نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیش‌بازی دورتموند - بایرن‌مونیخ
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در حساس‌ترین نبرد هفته بوندس‌لیگای آلمان و به نوعی نبردی که می‌تواند تعیین‌کننده قهرمان آخر فصل هم باشد، بایرن‌مونیخ در نبرد درکلاسیکر مهمان دورتموند خواهد بود.

امشب از ساعت ۲۱ در چارچوب هفته چهاردهم بوندس‌لیگای آلمان، درکلاسیکر سرزمین ژرمن‌ها برگزار خواهد شد. دورتموند و بایرن‌مونیخ که هردو در کورس قهرمانی هستند در ورزشگاه زیگنال‌ایدوناپارک مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

دورتموند؛ بشکن طلسم را!

الان یک دهه است که دورتموند به این فکر می‌کند که بایرن‌مونیخ را به زیر بکشد. اگرچه گهگاهی بردهای مهمی مقابل باواریایی‌ها به‌دست آورده‌اند، ولی هواداران متعصب زنبورها سخت در پی قهرمانی بوندس‌لیگا هستند. حالا هم که ۵ بازی متوالی بوندس‌لیگایی است که نبرده‌اند و پیش از شروع فصل جدید هم سوپرجام را به رقیب باختند. دورتموند با مارکو رُزه تا اینجا فصل خوبی داشته و هر ۷ بازی خانگی‌اش را هم برده. با ادامه همین روند می‌توانند امیدوار باشند در کورس قهرمانی شانه به شانه مونیخی‌ها پیش بروند. شاید بعد از ۳ سال طلسم پیروز نشدن در درکلاسیکر را بشکنند و صدر جدول را از باواریایی‌ها بگیرند. وقتی دیوار زرد پیشتیبان زنبورهاست؛ هرگز نگو هرگز!

بایرن‌مونیخ؛ مثل همیشه

مثل این که قرار نیست به این راحتی رسالت بایرن‌مونیخ عوض شود. هر مربی‌ای که می‌آید ابزار مناسب کارش را دارد و قهرمانی بوندس‌لیگا برایش کاملاً در دسترس است. با این حال بایرنِ یولیان ناگلزمن شکست‌ناپذیر نبوده و حتی در خانه خودش هم مغلوب شده، کاملاً برعکس رقیبش دورتموند که همه بازی‌های خانگی را برده. در هر صورت وقتی به تیم‌هایی مثل آگزبورگ و فرانکفورت می‌بازند، باید نگران درکلاسیکر باشند. بایرنی‌ها ۳ هفته است که مثل قبل هم خوب گل نمی‌زنند و در آستانه مهم‌ترین نبرد فصل، مسئله نگران‌کننده‌ای است. در هر صورت ۵ درکلاسیکر قبلی در بوندس‌لیگا را برده‌اند و ناگلزمن هم کارش را برد در سوپرجام مقابل زنبورها شروع کرد. این آمار خوب می‌تواند نویدبخش یک برد دیگر در نبرد بزرگ برای بایرن‌مونیخ باشد.

آخرین جدال
آخرین درکلاسیکر، سوپرجام آلمان بود که بایرن‌مونیخ ۳-۱ برد. لواندوفسکی (۲ مرتبه) و مولر برای بایرن و رویس برای دورتموند گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۳۱) درکلاسیکر آلمان ۱۳۱ مرتبه برگزار شده که دورتموند در ۳۳ بازی و بایرن‌مونیخ در ۶۴ بازی برنده شده‌اند. ۳۴ بازی دو تیم هم مساوی شده است.
۱۰۶) از بین ۱۳۱ نبرد دورتموند و بایرن‌مونیخ ۱۰۶ دیدار بوندس‌لیگایی بوده است. ۵۱ بازی را بایرنی‌ها برده‌اند و ۲۶ برد برای دورتموندی‌ها رقم خورده. در حالی که ۲۹ بازی مساوی شده است.
۵) بایرن‌مونیخ ۵ بازی آخرش مقابل دورتموند را برده. در ۱۴ درکلاسیکر آخر فقط ۲ برد برای زنبورها به ثبت رسیده و باواریایی‌ها ۱۱ بازی را برده‌اند.
۲) یولیان ناگلزمن فقط ۲ دیدار از ۱۳  رویارویی مقابل دورتموند را برده است. یکی از این ۲ برد در دیدار سوپرجام آلمان همراه بایرن‌مونیخ به ثبت رسید.
۲۵) روبرت لواندوفسکی با ۲۵ گل زده در درکلاسیکر برترین گلزن تاریخ این مسابقه است. ۲۰ گل او با پیراهن بایرن به ثمر رسیده و ۱۶ گل آخرش را در ۱۰ مسابقه اخیر دو تیم زده است.
۵۶) ارلینگ هالند ستاره خط حمله دورتموند به طور میانگین هر ۵۶ دقیقه این فصل گلزنی کرده است. او ۱۰ گل زده در حالی که در ۷ بازی به میدان رفته.

مصدومان و محرومان
متئو موری، یوصوفا موکوکو، جیووانی رینا، مارسل اشملتسر و لوکا اونبهاون مصدومان دورتموند برای این نبرد حساس هستند. جود بلینگام، ارلینگ هالند و رومن بورکی هم آسیب‌دیدگی دارند، ولی احتمالاً به این بازی می‌رسند. یاشوا کیمیش، اریک‌ماکسیم چوپوموتینگ، مارسل زابیتسر، بونا سار و یوسیپ استانیشیچ هم مصدومان بایرن‌مونیخ هستند. احتمال رسیدن میکائیل کیزانس، تانگی نیانزو و اسون اولرایش هم به این بازی کم است.

ترکیب احتمالی دو تیم
دورتموند:
کوبل، مونیه، آکانجی، هوملس، گوئریرو، جان، ویتسل، داهود، برانت، رویس و هالند
بایرن‌مونیخ: نویر، پاوار، اوپامکانو، هرناندس، دیویس، تولیسو، گورتسکا، کومن، مولر، سانه و لواندوفسکی
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی