نگاهی به فناوری جدید فیفا برای تشخیص آفساید/ کار داوران راحت‌تر می‌شود؟
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آزمایش سیستم آفسایدگیری خودکار در دنیای فوتبال در جام عرب در قطر آغاز خواهد شد و فیفا تصمیم دارد این سیستم جدید را در قطر آزمایش کند.

فیفا به تازگی تایید کرد که از فناوری جدیدی استفاده خواهد کرد که آفسایدها را به صورت نیمه خودکار تشخیص می‌دهد.

این فناوری در جام عربی آتی که قرار است در ۳۰ نوامبر در قطر(امروز)، همان کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، آغاز شود، آزمایش خواهد شد.

یوهانس هولزمولر، مدیر فناوری و نوآوری فوتبال فیفا، در بیانیه‌ای توضیح داد که این فناوری چگونه کار می‌کند و در فوتبال اعمال خواهد شد. هولزمولر تأیید کرد: «داده‌های ردیابی اندام استخراج‌شده از ویدیو به اتاق‌های سیستم ارسال می‌شود و خط آفساید محاسبه‌شده و نقطه ضربه شناسایی شده تقریباً در زمان واقعی در اختیار اپراتور پخش مجدد قرار می‌گیرد.»

سپس اپراتور پخش مجدد این فرصت را دارد که فوراً آن را در اتاق VAR نمایش دهد. پیرلوئیجی کولینا، مدیر فعلی داوران فیفا، سال‌ها بدون هیچ گونه کمکی کار کرد و به هواداران و مسئولان اطمینان داد که تصمیمات به طور کامل در دستان فناوری قرار نخواهد گرفت.

کولینا توضیح داد: «تکنولوژی امروزه می‌تواند یک خط را مشخص کند، اما ارزیابی تداخل در بازی یا حریف در دستان داور باقی می‌ماند. در یک موقعیت آفساید، پس از آنالیز نه تنها موقعیت بازیکنان، بلکه همچنین مشارکت آنها در بازی، تصمیم گیری می‌شود.»

یکی از انتقاداتی که این ایده در گذشته داشته است، تقریباً عدم امکان تعیین دقیق نقطه ضربه شناسایی شده است. دوربین‌های تلویزیونی درگیر در VAR هنوز نتوانسته‌اند دقت کافی را داشته باشند تا دقیقا مشخص کنند که چه زمانی توپ به طور کامل از پای بازیکن خارج شده است، و این همیشه تردیدهایی را در مورد اینکه آیا یک سیستم می‌تواند به طور خودکار آفسایدها را تعیین کند یا نه، ایجاد کرده است.

با این حال، به نظر می‌رسد که فیفا نهایت اطمینان را دارد که فناوری جدید دقیق‌تر است، از این رو آنها عجله دارند تا آن را در اسرع وقت در جام عرب آزمایش کنند. هنوز تایید نشده است که آیا این سیستم برای جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد یا خیر.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی