۲ ستاره‌ای که در دربی اسیر نیمکت شدند/ اوج بدسلیقگی یحیی و فرهاد در انتخاب ترکیب
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی از عناصر تهاجمی که در اختیار داشتند، به درستی استفاده نکردند و بازیکنانی که به اصطلاح آنها را «دربی باز» می‌نامند، در بیشتر زمان بازی روی نیمکت بودند.

دربی ۹۷ اصلا آن مسابقه ای نشد که هواداران فوتبال انتظارش را داشتند. یک مسابقه نه چندان جذاب و مهیج که سکوهای خالی ورزشگاه آزادی باز هم در آن توی ذوق می‌زد و تنها صدای داد و فریاد مربیان و بازیکنان بود که از پای تلویزیون هم شنیده می‌شد. با این حال، طرفداران ۲ تیم انتظار داشتند تا تیم های مورد علاقه شان بتوانند بازی هجومی‌و خوبی را به نمایش بگذارند اما در زمین چنین چیزی را شاهد نبودیم و سرخابی ها با اینکه حملات گاه و بیگاهی به روی دروازه هم انجام می‌دادند اما این فرصت ها به یک موقعیت صد درصدی تبدیل نمی‌شد تا بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در پرسپولیس انتخاب یحیی برای حضور در ترکیب اصلی عیسی آل کثیر بود. بازیکنی که در دربی برگشت لیگ بیستم گل پیروزی بخش سرخپوشان را به ثمر رسانده بود ولی این مهاجم خوزستانی در این فصل عملکرد خوبی نداشته است. او در حالی ۷۸ دقیقه مقابل استقلال بازی کرد که در ۳ بازی قبل از آن موفق به گلزنی نشده بود. بازیکنی که آخرین گلش را در هفته چهارم به گل گهر زده و در کل ۸ بازی و ۵۹۹ دقیقه ای که به میدان رفته، تنها ۲ گل به ثمر رسانده است.

آل کثیر در پرسپولیس شروعی رویایی داشت و در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰، ۴ گل برای این تیم به ثمر رساند اما پس از محرومیت ۶ ماهه ای که داشت، هنوز نتوانسته به آن فرم سابق بازگردد و در ۲۴ بازی که با احتساب لیگ بیستم، لیگ قهرمانان، جام حذفی و لیگ این فصل انجام داده است، ۸ گل زده تا به عبارتی هر ۳ بازی یک بار گل زده باشد.

۲ستاره ای که در دربی اسیر نیمکت شدند/ اوج بدسلیقگی یحیی و فرهاد در انتخاب ترکیب

در این بین، مهدی عبدی که به جای او وارد زمین شد، بازیکنی است که گل ۳ امتیازی قبل از دربی را برای پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان به ثمر رسانده بود تا ۳ گله باشد و خودش را در جمع بهترین گلزنان لیگ قرار دهد. این در حالی است که او در ۷ بازی ۳۶۴ دقیقه برای قرمزها بازی کرده و تنها ۴ بازی در ترکیب اصلی بوده است.

به غیر از اینها، این مهاجم ۲۳ ساله بازیکنی است که در بازی رفت لیگ نوزدهم و لیگ بیستم ۲ بار دروازه استقلال را باز کرده بود و به غیر از انگیزه ای که برای حضور در ترکیب اصلی داشت، این بار روانی را برای آبی ها ایجاد می‌کرد که نگران باز شدن دروازه شان توسط او باشند ولی عبدی زمانی به عنوان اولین تعویض پرسپولیس وارد زمین شد که استقلال با حضور زبیر نیک نفس و آرش رضاوند در خط میانی، توانسته بود دوباره مرکز میدان را در دست بگیر.

این موضوع  نشان داد که تصمیم یحیی برای حضور ستاره دربی بازش در زمین دیر هنگام بوده است.

در استقلال هم انتخاب فرهاد مجیدی برای خط حمله رودی ژستد بود. مهاجم فرانسوی و اصالتا اهل کشور بنین که از زمان پیوستن به جمع آبی پوشان در ۴ بازی ۲۹۹ دقیقه در ترکیب اصلی بوده و اگر اجازه بازی به او و کوین یامگا مقابل گل گهر داده می‌شد، این مدت زمان بازی بیشتر هم می‌شد.

با این حال، ژستد که سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس را در کارنامه اش دارد، عملکردی نا امید کننده داشته و نه تنها گل نزده بلکه حتی پاس گلی هم نداده است. شاید عده ای به این اشاره کنند که اگر خطای روی ژستد در دقیقه ۸۶ دربی گرفته می‌شد، او تاثیرگذاری خود را نشان داده بود اما اگر این صحنه را کنار بگذاریم، این مهاجم ۳۳ ساله در دیگر زمان های بازی عملکرد خاصی نداشت.

او دقیقه ۸۹ بازی جایش را به امیر ارسلان مطهری داد. بازیکنی که با دبل در دربی برگشت لیگ نوزدهم و گلزنی در بازی رفت لیگ بیستم، خود را به کابوس پرسپولیسی ها تبدیل کرده بود. اما مطهری در این فصل بیشتر نیمکت نشین بوده و تنها ۲ بازی در ترکیب اصلی بوده است. او در ۷ بازی ۲۷۱ دقیقه بازی کرده و در بازی مقابل تراکتور، زمانی که به میدان آمد تک گل ۳ امتیازی آخرین پیروزی استقلال تا به اینجای فصل را به ثمر رسانده است اما این ستاره دربی باز که ۳ گل به پرسپولیس زده، در یک دقیقه پایانی بازی به میدان می‌آید.مثل حامد چاکدل که دقیقه ۹۰ به جای امید عالیشاه به میدان آمد و در اینجا این سوال به وجود می‌آید که آیا این تعویض ها فقط برای وقت تلف کردن نبود؟ در حالی که به نظر می‌رسد مطهری انگیزه زیادی داشت تا بدرخشد ولی این فرصت مانند عبدی از او گرفته شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    مجیدی بیشترین ضربه را به استقلال زده زمانی که تقریبا استقلال میتوانست قهرمان شود به قطر رفت و استقلال را بی فوروارد گذاشت الان هم سه ساله که جامی نیاورده مطمئن باشید جامی هم نمیاره مسوولین استقلال باید قلعه نوعی یا نکونام را بیارن
  • تاج IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    اینا همش تقصیر هوادار هاست که پای مجیدی موندن مجیدی اصلا مربی نیست و مربی گری رو بلد نیست بخاطر این آقا به امثال سیروس دین محمدی و محمود فکری لقب کفتار رو دادن بخاطر این این آقا حالا هم حق استقلال هوادار ها همینه که از این آقا حمایت کردن من به عنوان یک استقلالی امسال هم می‌دونم که استقلال قهرمان نمیشه با این اوضاع خدا رحم آسیا کنه نه نکونام نه کسی دیگه با این مدیریت باید یه مربی خوب خارجی بیاد تا بتونه تیم رو جمع کنه
  • مهدی ابی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    مربیهای ترسو .....
  • حق گو IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    میبینم که آقایون کیسه کش که تا دیروز خودشون رو واسه مجیدی پاره میکردن دیگه شاش شاش نمیکنن خخخخخخ خداییی خیلی خوبین قشنگ از نعمت عقل محروم ما 3سال پیش بهتون گفتیم مجیدی مربی نیست اینا تازه بعد از 3سال فهمیدن خخخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی