نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
توپ طلای ۲۰۲۱
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

جایزه توپ‌طلای ۲۰۲۱ به لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن رسید که هفتمین توپ‌طلای او بود، در حالی که روبرت لواندوفسکی هم به جایزه بهترین مهاجم سال دست پیدا کرد.

مراسم توپ‌طلای فرانس‌فوتبال در سالن زیبای «تئاتر دو شاتله» شهر پاریس برگزار می‌شود و بهترین‌های سال جوایزشان را تحویل گرفتند. جایزه بهترین بازیکن سال هم برای هفتمین مرتبه به لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی سابق بارسلونا و فعلی پاری‌سن‌ژرمن رسید.

نشریه فرانس‌فوتبال طی توئیتی اعلام کرد که امشب ۲ جایزه جدید اهدا خواهد شد. برخی از رسانه‌ها مدعی شدند ممکن است امشب ۲ توپ‌طلا برای سال ۲۰۲۰ به روبرت لواندوفسکی و برای سال ۲۰۲۱ به لیونل مسی اهدا شود، ولی پس از ساعاتی مشخص شد که این ۲ جایزه جدید جوایز بهترین باشگاه سال و بهترین گلزن سال هستند.


ساعاتی قبل از شروع رسمی مراسم، فرانس‌فوتبال رده‌بندی بهترین فوتبالیست‌های سال ۲۰۲۱ را از آخر به اول اعلام کرد.

عنوان بیست‌ونهم به طور مشترک به سزار آسپیلیکوئتا مدافع اسپانیایی چلسی و لوکا مودریچ هافبک کروات رئال‌مادرید رسید. عنوان بیست‌وششم هم به طور مشترک به سه بازیکن رسید؛ روبن دیاس پرتغالی از منچسترسیتی، نیکولو بارلا ایتالیایی از اینتر و جرارد مورنو اسپانیایی از ویارئال.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی یا لواندوفسکی؟

نفر بیست‌وپنجم هم فیل فودن هافبک انگلیسی منچسترسیتی بود. رده بیست‌وچهارم به پدری پدیده فوتبال اسپانیا و بارسلونا رسید. هری کین ستاره تاتنهام و کاپیتان تیم ملی انگلیس هم در رده بیست‌وسوم ایستاد. لائوتارو مارتینس مهاجم آرژانتینی اینتر و برونو فرناندس هافبک پرتغالی منچستریونایتد هم رده‌های بیست‌ودوم و بیست‌ویکم را به خودشان اختصاص دادند.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی یا لواندوفسکی؟

ریاض محرز ستاره الجزایری منچسترسیتی در رده بیستم جای گرفت. جایگاه نوزدهم به میسون مانت هافبک جوان چلسی رسید. سیمون کیائر مدافع تیم ملی دانمارک و میلان در رده هجدهم ایستاد. رده هفدهم هم جایگاهی بود که لوئیس سوارس مهاجم باتجربه اروگوئه‌ای اتلتیکومادرید در آن قرار گرفت. رتبه شانزدهم جایگاه نیمار ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن بود.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی یا لواندوفسکی؟

رحیم استرلینگ بازیکن انگلیسی منچسترسیتی در رده پانزدهم ایستاد. رده چهاردهم جایگاه لئوناردو بونوچی مدافع کهنه‌کار تیم ملی ایتالیا و یوونتوس بود. جورجو کیلینی زوج بونوچی در مرکز دفاعی تیم ملی ایتالیا و یوونتوس در رده سیزدهم جای گرفت. روملو لوکاکو ستاره بلژیکی خط حمله چلسی دوازدهم شد. ارلینگ هالند مهاجم جوان نروژی دورتموند هم رده یازدهم را به خودش اختصاص داد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی یا لواندوفسکی؟


از حدود ساعت ۲۱:۳۰ هم به تدریج مهمانان مراسم توپ‌طلا وارد سالن «تئاتر دو شاتله» شدند تا برای شروع این مراسم آماده شوند. روبرت لواندوفسکی همراه همسرش آنا و مدیران بایرن‌مونیخ روی فرش قرمز گام برداشت. حدود نیم ساعت بعد هم لیونل مسی همراه فرزندانش و همسرش آنتونلا به سالن دو شاتله آمدند.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی یا لواندوفسکی؟

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی یا لواندوفسکی؟


پس از شروع رسمی مراسم از ساعت ۲۳ اولین جایزه به پدری هافبک بارسلونا و تیم ملی اسپانیا تعلق گرفت. این بازیکن ۱۹ ساله، جایزه کوپا که به بهترین بازیکن جوان سال تعلق می‌گیرد را به خودش اختصاص داد. جود بلینگام هافبک تیم ملی انگلیس و دورتموند در رده دوم و جمال موسیالا هافبک تهاجمی تیم ملی آلمان و بایرن‌مونیخ در رده سوم ایستادند.

پدری پس از دریافت جایزه کوپا گفت: «می‌خواهم از باشگاه بارسلونا تشکر کنم و این جایزه را به خانواده‌ام که همیشه حامی‌ام بوده‌اند، تقدیم می‌کنم. همچنین لازم می‌دانم با مردم جزیره پالما که این روزها سختی‌ها زیادی را متحمل می‌شوند (به دلیل فوران آتشفشان) ابراز همدردی کنم (پدری خود اهل جزایر قناری و منطقه لاس‌پالماس اسپانیاست).»

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی یا لواندوفسکی؟


جایزه بهترین مهاجم سال ۲۰۲۱ که جایزه جدیدی بود را روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ برد. لِوا موفق شد در این سال رکورد گلزنی گرد مولر در بوندس‌لیگای آلمان را هم بشکند.

روبرت لواندوفسکی پس از کسب جایزه بهترین گلزن سال، گفت: «دریافت این جایزه مایه مباهات من است. می‌دانم که این جایزه را به خاطر گل‌هایم گرفته‌ام، اما من به لطف همکاری و کمک هم‌تیمی‌ها، باشگاه و مربیان توانسته‌ام این گل‌ها را بزنم. بدون آنها این کار ممکن نبود. از خانواده‌ام هم به خاطر حمایت‌های‌شان تشکر می‌کنم. این جایزه واقعاً برایم باارزش است و به من برای ادامه دادن به کارم انگیزه مضاعفی می‌دهد.»

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی یا لواندوفسکی؟


پس از اهدای جوایز بهترین بازیکن جوان و بهترین مهاجم، نفرات بعدی برتر اعلام شد. جانلوئیجی دوناروما سنگربان تیم ملی ایتالیا و پاری‌سن‌ژرمن نفر دهم شد و در جایگاه نهم هم کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن قرار گرفت.


توپ‌طلای بهترین بازیکن زن سال ۲۰۲۱ هم اهدا شد که الکسیا پوتیاس مهاجم بارسلونا و تیم ملی زنان اسپانیا این جایزه را به افتخاراتش اضافه کرد. جنیفر اِرموسو هم‌تیمی الکسیا در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در رده دوم جای گرفت. سم کِر بازیکن تیم ملی زنان استرالیا و چلسی هم سوم شد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی یا لواندوفسکی؟


نفرات ششم، هفتم و هشتم بهترین بازیکنان سال ۲۰۲۱ هم مشخص شدند. کوین دبروینه ستاره بلژیکی منچسترسیتی در رده هشتم ایستاد. محمد صلاح ستاره مصری لیورپول هفتم شد. کریستیانو رونالدو برنده پرتغالی ۵ توپ‌طلا و ستاره منچستریونایتد در رده ششم قرار گرفت.


جایزه بهترین دروازه‌بان سال موسوم به جایزه یاشین به جانلوئیجی دوناروما سنگربان تیم ملی ایتالیا و پاری‌سن‌ژرمن رسید که همراه تیم ملی کشورش قهرمان یورو ۲۰۲۰ و بهترین بازیکن این جام هم نام گرفت. ادوارد مندی سنگربان سنگالی چلسی در رده دوم قرار گرفت و یان اوبلاک اسلوونیایی که در اتلتیکومادرید بازی می‌کند سوم شد.

دوناروما پس از دریافت جایزه یاشین اظهار داشت: «از خانواده سپاسگزارم. همینطور از تمام دوستان و افرادی که به من کمک کردند تا بتوانم برنده این جایزه باشم. ما با قهرمانی‌مان در یورو تمام مردم ایتالیا را خوشحال کردیم. امیدوارم بتوانم با پاری‌سن‌ژرمن هم جام‌های زیادی را ببرم. از خانواده‌ام و نامزدم هم تشکر می‌کنم. این جایزه حاصل کارهایی است که در باشگاه میلان و در تیم ملی ایتالیا انجام دادم. من این جایزه را به لطف یاری تمام هم‌تیمی‌هایم و کمک‌های باشگاه میلان و سرمربیانم دارم.»

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی یا لواندوفسکی؟


پنجمین بازیکن برتر سال انگولو کانته ستاره فرانسوی چلسی شد. کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال‌مادرید در رده چهارم ایستاد. جورجینیو هافبک ایتالیایی چلسی که همراه تیم‌های باشگاهی و ملی‌اش قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و یورو ۲۰۲۰ شده هم در رده سوم ایستاد. روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ هم با انبوهی از گل در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در رده دوم جای گرفت.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ لیونل مسی هفتمین توپ‌طلا را برد


جایزه بهترین تیم سال که جایزه‌ای جدید هم بود به تیم چلسی تعلق گرفت که با هدایت توماس توخل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. تیم زنان چلسی هم در سوپرلیگ زنان انگلیس به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی هفتمین توپ‌طلا را برد


لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن و سابق بارسلونا که در این سال همراه تیم ملی کشورش به قهرمانی کوپا آمریکای ۲۰۲۱ هم رسید، برای هفتمین مرتبه توپ‌طلا را به افتخاراتش اضافه کرد.

لیونل مسی پس از کسب هفتمین توپ طلا حرفه‌اش (او در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ نیز موفق به کسب این جایزه شده بود) گفت: «برگشتن به اینجا برای بردن توپ طلا باورنکردنی است. دو سال قبل وقتی این جایزه را گرفتم نمی‌دانستم که در ادامه حرفه‌ام چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، اما حالا یک بار دیگر اینجا هستم. قسمت این بود که امسال هم در پاریس باشم و از این بابت بسیار خوشحالم. من واقعاً می‌خواهم به جنگیدن برای رسیدن به اهداف جدید و موفقیت در چالش‌های جدید ادامه دهم. نمی‌دانم چند سال دیگر از دوران بازیگری‌ام مانده است، اما امیدوارم که مدت زیادی مانده باشد، چون من عاشق فوتبال هستم. از هم‌تیمی‌هایم در بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و تیم ملی آرژانتین تشکر می‌کنم. در سال‌های گذشته همواره احساس می‌کردم یک چیزی را گم کرده‌ام، اما امسال دیگر آن حس را نداشتم. من توانستم به رؤیایم (قهرمانی با تیم ملی آرژانتین) برسم، به چیزی که خیلی برایش انگیزه داشتم و الان هم این توپ طلا را به خاطر کاری که ما در کوپا آمریکا انجام دادیم برده‌ام. امشب برای من شب خاصی است. برای من رقابت با لواندوفسکی برای کسب این جایزه یک افتخار است. لواندوفسکی! تو سال گذشته برنده توپ طلا بودی و فرانس فوتبال باید این جایزه را به تو بدهد. تو به معنای واقعی یک برنده بودی. تو هم باید یکی از این توپ‌های طلا را در خانه‌ات داشته باشی. من جایزه‌ام را در ماه ژوئن گرفتم (کوپا آمریکا). آن قهرمانی چیزی بود که من از اولین روز پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورم می‌خواستم. به همین دلیل هم الان می‌خواهم این جایزه را به هموطنانم تقدیم کنم، چون آنها بودند که باعث شدند من به چنان دستاورد فوق‌العاده‌ای برسم. از دوستانم لوئیس سوارس و سرخیو آگوئرو (به خاطر پیام احساسی که قبل از اهدای توپ طلا به مسی منتشر کردند) تشکر می‌کنم. راستش نمی‌دانستم که قرار است این جایزه را از دست لوئیس بگیرم. به همین دلیل این توپ طلا برایم خاص‌تر است. هرگز فکر نمی‌کردم که روزی هفت توپ طلا داشته باشم. حتی به ششمی‌اش هم فکر نمی‌کردم چه برسد به هفتمی و الان هم به هشتمی فکر نمی‌کنم. الان تنها چیزی که فکر را مشغول کرده، آغاز مقطعی جدید از حرفه‌ام در پاری‌سن‌ژرمن است و می‌خواهم هرچه زودتر به نهایت هماهنگی با این تیم برسم و با آن افتخارات بیشتری کسب کنم.»

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ لیونل مسی هفتمین توپ‌طلا را برد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوهمره_جروق IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    با توجه به نفوذی که پاریسن ژرمن در این مراسم داشت میشد حدس زد یکی از آپشن های قرارداد مسی با پارسن ژرمن همین توپ طلا بوده.شک نکنید.من از زمانی که مسی با این تیم فرانسوی قرارداد بست شک کرده بودم ولی الان مطمعن شدم
    • اشکان IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      واقعا حقش نبود فقط میخواستن از رونالدو بالاتر ببرنش
    • محسن IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      اشکان اگه مسی انتخاب هم نمیشدبالاترمسی بود
  • نیکویی IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    حق به مقدار رسید ،مسی فصل فوق العاده ای رو در بارسلونا گذروند و قهرمانی به همراه آرژانتین در کوپا آمریکا ، هیچ بهونه ای وجود نداشت که بهش توپ طلا رو ندن بعضی سالها میگفتن انفرادی خوب بوده ولی ملی کاری نکرده و حقشو خوردن، بعضی سالها برعکس میگفتن ملی خوب بوده انفرادی نه ولی امسال هم انفرادی هم ملی خوب کار کرد تا جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمونه. لواندوفسکی هم خیلی خوب بود ولی چون موفقیت‌های ملی هم تاثیرگذار هس جایزه رو مسی برد و انصافاً حقش بود
  • MAMALI IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    امسال لوا بهتر بود انصافا حتی میتونست جرجینهو هم مرد سال بشه اما انصاف رعایت نشد متاسفانه
  • هیچکس IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    مسی توی این فصل بجز زدن ۲ گل چه کار مهمی کرده بود واقعا که من فکر کردم فساد فقط توی فوتبال ماهه نگو همه جا رو گرفته
  • شاهین IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    من دیشب تا اخرش دیدم واقعا توپ حق لوا بود مسی 2سال داره الکی نوپ طلا میگیره 2019فندایک بود امسالم ک. این ایشالا سال دیگه لوا باید با رونالدو مبارزه کنه برای توپ طلا مسی در کار نخواهد یود
    • morteza IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      عزیز رونالدو تمام تلاشش کرد و دیگه تمام شد.شاید مسی یکی دیگه ببره ولی رونالدو محاله. لوا هم پارسال حقش بود و باید بهش میدادن
  • morteza IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    به نظرم پارسال حق لوا بود و باید بهش بدن
  • رضا IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    بازم حق لواندوفسکی بیچاره رو خوردن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی