وحید شمسایی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ستاره سال‌های نه چندان دور فوتسال جهان درخصوص آخرین شرایط فوتسال کشور به گفتگو پرداخت.

وحید شمسایی در ابتدا گفت: از نظرم پس از کسب مقام سوم جهان در جام جهانی ۲۰۱۶ کاری برای فوتسال نکردیم. پاداش‌های تیم باقی ماند و مشکلات دیگری هم وجود داشت. البته نمی‌خواهم بگویم مدیریت قبلی فدراسیون خوب یا بد بوده است. اما فدراسیون جدید نسبت به زمانی که روی کار آمده اقدامات خوبی انجام داده و تیم ملی را در زمانی فشرده مدیریت و راهی جام جهانی لیتوانی کرد. در جام جهانی لیتوانی و پس از آن نیز اتفاقاتی رخ داد، اما نباید فراموش کنیم بالا و پایین همیشه وجود دارد. 

شمسایی افزود: پس از جام جهانی انگار باز هم متوقف شدیم. تا چند روز قبل کمیته فوتسال رییس نداشت و برنامه‌ها مشخص نبود و حتی کسی نمی‌دانست که سرمربی تیم ملی می‌ماند یا خیر. با وجود اینکه زمان کافی برای جام ملت‌های بعدی نداریم و باید اقدامات زیادی انجام شود. حتی معتقدم نسل تیم ملی باید به طور کامل تغییر کند، چون ممکن است در آینده ضرر کنیم و اینکه فقط زمان حال و نتیجه‌گرایی را در نظر بگیریم اشتباه است.

وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که چند روز قبل سرپرست کمیته فوتسال مشخص شد و حداقل یک نفر وجود دارد تا او را به عنوان مسئول فوتسال کشور بشناسیم. لیگ به خوبی در حال برگزاری است، اما نباید از قافله عقب بمانیم. تیم‌های ملی فوتسال و به خصوص تیم ملی بانوان دچار بلاتکلیفی است و این تیم حتی سرمربی ندارد، چه برسد به برگزاری اردو. امیدوارم فوتسال ما به جایگاه اصلی خود بازگردد، هر چند کار بسیار سختی است.

ستاره سابق فوتسال ایران و جهان با اشاره به وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: اساسنامه فدراسیون هنوز به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده و خطر بزرگی برای فوتبال کشور در پیش است. در سال‌های گذشته هم تا تعلیق پیش رفتیم و این دفعه نیز به تکرار این اتفاق نزدیک هستیم و به نظرم برای فدراسیون بزرگی مثل فوتبال اصلا خوب نیست.

وی تصریح کرد: به اینکه فدراسیون چه ماهیتی باید داشته باشد کاری ندارم، اما شاهد بودیم که فدراسیون کویت با وجود آن همه پول و لابی برای چند سال تعلیق بود. ما هم اگر اساسنامه را به روز و مطابق با قوانین فیفا نکنیم قطعا به زودی دچار این مشکل خواهیم شد. همیشه مشکلات مختلفی در مدیریت وجود دارد و هیچ کس بی ایراد نیست، اما خواسته من از نمایندگان مردم این است که زمان را از دست ندهیم. با چشم بر هم زدنی اسفندماه فرا می‌رسد و وقت از دست خواهد رفت. به نظرم در هر بخشی حتی اگر با هم دشمنی داریم نباید آن را به منافع ملی گره بزنیم.

شمسایی افزود: در شرایطی که تیم ملی با اقتدار و خیال آسوده در صدر گروه برای صعود به جام جهانی قرار دارد و آماده صعود هستیم، باید وقت و انرژی را برای حضور موفق در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ بگذاریم نه اینکه درگیر مسائل حاشیه‌ای باشیم. قطعا خدشه‌دار کردن آبروی فوتبال ایران ظلم است. تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا صعود کرده است. فوتسال قهرمان آسیا است و تیم های فوتبال نوجوانان، جوانان و به خصوص تیم ملی امید با مهدوی‌کیا شرایط خوبی دارد. نمی‌خواهم بگویم همه چیز تکمیل است، اما کارها در حال پیشروی است. خواهش من از نمایندگان خانه مردم این است که در کنار همه زحماتی که می‌کشند، مراقب شرایط حساس اساسنامه فدراسیون فوتبال کشورمان هم باشند تا خدایی نکرده اتفاق بدی در شرایط خوب فعلی فوتبال کشور رخ ندهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی