بیرانوند: رکورد خودم را می‌زنم

بعد از این اتفاق با علیرضا تماس گرفتیم تا در خصوص این اتفاق مهم صحبت کند. او در این مورد به خبر ورزشی گفت: خیلی خوشحالم که به عنوان یک ایرانی توانستم این رکورد را از خودم ثبت کنم. مسئولان ثبت رکورد از مدت‌ها قبل به دنبال ثبت رکورد من بودند ولی بالاخره الان این اتفاق مهم برای من و فوتبال ایران رخ داد. درست است این رکورد شخصی به حساب می‌آید ولی در کل افتخارش برای فوتبال ایران و مردم کشورم است که در همه حال حامی من بودند.

از علیرضا پرسیدیم که آیا می‌تواند رکورد خودش را بزند و بیشتر از ۶۱ متر ۶۶ سانتی متر توپ را پرتاب کند که گفت: بله می‌توانم این کار را انجام دهم و رکورد خودم را بزنم ولی خب شرایط تمرین با مسابقه رسمی متفاوت است. با این حال امیدوارم در آینده این رکورد را بهبود ببخشم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میر IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    تنها نقطه تاریک این لر غیور و پرافتخار اینه که باوجود استقلالی بودن به تیم لنگ پیوست ولی در هر حال چون همتبارمونه خوشحالیم
    • M IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      فکر کنم اشتباه گرفتی این دروازه بان نزاشت یه بار هم توپ استقلال تو دروازه پرسپولیس بره اون وقت استقلالی
  • کیسه سوززززز IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    ماشالا علی بیروووو . افتخار مردم ایران و پرسپولیس بودی و هسی
  • محمد رضا IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    به عنوان یک‌ایرانی احساس غرور میکنم و درود میفرستم به آقای بیرانوند چه آبی چه قرمز فرقی برام نداره تنها ایرانی بودنت عشق است موفق باشی عزیز
  • محمد FI ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    از مکتب پرسپولیس ستاره های زیاد فوتبالی دروازه وانی رشته اخلاق ادب انسانیت فارغ‌التحصیل شده افتخار ایران و شصد پنج میلیون پرسپولیسی هستی
  • امین IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    شصت و پنج میلیون رو از کجا در آوردی؟ با این حساب تقریباً تمام هوادارای فوتبال ایران،طرفدار پرسپولیس اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی