نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جواد خیابانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شما جواد خیابانی و چند نفر دیگر را دور هم جمع کنید و اسمش را بگذارید اتاق فکر شبکه سه. ما هم اسمش را می‌گذاریم دهن‌کجی به میلیون‌ها بیننده تلویزیونی.

روزنامه اعتماد نوشت: بله! درست متوجه شدید. جواد خیابانی با حکم علی فروغی رییس شبکه سه به عنوان عضو اتاق فکر این شبکه منصوب شده است.

آن‌طور که مشخص شده یکی از اهداف این اتاق فکر برطرف کردن ناهنجاری‌های اجتماعی در ورزش است.

یکی از نامحبوب‌ترین چهره‌های رسانه‌ای که از سوتی‌ها و اشتباهاتش می‌توان دایره‌المعارف تهیه کرد قرار است بنشیند و فکر کند چطور می‌توان جلوی ناهنجاری‌های اجتماعی را گرفت و چه برنامه‌هایی در این زمینه ساخت.

جالب اینکه شبکه سه انتصاب خیابانی را رسانه‌ای نکرده بود و یکی از مهمانان برنامه زنده رود شبکه اصفهان روز جمعه این مساله را بازگو کرد.

ما که عادت داریم به پست و مقام گرفتن آدم‌های اشتباه در این مملکت اما خود مقامات صداوسیما شرم نمی‌کنند؟ یک روز محبوب‌ترین و موفق‌ترین چهره رسانه‌ای ایران را خانه‌نشین می‌کنند و سال بعد یکی از ضعیف‌ترین آدم‌ها در حوزه رسانه را می‌آورند در اتاق فکر؟

یعنی صداوسیما هیچ حد و مرزی برای نابود کردن باقی‌مانده اعتماد عمومی به تلویزیون قائل نیست؟ لجبازی با مردم و مخاطبان هیچ جا متوقف نمی‌شود؟ یعنی هیچ متخصص دیگری در این مملکت پیدا نمی‌شد و همه لنگ مدرک جامعه‌شناسی جواد خیابانی بودند؟

روز چهارشنبه که استاد خیابانی در قامت جامعه‌شناس (!) بابت پخش تصاویر بدون سانسور سیگاری‌های استادیوم آزادی تمام قد پشت شبکه سه و برنامه فوتبال درآمد باید فکر می‌کردیم که چنین جایزه‌ای در انتظارش است.

منتها ما آدم‌های ساده گمان می‌بردیم ته تهش قرار است چند تا بازی بیشتر به او برای گزارش برسد، چند تا المپیک دیگر اعزام شود و درنهایت مقداری بودجه بیشتر بگیرد برای ساخت چند برنامه بی‌مخاطب دیگر.

کسی تصورش را نمی‌کرد مردی که جمله قصارش «اگر عوض نشوی مجبوری عوضی بشوی» است، از این به بعد بشود عضو اتاق فکر پربیننده‌ترین شبکه تلویزیونی. 

اشکالی ندارد! تلویزیون خودتان و شبکه سه خودتان است. اصلا بزنید نابودش کنید.

شما که موفق شدید پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیونی تاریخ ایران را کنار بگذارید و جاش برنامه‌ای بیاورید که از راز بقا هم بیننده کمتری دارد حتما موفق می‌شوید با استفاده از فکر متخصصانی همچون جواد خیابانی علاوه بر اینکه شبکه سه را یک پله ارتقا می‌دهد و می‌کنیدش شبکه چهار، ناهنجاری‌های اجتماعی را هم برطرف کنید.

ما هم برای آیندگان می‌نویسیم آدمی که معتقد است تلویزیون حق دارد هر تصویری از مردم در هرجا ضبط کند را به میلیون‌ها نفر نشان بدهد، شده جامعه‌شناس.

می‌نویسیم مردی که وقتی می‌خواست از مربی بولیوی بپرسد «چرا تیمت در این دوره جام جهانی حاضر نیست» گفت «وای یور تیم این ورلدکاپ نو؟» شده مترجم و کتاب چاپ می‌کند.

می‌نویسیم گزارشگری که مخاطبان هنگام شنیدن صداش ولوم تلویزیون را می‌بندند قرار است در مورد نحوه اصلاح مردم نظر بدهد.

می‌نویسیم جواد خیابانی شده عضو اتاق فکر شبکه سه سیما. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    با سلام خدمت نویسنده این مطلب.این متن حق ترین مطلبی بود که این چند سال از یک رسانه داخلی خوندم.حرف دل منو زدی احسنت و درود بر تو
  • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    چه حقایق تلخی،عااالی بود،دمتون گرم
  • داییه جی جی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    صد در صد سیانکی هم عضو این اتاق فکر هست
  • مجهول الهویه IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    دیگه خیلی دارید اغراق میکنید.
  • مرتضی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    جواد خیابانی نامحبوب ترین هست؟؟؟؟؟ شما هم دچار اغراق شدید عین همون صداوسیما.
  • کاوه IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    دمت گرم که حرف دل همه را زدی
  • morteza IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    وقتی شیر و پلنگ نباشه تو جنگل خب موش میاد میگه من پادشاهم. سیستم مملکت ما عادت داره در تمام زمینه ها با سوادهارو یا فراری بده یا خانه نشین و اونایی که کم هوش ترین هستن بشن رییس. خود فروغی ده لول از خیابانی پایین تر هستش و شما از این ادم چه انتظاری دارید. طرف ده ها سال جامعه شناسی مطالعه و تحقیق کرده و صدها تز داده اما ادعا نداره اونوقت جواد خیابانی با یه مدرک جامعه شناسی اومده ادعا داره من جامعه شناسم و یجورم حرف میزنه که انگار بقیه نمیفهمن و من میفهمم. ای خداااااااااااااااااا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی