نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
افشاگری‌ بی‌سابقه/ داخل راهروی هتل متوجه دعوای دایی و خداداد شدم/ سرمربی حتی بین دو نیمه به رختکن نیامد
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

قطعاً دکتر بیژن ذوالفقارنسب مربی اسبق تیم ملی که در ملبورن تحت عنوان دستیار اول کنار دست والدیر ویرا برزیلی قرار داشت هنوز هم حرف‌ها و ناگفته‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند از مسابقه ایران-استرالیا در میان بگذارد.

حتی اگر ۱۰۰ سال هم گذشته باشد، حکایت هشتم آذر ماه و سالگرد بازی فراموش‌ نشدنی ایران - استرالیا که در ورزشگاه ملبورن کریکت گراند برگزار شد، برای همه ما همچنان تازه و جذاب است. جدالی فراموش‌نشدنی که اگرچه به حماسه ملبورن معروف شد ولی شاید بهتر است لقب معجزه ملبورن را به آن داد. مسابقه‌ای که فوتبال ما را از فرش به عرش رساند و هنوز هم صحبت کردن در مورد وقایع فنی و حاشیه  ای آن لذتی توصیف نشدنی دارد. در این میان قطعاً دکتر بیژن ذوالفقارنسب مربی اسبق تیم ملی که در ملبورن تحت عنوان دستیار اول کنار دست والدیر ویرا  برزیلی قرار داشت هنوز هم حرف‌ها و ناگفته‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند از آن مسابقه با خبر ورزشی در میان بگذارد. اتفاقی که عصر دیروز رخ داد و مربی اسبق تیم ملی بسیاری از ماجراهای پس پرده هشتم آذرماه سال ۷۶ را برایمان بازگو کرد. مصاحبه‌ای بسیار خواندنی که توصیه می‌کنیم اصلاً آن را از دست ندهید:

* تمام بازیکنان در آن مسابقه زحمت کشیدند ولی انصافاً در کنار زحمت آنها، آن دیوانه‌ای که تور دروازه تیم ملی را در اوایل نیمه دوم مسابقه پاره کرد برایمان حکم ناجی را داشت چون سرعت میزبان را گرفت و بازیکنان و مربیان استرالیا تصور کردند کار دیگر تمام شده است. ماجرا را جدی نگرفتند تا بچه‌های تیم ملی ایران بتوانند حقانیت خود را مقتدرانه در داخل زمین ثابت کنند. شاید شما باورتان نشود ولی من فیلم مسابقه ایران و استرالیا در ملبورن را بیشتر از  ۱۰ بار تماشا کرده‌ام و تمام دقایق آن بازی هنوز در ذهنم وجود دارد.

* وقتی تور دروازه ایران پاره شد، احمدرضا عابدزاده با اعتمادبه‌نفس مثال‌زدنی مشغول گرم کردن خود و روحیه دادن به بازیکنان بود.

* این حرکت در واقع جزء ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصی خود عابدزاده بود که فوق‌العاده هم ارزشمند تلقی می‌شد. احمدرضا در آن بازی یکی از بهترین‌های ایران بود و بالغ بر ۱۵موقعیت حساس را از حریف گرفت.

* قبل از ماجراهایی که در آبان سال ۷۶ رخ داد، من سرمربی شهرداری تبریز بودم و هر هفته ۸-۹ فیلم از رقابت‌های لیگ آزادگان را تماشا می‌کردم به همین خاطر اشراف کاملی نسبت به وضعیت بازیکنان آماده آن زمان فوتبال ایران داشتم روی همین اصل بلافاصله پس از اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی به فدراسیون گفتم مهدی پاشازاده و ابراهیم تهامی به درد ما می‌خورند و باید در تیم ملی از وجودشان استفاده کرد. البته برای اینکه مسئله به قول معروف تابلو نشود ۶ بازیکن دیگر را هم دعوت کردیم تا در نهایت پاشازاده و تهامی انتخاب شوند و همراه خودمان ببریم. خودتان دیدید مهدی پاشازاده مقابل استرالیا چقدر خوب بازی کرد و ابراهیم تهامی نیز در ملبورن فوق‌العاده مؤثر بود.

* حالا ۲۴ سال از بازی معروف ایران و استرالیا گذشت ولی باید یک واقعیت مهم را در مورد تعویض‌های آن مسابقه بگویم. پس از اینکه با دو گل از استرالیا عقب افتادیم، با توجه به شناختی که از حریف داشتم، تأکید کردم ابراهیم تهامی به درد ما می‌خورد و باید وارد میدان شود ولی والدیر ویرا مخالف بود! من اصرار کردم و در نهایت این مربی برزیلی با عصبانیت سیگار خود را  روی زمین پرت کرد و گفت: هر کاری دلت می‌خواهد، بکن! تهامی را به میدان فرستادیم و همه دیدند روی گل اول ایران چقدر مؤثر بود.

* ویرا قرار بود با ماهی ۲٬۵۰۰ مارک سرمربی تیم ملی امید شود ولی پس از اتفاقاتی که رخ داد، هدایت بزرگسالان را به او سپردند و همان صعود تیم ملی ایران به جام جهانی موجب شد چند سال در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کار کند و از نظر مالی درآمد خوبی داشته باشد. کارهای مربوط به مدیریت برنامه‌های ویرا توسط همسر ایشان انجام می شد.

* دکتر حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه که برای مقاطعی در هیئت مدیره باشگاه استقلال و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز حضور داشت اسلحه پنهان ایران در استرالیا بود. پس از اینکه در مرحله پلی اف به ژاپن باختیم و قرار شد مقابل استرالیا قرار بگیریم با ایشان که آن زمان سفیر ایران در فرانسه بودند تماس گرفتیم و درخواست کردیم هر طور شده چند فیلم از مسابقات قبلی استرالیا برایمان پیدا کند. آصفی هم لطف بزرگی کرد و توانست نوار مسابقات را قبل از بازی رفت با استرالیا به ما برساند. فیلم بازی‌ها در اختیار من قرار گرفت و هر شب تا ساعت سه بامداد نقاط ضعف و قوت حریف را آنالیز می‌کردم.

* قبل از بازی برگشت مقابل استرالیا در ملبورن، علاوه بر مسئولان حتی برخی بازیکنان هم نسبت به صعود ناامید بودند!

* وقتی مسابقه شروع شد، همه چیز رنگ دیگری به خود گرفت و بچه‌ها از جان مایه گذاشتند. یادم می‌آید ما برای رفتن به ملبورن باید ابتدا به دوبی و پس از آن به کوالالامپور پرواز می‌کردیم ولی به فاصله یک ساعت مانده به پرواز در فرودگاه مهرآباد هیچ‌کدام از مسئولان ورزش کشور نیامده بودند. آقای مصطفوی هم نبود. من با آقای فائقی تماس گرفتم و ایشان گفتند یک نفر در دوبی به ملاقات شما می‌آید و ترتیب فراهم کردن پول را می دهد. شما بروید، من خودم را به تیم می‌رسانم.

* در مورد جروبحث علی دایی و خداداد عزیزی که شب قبل از مسابقه رخ داد، من داخل راهرو بودم که ماجرا را فهمیدم و بلافاصله مداخله کردم. البته انصافاً پس از اینکه وارد شدم هر دوی این نفرات با بزرگواری و حرفه‌ای‌گری داستان را تمام کردند و روز مسابقه هم دیدیم که دایی چه پاس ارزشمندی به خداداد داد.

* پس از اینکه مسابقه تمام شد بلافاصله با خانواده‌ام در تهران تماس گرفتم و فهمیدم مردم از شدت خوشحالی به خیابان آمده‌اند. جالب اینجاست که وقتی به هتل خودمان در ملبورن رسیدیم، روی یکی از ستون‌های لابی چهار تلویزیون نصب شده بود و هر کدام از آنها شبکه‌های متفاوتی را نشان می‌داد. به هر زحمتی بود توانستیم یکی از شبکه‌هایی که تصاویر ایران را نشان می‌داد، پیدا کنیم و اتفاقاً در همان لحظه شبکه مورد نظر شادی مردم در میدان فردوسی بابت راهیابی تیم ملی به جام جهانی را نشان می‌داد و ما با لذت فراوان آن را تماشا می‌کردیم.  

* برای آقای ویرا احترام زیادی قائل هستم ولی ایشان حتی بین دو نیمه مسابقه ایران و استرالیا در ملبورن داخل رختکن نیامد و به من گفت من نمی‌توانم در این شرایط نکته خاصی منتقل کنم. شما خودت برو و حرف‌های تاکتیکی را بزن. من هم رفتم و نقاط مورد نظر را گفتم.

* متأسفانه نه تنها از ماجرای هشتم آذر برای ارتقاء سطح کیفی ورزش و روابط بین‌المللی ورزشی استفاده نشد بلکه برخی افراد نیز از تیم ملی در این ماجرا سوءاستفاده کردند. ما می‌توانستیم به بهترین شکل ممکن از این سود ارزشمند به عنوان یک عامل مؤثر جهت کمک به ورزش و شادابی جامعه استفاده کنیم ولی چنین موقعیت خوبی از دست دادیم. اگر قرار باشد در مورد هشتم آذر سال ۷۶ جمله‌ای بنویسم، قطعاً خواهم نوشت: روز فراموش‌نشدنی برای مردم ایران. ای کاش از توان مثبت این ماجرا بهتر استفاده می‌کردیم.

* وقتی بازی با استرالیا تمام شده و به دبی برگشتیم تا عازم ایران شویم، من تأکید کردم که بهتر است همراه با پاشازاده از همین جا به فرانسه برویم تا مهدی فرصت حضور در تیم منتخب جهان را از دست ندهد ولی متأسفانه انتخاب آگاهانه مسیر پرواز از تهران به فرانسه موجب شد سر زمان معین به مراسم قرعه‌کشی و بازی منتخب ستارگان جهان نرسیم. من و مهدی چیزی حدود دو کیلومتر ‌دویدیم تا به ورزشگاه محل برگزاری مسابقه برسیم اما متأسفانه دیر رسیدیم. حتی برای قرعه‌کشی هم نرسیدیم و فکر می‌کنم آقای مهرداد مسعودی به من گفت ایران و آمریکا در جام جهانی با هم هم‌گروه شده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی CA ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    اگر همونطور که خود جناب ذوالفقارنسب ادعا کردن، آنالیز بازیهای استرالیا رو ایشون تا ساعت ۳ نصفه شب انجام میدادن، که بایست گفت آنالیزهای خوبی نداشتن چون انصافن استرالیا در ملبورن بویژه در نیمه اول و اوایل نیمه دوم هر کار دلش خواست کرد و ما هیچ جوره هیچ برنامه ای برای دفع حملات وحشتناک و متعدد اونا نداشتیم. بازی واقعن میتونست همون ۲۰ دقیقه اول ۵ هیچ بشه ‌در مجموع اگر شانس + عابدزاده(در ۴ مورد) + پاشازاده(در یک مورد) نبودن، میتونستن تا ۸ گل به ما بزنن. در مجموع روز فوق العاده ای بود و‌ شخصن هم فکر میکنم مهمترین دلیل برگشتن بازی و زدن دو‌گل پشت سر هم، اومدن ابراهیم تهامی به بازی بود. قطعن اگه تهامی نمیومد ما بازی رو‌ نمیتونستیم برگردونیم.
    • تاجی مدرن US ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      شما حق داری راجع به عشقت محمود فکری در افشانی کنی
  • آرش US ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    ذوالفقارنسب نمونه ی یک فرد فرصت طلبه ! شما خودت در باشگاه های مختلف کار کردی ! کمترین دستاوردی نداشتی ! چرت و مزخرف میگی ! والدیر ویرا یکی از تاثیر گذارترین مربیانی بود که به ایران آمد فقط مثل بقیه ادا و اطوار نداشت ! دلیل این که تاثیر گذار بود سال بعد شد مربی تیم ملی عمان . عمان برای اولین بار ما رو شکست داد : ۲- ۴ ! کجای کاری؟ وقتی سرمربی به دستیارش میگه به بچه ها بگو حمله کنند و تو ترجمه می کنی برین عقب دفاع کنید اگر تو مملکت حساب کتاب باشه تو باید محاکمه و مجازات بشی !
    • م IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      کسی که با این فدراسیون و وزارت کارکنه معلومه یه جای کارش میلنگه، حالا میخواد مهدوی کیا جاعل باشه یا آقا بیژن! دقت کردید از وقتی که مهدوی کیا رفت تو باند عزیزی خادم روزنامه ها یک خبر هم درباره پرونده فسادش کار نکردن؟ اونم درحالیکه موقع تست دی ان ای بازینک از ترس رفت قایم شد! ققبل مهدوی کیا هم استاد فرش دزد پرونده با محرومیت سنگین داشت که معلوم نشد چجوری پروندش بسته شد و آقا رفت لنگ
    • در پاسخ به م IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      اصلا هم مشخص نیست که یک کیس کش متوهم و حسود هستی که با افکاره خامت کلی کیف هم میکنی . امیدوارم خدا یک مقدار پول به ما و کلی شعور و معرفت به تو بده چون واقعا مشکلت بزرگه .
  • راستین IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    ذوالفقارنسب آدم بی تعهدیه وازخودش تعریف میکنه اینهم بگو که بازیکن لنگ بودی سرمربی استقلال شدی تا با دستهای پشت پرده استقلال راهی لیگ سه کردی
    • دوچرخه سواران IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      جایگاه اصلی تون همون دسته سوم است که جام قهرمانی اش جز افتخارات کیسه است داری به یکی از محترم ترین و با کلاس ترین و مودب ترین پیش کسوت فوتبال ایران توهین میکنی الحق که چوب خدا صدا نداره فقط مونده بخاطر ناکامی های بعد از احمدی نژاد کفر خدا بگید
    • علی غریبی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      بیژن ذوالفقار نسب هم در پرسپولیس وهم در کیسه تهران بازی کرده به تیمش تعصب نداشت ومنفعت طلب بود سرمربی کیسه ک شد ب دسته٣ کشور رفت خدارحمت کنه یوگنی سوکومروخف که ب مرد یخی معروف بود کیسه رو در دسته سه قهرمان کرد اما با حمایت مهندس عابدینی از دسته سه اومد دسته اول لیگ آزادگان، اومدن کیسه به سطح اول فوتبال ایران مرهون خدمت جناب مهندس امیر عابدینی هست که رئیس فدراسیون فوتبال ایران بود همزمان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، حالا کیسه کشا باید تا همیشه این لطف عابدینی روفراموش نکنن واحترام بزارن بدکاری کرد از دسته سه که با پورا واین جور تیم‌ها بازی میکردین شما را آورد دسته یک (لیگ آزادگان)؟
    • ساسان IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      برا خودتون لقب کیسه رو به استقلال چسبوندید.شما پرسپولیس قهرمان آسیا و انتقام گیرنده حق استقلال از الاتحاد بودید.خواهشا واقعی زندگی کنید
  • مهدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    من نمیدونم ذولفقارنسب رو روی چه حسابی به کادر فنی اون زمان اضافه کردن تو تمام تیم‌های لیگ داخلی فوتبالی بسته و به قول معروف ضدفوتبال به نمایش میذاشتن توی این مصاحبه هم همه چیز رو به حساب خودشون گفتن ویرا صدرصد بین دو نیمه داخل رختکن رفته و ایشون داره از نبودش سؤاستفاده میکنه
  • علی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    متاسفم واست ذوالفقارنسب . چرا وارونه حرف میزنی . مردم خیلی عاقلن
  • مهدی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    من نمیدونم چطور میشه یکی بازیکن عشقپولیس باشه بعد مدیر عامل کیسه بیاد او رو انتخاب کنه برای سر مربی کیسه آخه این حرفت رو کجای دلم بزارم احتمالا دنبال یه بهانه ای میگشتی که بگی دسته سه رفتن کیسه هم مقصر عشقپولیس بوده اومدی این حرف و زدی بابا جمع کنی وجدانا این بساطتتون رو یه حرفی بزنی با عقل جور د بیاد
  • محمدرضا IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    بازارچاخان ودروغ گرمه توهم هرچی دل تنگت میخوادبگو.یک دفعه بگومنننننن اگه نبودم به جام جهانی نمیرفتیم.عجب انالیزی کرده بودی که تیم مارو به پوپ بسته بودن اگه فداکاری وهمدلی بچهانبودازاسترالیا شکست میخوردیم.تعریف وتمجیدازخودت مثل اون آدمایی حرف میزنی که بعدازچهارتادودگرفتن برای خودشون برج وبارویی میسازن رئیس سازمان ملل میشن ووو.ای ناقلا معلومه توهم زده بودی
  • دو ستاره واقعی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    ذوالفقارنسب فقط عقده مربی گری تیم ملی را دارد، یادمان نرفته زمانی که امیرقلعه نویی سرمربی تیم ملی شد همین ذوالفقارنسب دست در دست فردوسی پور و کارشناسان لنگی تمام تلاش خود را برای برکناری قلعه نویی کرد!! ضمنا ویرا مربی بزرگی بود که در حقش نمک نشناسی شد
    • گلات IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      آخی، چه بوی سوزشی میاد، بشین بینیم باو کیسه کش، الان شدی دوستدار قلعه نویی، دوستاره امجدیه رو بیخیال فقط کاپ قهرمانی دسته سه
    • MAMALI IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      همین که میگی عادل با ذولفقارنسب دست به یکی کرد یعنی نه منطق داری و نه چیزی از فوتبال حالیت میشه و از روی جهل رفتی طرفدار تیمی شدی که 90 درصد تماشاگرانش مثل خودت هستن ، مرد حسابی الان موضوع بحث ذولفقار نسب و بازی ایران و استرالیاست اینا چ ربطی به عادل داره ؟؟؟؟؟ این رو هم بدون اگر یک آدم سالم توی سازمان صدا و سیما بوده باشه اونم عادل فردوسی پور هستش دلیلشم اینه که الان بیرونه چرا؟؟؟؟ چون مثل بقیه نیست فرق داره
    • اوهن کندی-سامی جابر_عمرخربین-فرهادمجیدی_ارسلان مطه IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      در پاسخ به گلات!!!لنگی اگه ۴جانبه بوده پس شما کجا بودید؟اولین قهرمانی تاج بزرگ با ۱۹تیم بود که شما لنگیها در دور مقدماتی به محمدان بنگلادش باختید..خخخ.یعنی آخر فاجعه!! برای بار دوم نیز استقلال با حضور ۳۲تیم قهرمان شد. اون دوتا فینالی هم که شما بزور بابامسعود و مامان آذرتون رفتید،در نبود الهلال و تیمهای شرق آسیا بوده وگرنه دیدی تا به تیمهای شرق آسیا خوردید سوراخ سوراخ شدید...خخخ شما اگه تیم بودید که گرگعلی چوپان ایل قشقایی اونجور به سرتون نمیاورد.خخخ
  • احمدی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    دوای دایی و خداداد نظرمو جلب کرد . ایشون اصولا زیاد با بازیکنان جرو بحث میکنن .و بار اولشون هم نبوده به همین دلیل هیچ وقت مربی خوبی نبو.دن و الانم متاسفانه بخاطر حسادتشون عملا در زمین حریفان بازی کردن و طارمی رو از تیم ملی جدا کردن .
  • علی GB ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    شما هر چی دلت می خاد بگو ولی مردم باور نمی کنن. تا 3 نصف شب انالیز می کردی چطوری تو 5 دقیقه اول مسابقه 15 تا شوت به چارچوب ایران زده شد؟
  • خ IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    پی بااین حساب گل دوم روهم خدادادنزده آقای ذوالفقارنسب زده علناداره کل موفقیت تیم ۹۸روبه نام خودش میزنه بدطرف توتوهمه
  • علی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    کلن ما ایرانیا تو باد غرور گذشته میمانیم تا شورش دربیاد. استرالیا مار رو به توپ بسته بود . خدا خواست بر اثر روحیه جنگندگی روحیه بچه که لرغیرت شده بودن بردند... تاکتیک کجا بود . آنسال نامدارترین بازیکنان استرالیا بودند که اکثرشون توی لیگ انگلیس و آلمان بازی میکردند تاکتیک کجا بود؟ ول کنید با با استرالیا رو دیگه .... حرف نو بزنید برای آینده و بچه های امید و چکار میکنید الانم؟
  • ایران ایرانی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    ابر سرمربی تیم ملی فقط اسکوویچ به راحتی دردوررفت ورودتیم ملی به المپیک رامسجل کرد و مفتخورهای وطن فروش وبی غیرتها سنگ اندازی میکنندتااوراتخریب کنند,,درود برخدادادعزیزی ,سلام براسکوویچ ابرمربی جهان,,,دوستش دازیم الماس ایران اسکوویچ وکادرمربیان منجمله کریم باقری ووو گوهرایران خدادادعزیزی,,,,کادرمربی وسرمربی حال حاضر طلای ۲۴عیارهستند
  • باقری IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    هر کس هر چی بگوید من قبول ندارم اگر آن پاس را ماهی ناز و آقا به غزال ناز و آقا نمی انداخت بازی دو بر یک تمام شد
  • سیدحسین IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    من فکرمیکنم اقای ذولفقارنسب خیلی دیرکارشناسی میکنندهمخ میدونیم دایی بازیکن خطلی حاصی نبود ولی خاص بود ازنظراخلاق شخصیت و پاس دادن ولی یک بازیکن حاص بوداونم حداداد و بازهمه بچه ها زحمت کشیدن و همه میدونن اگه دروازه بان بی مسیولیت باشه خب ده تا تا صدتاگل هم میخوریم ولی اسم اون کسی که این گلها روبخوره نمیذارن دروازه بان میذارن یک فرد بی شرف خخخخ حالا هم همه زحمت کشیدند دراون موقع معروف هم شدند من بدبخت تماشاچی که نه معروف شدم نه چیزی گیرم امد همه رفتن دنبال مسخره بازی شون و شهرتشون بنظرم بسشونه از سرشونم زیاده دیگه حالا دیگه چیزی ازون موقع نمونده که بخان مردم باهاش خوشحالی کنن الان بایدبفکر شادی های جدید بود من بالشخصه ازاین که اینهمه خوشحالی کردم برای اون بازیکنان اصلا راضی نیستم کجامن و کی خدادادو دایی وویا عابدزاده روحتی یک باردیدمش واقعا توی گشوراای دیگه هم همینه حالا بعد یکربع قرن اقا میگه حرف جدید دارم وماهم میشنویم میبینیم یک حرف ارکیه این دوتا تورختکن فللن جاخوردن به هم بنظرم دیگه برای این بازی کافیه شایدم پشیمون کردین اونموقع مردم و خوشحاا ل دیدین لطفا شماره کارت بده برگردونم
  • هموطن IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    مطمئنا نظرات دیگری هم است اما نظرات گزینشی منتشر می‌شود چون آقای ذوالفقارنسب و منشش را خیلی تو زمانیکه نامش را می‌بردند شنیدم دیگه مملکت ماهم اینجوری شده که آزادی رسانه ها هم بلا میشه بجانمان برخلاف جاهای دیگر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی