نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
آقای وزیر! استقلال با همه این حمایت ها باز هم قهرمان نمی‌شود/ می ترسم بلایی سر پرسپولیس بیاورند/ وزیر با یک تلفن مشکل خارجی‌ها را حل می‌کند!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

کاپیتان اسبق پرسپولیس گفت: نمی دانم واقعا چرا مدیرعامل پرسپولیس انتخاب نمی شود. پرسپولیس کلی پیشکسوت بزرگ دارد که می توانند مدیرعامل این تیم باشند. چرا از این افراد استفاده نمی شود.

امید یوسفیان؛ پرسپولیس بعد از کسب چند نتیجه ضعیف موفق شد ۶ امتیاز از دو بازی گذشته کسب کند و در آستانه دربی بالاتر از رقیب سنتی در رده دوم لیگ قرار بگیرد. با این حال مشکلات مدیریتی و مالی این تیم همچنان پابرجاست. به همین بهانه با سپهر حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

 اوضاع پرسپولیس را تا اینجای فصل چطور دیدی؟

پرسپولیس به خاطر حضور در مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا، داشتن چند ملی پوش و فرصت بسیار کم برای شروع لیگ، نتوانست به خوبی بدنسازی کند و جدا از همه مسائل، به نظرم به لحاظ بدنی بالانس نبود. البته کادرفنی چاره ای نداشت و نمی توانست خیلی به تیم فشار بیاورد. از طرف دیگر جدایی چند بازیکن کلیدی و اینکه بازیکنان جدید هنوز در تیم جا نیفتادند هم باعث شد؛ اوضاع به شکل دلخواه پیش نرود. در بعضی از بازی ها مثل دیدار مقابل فولاد تیم خیلی خوب بازی کرد ولی بعد از آن در چند بازی همان پرسپولیس همیشگی نبود و این موضوعی چیزی نیست که بشود انکار کرد. با این حال در دو دیدار اخیر نمایش های خوبی از پرسپولیس دیدیم و این تیم نشان داد باز هم حرف های زیادی برای گفتن دارد و من مطمئنم در ادامه فصل از این هم بهتر خواهد شد.

با وجود کسب ۶ امتیاز از دو بازی، هواداران به شدت نگران پرسپولیس هستند. به نظرت مشکل تیم کجاست؟

هواداران پرسپولیس قطعا حق دارند که نگران باشد. مشکل پرسپولیس فقط مدیریتی است و بس. نه اینکه تیم بی نقص باشد و یا بگوییم در همه بازی ها عالی بازی می کند؛ ولی مشکل بزرگ پرسپولیس در همه این سال ها مدیریتی است. انگار مدیران پرسپولیس فقط برای عکس گرفتن به این باشگاه می آیند و بعد از عکس گرفتن می روند. برنامه های بلند مدت و میان مدت پیشکش، برنامه کوتاه مدت هم در پرسپولیس وجود ندارد. با این همه تغییر، رفتن ستاره ها، مشکلات مالی و مدیریتی، یحیی نشان داد هنرمند است که این تیم را جمع کرد و به مسیر پیروزی برگرداند.

پرسپولیسی ها می گویند برای دربی نگران داوری هستند. نظرت در این خصوص چیست؟

خب حق دارند و واقعا هم باید نگران داوری بود. درست است اشتباهات داوری عمدی نیست ولی در این چند بازی اشتباهات داوری علیه پرسپولیس فاجعه بود. اوج کارشان هم در بازی مقابل صنعت نفت بود که هم پنالتی را نگرفتند و هم گل سالم عبدی را. فکر می کنم این بازی نشان داد چقدر  به وی ای آر نیاز داریم. یک تیم برای قهرمانی میلیاردها تومان هزینه می کند و تک تک این اشتباهات می تواند رویای قهرمانی را از بین ببرد. هرچند از فدراسیونی که توانایی تهیه لباس برای تیم ملی را ندارد، نباید انتظار داشت وی ای آر بیاورد.

مشکلات مالی و مدیریتی همچنان پابرجاست و صدای پرسپولیسی ها در آمده نظرت چیست؟

خب نبود ثبات در مدیرعامل باعث می شود همه چیز به هم بریزد و بازیکن و مربی نمی داند با چه کسی طرف است. نمی دانم واقعا چرا مدیرعامل پرسپولیس انتخاب نمی شود. پرسپولیس کلی پیشکسوت بزرگ دارد که می توانند مدیرعامل این تیم باشند. چرا از این افراد استفاده نمی شود. مدیرعامل نباید پول بیاورد ؛ بلکه باید مدیریت بلد باشد. پیدا کردن اسپانسر و منابع مالی باید بر عهده هیئت مدیره باشد و مدیرعامل باید روی مدیریت تیم تمرکز کند. من دیگر تقریبا مطمئن شدم که از عمد به پرسپولیس ضربه می زنند. فکر می کنم الان یک تیم در لیگ ۳ هم مدیرعامل دارد ولی تیمی که آبروی فوتبال ایران در آسیا بود، بلاتکلیف است. به خدا حق هوادار پرسپولیس این نیست که هر روز حرص بخورد. هواداران به جای اینکه از قهرمانی های تیمشان لذت ببرند، هر روز اخبار منفی در مورد باشگاه می شنوند.

درمورد نامگذاری یک ماهی به نام علی دایی چه نظری داری؟

من که اصلا نمی پسندم. علی دایی اسطوره این مملکت است و برای فوتبال ایران افتخار به حساب می آید. به نظرم این کار زشت بود. نمی دانم چطور به خودشان اجازه دادند این کار را انجام دهند. این کار فقط توهین به علی دایی نبود؛ بلکه توهین به کل فوتبال ایران بود. شوخی هایی هم که در فضای مجازی انجام داد بسیار زننده بود و من به شخصه خیلی ناراحت شدم.

آقای وزیر! استقلال با همه این حمایت ها بازهم قهرمان نمی شود/ وزیر با یک تلفن مشکل خارجی ها را حل می کند!/ دایی نه؛ به کل فوتبال توهین کردید!

هواداران پرسپولیس معتقدند وزارت ورزش بین این تیم و استقلال فرق می گذارد. نظرت در این خصوص چیست؟

خب چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است. روز اولی که سجادی وزیر ورزش شد، من خوشحال شدم که یک ورزشی روی کار آمده است. ولی هرچه می گذرد می بینم اتوبان وزارت ورزش فقط یک طرفه است و همه نگاه ها به سمت استقلال است. این تیم هم پرطرفدار است و قدمت زیادی دارد. باید به این تیم هم رسیدگی شود ولی نه اینکه بی خیال پرسپولیس شوند. چند ماه است پرسپولیس نه مدیرعامل دارد و نه کارگزار، ولی همه شرایط برای تیم رقیب فراهم است. بدهی دارند و خارجی می گیرند، خارجی هایشان بدون مجوز بازی می کنند ولی با تماس وزیر همه چیز حل می شود. پرسپولیس برمی گردد و باز هم امسال قهرمان می شود ولی این نگاه ها زشت است. آقای وزیر، استقلال با همه این حمایت ها باز هم قهرمان نمی شود چون فوتبال درون زمین برگزار می شود و در داخل مستطیل سبز قهرمانی بدست می آید. شاید موقت به پرسپولیس ضربه بزنند ولی این تیم با انرژی هوادارانش و غیرت بچه ها و کادر فنی برمی گردد. نمی دانم واقعا شاید تیم رقیب قدرت فراقانونی دارد که همه چیز در اختیارش است و هرکاری دلش خواست انجام می دهند ولی ما خبر نداریم. پرسپولیس کلی مدیر از جنس خودش دارد که درد این باشگاه را می دانند و می توانند حق این تیم را بگیرند. واقعا درک نمی کنم انتخاب مدیرعامل و هیئت مدیره آنقدر برایشان سخت است که انجام نمی دهند. به غیر از چند نفر هر مدیری به پرسپولیس آمده فقط به تیم ضربه زده است. آقای وزیر، پرسپولیس مدیری نمی خواهد که فقط برای عکس گرفتن بیاید. ما مدیری می خواهیم که حقمان را بگیرد.

این پرسپولیس توانایی قهرمانی دارد؟

صد درصد. شک نکنید تیم ما خیلی بهتر از این می شود و شانس اصلی قهرمانی است. البته اگر دوستان بگذارند. پرسپولیس نیاز به تقویت دارد ولی باید پنجره باز شود. من نمی دانم این چه کاری است که همیشه در سخت ترین شرایط، پنجره پرسپولیس بسته می شود و یک قفل کتابی هم به آن می زنند. اگر یحیی گل محمدی مثل بعضی ها ناله نمی کند به خاطر لول خودش و پرسپولیس است ولی دوستان از این موضوع سوءاستفاده می کنند.

دربی پیش رو را چطور می بینی؟

من به شدت نگران داوری هستم و می ترسم بلایی سر پرسپولیس بیاورند. در چند بازی قبلی اشتباهات داوری فاجعه بود و نزدیک بود کمر تیم را بشکند. امیدوارم فغانی داور دربی باشد چون با کسی تعارف ندارد. هرچند فکر می کنم فرد دیگری را انتخاب کنند. اگر داوری مشکلی نداشته باشد به راحتی استقلال را می بریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • استقلال کبیر IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    تیم باید داور رو هم ببره مجیدی همش بهانه میاره فقط مربی خارجی باید بیاریم
    • ساوالان IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      بعد از رفتن خدا بیامرز میناوند .. سپهر و قلیچ تنها زبان طرفدار هستند . بقیه پیشکسوتان پرسپولیس دنبال سهام مالکیت .. پرسپولیس هستند!!!!!!
    • لنگی بیخاصیت IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      والله پرروتر وبی انصافتر ازاین لنگیها ندیده ام اگر گلممد بااین همه بازیکن ملی پوش خوب بازی کند ویامقابل آلومینیوم اراک ببازد استقلال ویا وزیر مقصراست یاضعف فنی گلممد است متاسفانه این نشربه مجازی هرتوهینی که به وزیر محترم ورزش میشود تیتر میکند اگر جای وزیر ورزش بودم بعلت توهین وتهمت به یک مقام عالیرتبه مملکت شکایت و زندانی میکردم تورا تادیگه چرت و پرت نگی
    • لنگ بیچاره IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      وزیر ورزش همان سلطانی فر بود که به خیال خودش لنگ پولیس قهرمان آسیا میشه مقابل کاشیما ژاپن جایگاهی ازپول مفت مملکت براتون درورزشگاه آزادی ساخت ولی خواست خدا بود که روسیاه شوید وجام راژاپنی گرفتند وبردند درحسرت ۶۰ساله قهرمانی آسیا بسوزید یعنی اینکه تو آسیا نمیشد وگرنه بابا مسعودی و مامان آذر برای لنگیها جامی میخریدند ویک ستاره جعلی دیگه نصب می کردند ولی نتونست بیچاره خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخهخخخخخ
    • فرهاد عشق است IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      هواداران استقلال بپا خیزید و ازشیرفرهاد و استقلال حمایت کنید دشمن کینه توز ناجوانمردانه ازهرحربه ایی جهت ناکام گذاشتن اسطوره وتیم استفاده میکند به نظر شما چرا قلعه نویی امروز باتیم لنگ پولیس دیدار تدارکاتی داشته مگر نه این است به خیال خام خودشان دشمن مشترکشان استقلال وفرهاد مجیدی خار چشم لنگیها ست
    • رامین تاج IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      همونه که میگفت وزیر کاره ای نیست باباشون رفت هوچیگرم شدن
  • اصغری IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    در مورد نامگذاری ماهی . کی باور میکنه که این کار بدون هماهنگی دایی انجام شده باشه کلا دایی چند وقتیه که دست به کارهای عجیب غریب میزنه مثلا عمل جراحیشو ربط میده به 30 سال پیش و رسانه ایش میکنه . میگه بنویسند مربی سوریه میشه . کلا از وقتی پروژش علیه تیم ملی شکست خورد . داره شلوغ بازی در میاره ووانمود میکنه چیزی نمی دونسته
  • نادر IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    چکار کرده واسه استقلال یکم سرتون رو بالا بگیرین ، امسال سپاهان قرار اول بشه
  • آتقی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    یکی به بقیه بگه سپهرحیدری را با چه ملاکی اینقدر بهش تریبون میدن، این که همش حرفای بقیه رو تکرار میکنه!!
  • کانتونا IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    ماهی تویی
  • عباس معصومی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    اگر تلفن وزیر برای حل مشکل خارجیایی که کارت بازی داشتند و ضمانتامه ملکی براشون گذاشته شده بود تبعیض محسوب میشه، حل بدهی ۲۲ میلیاردی پیروزی از صندوق مناطق محروم اسمش چیه ؟! ماسمالی جعل قرارداد طارمی و رایزنی با اردوغان اسمش چیه ؟! رو نیست که سنگ‌ پاست...
    • وزرات ورزش کیسه و فدراسیون آبی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      خیلی پرو هستید چهارماه پرسپولیس هیت مدیره مدیرعامل و کارگزار نداره برای کیسه سریع هیت مدیره و مدیرعامل کارگزار دارید از کدوم ۲۲ میلیارد حرف می زنید وقتی که بدهی کالدرون پرداخت نشد پنجره پرسپولیس بسته هست به فرض محال این پول هرچی باش وام هست از پاداش،آسیایی پرداخت میشه شما کیسه چیه متصل به بیت المال هستید خریدهای خارجی مربی وبازیکنان میلیون دلاری می کنید یا بدهی استراما سه برابر کالدرون بابا حمیدتون پرداخت میشه بدهی دیاباته میلیچ و پادواتی همین اینها مجانی پرداخت می کنند
  • محمد IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    تنها دلیل این جماعت که میگن وزیر استقلالی هستش اینکه مثل زمان دولت روحانی کل دولت در اختیارشون نیست. زدو بند کنند .جعل کنند براشون ترکیه برن . هرچند الان ۲۲میلیارد از وزیر گرفتن ۲۲ میلیارد از صندوق صدقات گرفتن
  • باشگاه اسکیرانی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    اسطوره ذوب آهن
  • سعید IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    فقط با محمودخان فکری نتیجه ميگيريم،استقال مربی بهانه گیر نمی خاد
    • فرناز بهانه IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      با فری پیش به سوی دسته سوم کشوری و کسب جام بعد از ده سال!
  • حمیدعلوی US ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    این حیدری اوج یک آدم نچسبه قیافه اش خیلی جوکه ولی بچه اش با حاله خدا سالم و زنده نگهش داره
  • 4444 IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    این سپهر حیدری کجای فوتباله که این قدر حرف میزنه. الان 50میلیارد پول بی زبان از جیب مردم محروم ریختن تو حلقوم لنگ حکومتی. هنوز اول لیگه چقدر این جماعت لنگی پررو هستن. وزیر هرچی پول داده به لنگ عوضش بازیکنان خارجی استقلال رو محروم کرد
  • مهران IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    دوستان جهت اطلاع میگم این بچه اصفهان نیس اطراف بدنیااومده چون اونجا امکانات نبوده متاسفانه به نزدیکترین شهرکه اصفهان بوده اومدند شناسنامه گرفتندبراش
  • صادقی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    اینو که دیگه همه میدونن توهین های زیاد و برنامه ریزی شده کار باند طرفداران علی کریمی هستند که اتفاقا تو مطبوعات و چند تا روزنامه مهم هم تریبون دارند و اوج حملاتشون به علی دایی از سال ۸۱ تا ۸۸ بود که با انواع و اقسام روش ها سعی در تخریب دایی و افتخارات بی شمار او که به واقع سلطان فوتبال آسیاست داشتند و دارند .اینها باعث بد شدن روابط بین بازیکنان و چند دسته شدن آنها تو مقدماتی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ شده بودند و ترکش های اینها باعث رودررویی دو اسطوره فوتبال یعنی پروین و دایی شده بود .مسلم شما برید افتخارات کریمی رو با این دو ابرستاره فوتبال مقایسه کنید در حقیقت مثل عدد صفر و عدد صد هست و قابل مقایسه نیست .شما مطالب خبرورزشی و دو تا دیگه روزنامه رو تو سال ۸۵ مطالعه کنید ببینید چه حجم دشمنی با دایی داشتند و دلیلش هم فقط حمایت از کریمی و حسادت به دایی بود و حرفشون هم اون زمان این بود که بابا دایی یه دریپل نمی تونه بزنه یه بازیکن نیست اصلا .و این حرف رو همه جا پر کرده بودند .تو بازی ایران و مکزیک ۲۰۰۶ سه بار می تونستند به دایی پاس بدن ولی ندادند دلیلش هم جو بدی بود که بر علیه دایی درست کرده بودند
  • کامران زارعی IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    بهترین حرف،در مورد این ،بهروز رهبری فر زد، گفت،یکی ۲سال تو ،تیم بودی،بعدش ب خودت میگی اسطوره آقابهروز ،این حرفت کاری کرد،که این آقا یکسال دیگه حرفی در مورد سرورش نزنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی