نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تمرین پنالتی پرسپولیسی‌ها قبل از دربی/ ستاره پرسپولیس آمادگی‌اش را به رُخ کشید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نمایش روز جمعه حامد لک تا حد زیادی خیال یحیی گل محمدی را برای دربی راحت کرد.

تمامی مربیان انگلیس که تیم‌شان در پنالتی‌ها شکست خورد، معتقد بودند که ضربات پنالتی مانند بخت‌آزمایی است و نمی‌توان برای آنها تمرین کرد و آماده شد.

دیدیه دشان مربی تیم ملی فرانسه هم بعد از حذف مقابل سوئیس در ضربات پنالتی بر این نکته تاکید کرد که ضربات پنالتی شانسی است و نمی‌توان براساس تحلیل‌ها و آمار و ارقام به این موضوع نگاه کرد.

با این حال ساوت‌گیت باور دارد پنالتی‌ها مهارتی قابل تمرین هستند که می‌توانند بهبود پیدا کنند: «این به من مربوط است. این مسئولیت من است. من کسانی که پشت ضربه ایستادند را انتخاب کردم. من پنالتی‌زن‌ها را بر اساس عملکردشان در تمرینات انتخاب کردم و هیچکس به خواست خودش پشت ضربه نایستاد. این انتخاب من است. مسئولیت آن با من است. ما در تمرینات روی پنالتی کار کردیم. این ترتیبی بود که به آن رسیدیم. می‌دانستیم که آنها بهترین پنالتی‌زن‌هایی هستند که در زمین باقی مانده‌اند.»

برخی از تیم‌ها و مربیان در هنگام ضربات پنالتی از بازیکنان می‌خواهند که به صورت دلخواه داوطلب شوند اما در مواقعی این مربیان هستند که براساس اطلاعات خود، بازیکنان را انتخاب می‌کنند.

در پرسپولیس یحیی گل محمدی اما پنالتی زن اول مهدی ترابی است. هافبک تکنیکی و تأثیرگذاری که هرگز ضربات پنالتی خودش را خراب نکرده است. از طرفی پرسپولیس بازیکنان تکنیکی و سرعتی نظیر وحید امیری، امید عالیشاه، مهدی عبدی، عیسی آل کثیر و خود مهدی ترابی را دارد که می‌توانند از هر تیمی پنالتی بگیرند. برهمین اساس یحیی گل محمدی تصمیم گرفت در آخرین تمرین تیمش قبل از دربی تمرین پنالتی انجام دهد چرا که در دیدارهای سخت این چنینی پنالتی می‌تواند کارساز باشد.

در همین ارتباط شنیدیم حامد لک در تمرین پنالتی تیمش عملکرد خوبی نشان داده و اغلب ضربات همبازیان خودش را مهار کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی