نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
توضیح سهیل مهدی درباره غیبت تماشاگران در دربی/ فرهاد مجیدی جریمه می‌شود؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مسؤول کمیته مسابقات توضیحاتی درمورد بدون تماشاگر برگزار شدن دربی و لزوم برگزاری نشست خبری فرهاد مجیدی در روابط عمومی سازمان لیگ ارائه کرد.

سهیل مهدی در مورد اینکه با وجود مسائلی که در خصوص احتمال برگزار نشدن مسابقات در شرایط آلودگی هوا وجود داشت، ظاهرا بارش‌های اخیر جزو الطاف خفیه الهی بود تا دیدار استقلال و پرسپولیس در زمان مقرر برگزار شود، اظهار داشت: در خصوص مسائلی که فرادست فوتبال است تابع سازمان‌های بالادستی هستیم. در این مورد هم دستگاه‌های مختلف صاحب‌نظر هستند اما در جلسه‌ای که قبل از شروع لیگ در استانداری داشتیم خواهش کردیم اگر آلودگی هوا در شهرها به سطحی برسد که باید در مورد آن تصمیم‌گیری شود به میزان آلودگی هوا در مناطق مختلف شهر نگاه کنند.

وی افزود: طبیعی است وضعیت آلودگی در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران با یکدیگر متفاوت است و باید موضوع را منطقه‌ای دید. در نهایت قرار شد اگر امکان برگزاری مسابقه وجود دارد و پیک آلودگی چندان بالا نیست اجازه برگزاری بازی را بدهند. درباره این موضوع می‌توان درصد تماشاگر را کاهش داد، رده سنی هواداران را در نظر گرفت یا در صورت امکان مسابقه را بدون تماشاگر برگزار کرد. مسابقات ما نیازمند روی برنامه پیش رفتن است زیرا باید برای سال آینده به وضعیت نرمال و معمولی برگزاری لیگ بازگردیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه آیا نشست خبری فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی قبل از دربی در سازمان لیگ برگزار خواهد شد پاسخ داد: ضمن احترام به درخواست باشگاه استقلال امروز در خدمت هر دو باشگاه در سازمان لیگ هستیم و هر دو نشست در سازمان لیگ برگزار می‌شود.

مهدی در خصوص اینکه آیا فرهاد مجیدی در صورت شرکت نکردن در نشست خبری به میزبانی سازمان لیگ جریمه خواهد شد، پاسخ داد: این مسائل روال قانونی خودش را دارد. اجازه بدهید قبل از دربی صحبت از جریمه نکنیم تا تیم‌ها راحت باشند. اگر باشگاه‌ها هم طبق آئین‌نامه مجوزی در مورد نشست خبری داشته باشند باید درخواست خود را  زودتر از موعد مقرر ارائه بدهند تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود. در شرایط فورس‌ماژور نمی‌توان خارج از برنامه تصمیم‌گیری کرد و سازمان لیگ روال کار خود را انجام می‌دهد.

وی در مورد دلیل بدون تماشاگر برگزار شدن دربی پایتخت توضیح داد:‌ طبق تصمیم‌گیری دستگاه‌های ذی‌ربط، دو بازی در قالب آزمایشی و پایلوت با حضور تماشاگر برگزار و نقاط ضعف و قوت این قضیه هم استخراج شد. خودم در بیش از ۴ جلسه سه ساعته شرکت کردم و نمی‌دانم سایر دوستان در این خصوص چند جلسه داشتند. فوتبال در سراسر کشور گسترش دارد و باید دستورالعملی استخراج کنیم تا بنا بر زیرساخت ورزشگاه‌ها حضور هواداران را ورزشگاه‌های کل کشور را داشته باشیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اصلی‌ترین مشکلی که سبب غیبت تماشاگران در دربی شد پاسخ داد: تماشاگران باید در بحث استقرار روی سکوها مساعدت لازم را داشته باشند. آنها باید رفتاری که در جامعه دارند روی سکوها هم رعایت کنند زیرا سکوها همان جامعه ما است و فرقی بین آنها وجود ندارد. شدیدترین پروتکل‌ها را در بحث کنترل کرونا در دو سال گذشته با تیم‌ها داشته‌ایم و آنها هم همکاری کامل و مساعدت لازم را انجام دادند اما سکوها هم مانند زندگی روزمره و اجتماعی خود ما است. همشهریان و هموطنان عزیز باید این مسائل را رعایت کنند.

مهدی اضافه کرد: موضوع بعدی بحث سامانه مدیریت بهداشت است که تزریق دو دوز واکسن را بررسی می‌کند. خوشبختانه این موضوع عملیاتی شد و اکنون امکان بررسی تزریق دو دوز واکسن در این سامانه وجود دارد. با تمام این مسائل حضور تماشاگران در ورزشگاه به بازی دربی نرسید اما اگر خیلی زود این ابلاغیه صادر شود، می‌توانیم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را داشته باشیم.

وی  در گفت و گو با برنامه ورزشگاه درباره بحث تبلیغات محیطی و راهکارهای در نظر گرفته شده برای جلوگیری از تکرار اتفاق بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در دربی توضیح داد:‌ همکاران من در کمیته اقتصادی سازمان لیگ تصمیم‌گیرنده هستند و با ریز جزئیات به عنوان برگزار کننده بازی آشنا نیستم. در بحث تبلیغات محیطی باید تضمین‌های لازم اخذ شود. طبق اطلاعاتی که من دارم قرار بود تضامینی رد و بدل شود اما تا این لحظه این موضوع عملیاتی نشده است. اگر توافقات بین باشگاه استقلال  و سازمان  لیگ در این فاصله محقق شود باید این اتفاق بیفتد در غیر اینصورت به مشکلات ثانیه و دقیقه  آخری می‌خوریم. من هم اعتقاد دارم تکرار چنین اتفاقاتی زیبنده فوتبال کشورمان نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • م IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    آیینه تمام نمای قوانین کشور! قانونو جوری میزارن هر جور که بخوان بتونن تفسیرش کنن! اینجا قانون برای عدالت نیست برای عادی سازی دزدیه
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    عجب آقای سهیل مهدی!!! فعلا حرفی از جریمه فرناز زده نشود تا این پودری درصد بگیره نیمایی خیالش راحت باشه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی